THY Anadolu Jet Check-in sağlık bilginizin paylaşımına onay verme hatası aldınız mı? Değerli yolcumuz, check-in işlemi yapabilmeniz için HES uygulaması ayarlar bölümünden sağlık bilginizin paylaşımına onay verdiğinizi ve uçuşa kabul kriterlerini karşıladığınızı kontrol ediniz. B016 şeklinde uyarı alanlar yazımızın devamını okumasını öneririz.
Uçak bileti aldınız ve koltuk seçmek istediğinizde HES uygulaması üzerinden sağlık bilginizin paylaşımı onay vermeniz gerektiğini belirten bir mesaj alabilirsiniz. Bu çoğunlukla yurt dışından gelenlerde karşılaşılan durumlardan biri. Tabi Türkiye’ de yaşayanlar içinde zaman zaman karşımıza çıkabiliyor. Lakin sağlık bilgisine nasıl paylaşım verilir çoğu kişinin bunu yapamadığını görüyoruz. Nereden yapılır diyenler içinde resimli anlatımı hazırladık.
Uçuşta koltuk numarası seçmek için HES sorunu
Uzun zamandır var mı bilemiyoruz ama sanırız 2 ay içerisinde 2 kez böyle bir uyarıyla karşılaştık. Uçuşlarda Covid’ li hastaların tespiti için mi yoksa seyahat edenlerin güncel bilgilerini görmek için mi yapılıyor bilmiyoruz. Lakin uçuş sırasında sizden aşı kartını isteyebiliyorlar.
Yanında aşı kartı olmayanların bu uygulamadaki adımları uygulamalarını öneriyoruz. HES kare kodu okutma ile sorgulama yapmaya çalışılabilir.
Koltuk seçmek için sağlık bilginizi paylaşmak için onay vermek işlemini anlatan resimli adımları aşağıya ekliyoruz. Eğer bende çıkmıyor diyorsanız o zamanda sonraki başlıktaki adımları kontrol ediniz.
Aşağıdakilerin işe yaramadığı durumlarda Sağlık Bakanlığı’ nın çağrı merkezinden yardım istemenizi öneriyoruz.
HES uygulaması ayarlar bölümünden sağlık bilgisine onay verme
Telefonunuza HES uygulamasını indirdiğinizden emin olunuz. Sonraki adımlar şöyle:
- Uygulamanın ana ekran’ ın da bulunan “HES kod ayarları” alanına girin,
- “Benim için” başlığında yer alan tüm açılabilir seçeneklerdeki butonları açın.
Çocuklarım için olan bölümden de çocuklarınız için işlem yapabilirsiniz. Onların T.C. kimlik numaralarını girmeniz yeterli olacak.
Durum onayı butonu pasif açılmıyor durumlarında anlık internet bağlantınızı kontrol etmenizi öneririz. Varsa başka bir ağa bağlanarak deneyiniz.
Butonlar açılmıyor ya da açarken kendi kendine kapanıyor şeklinde problem yaşayanların uygulamayı kapatıp açmaları ve devam ederse oturumdan çıkmalarını öneririz.
Geçici durumlarda daha sonra deneyebilirsiniz. Sağlıkla alakalı bazı servislerde zaman zaman erişimde hatalar çıkabiliyor. Hatta sürekli devam edenlerde oluyor. Sanırız yoğun kullanıma bağlı nedenlerden oluşuyor. Örnek MHRS adlı uygulamada sık karşılaşılıyor.
Sağlık bilgileri bende çıkmıyor sorunu
HES uygulaması sağlık bilgileri onay bölümü bende çıkmıyor sıkıntısıyla karşılaşanların bir kısmı yurt dışında yaşıyor. Yurt dışında yaşayanların sağlık bilgilerine izin vermeyle alakalı sorunlarının temelinde aşı olduğu bilinmediğinden böyle bir şey çıkmakta.
Yurt dışında aşı olanların aşı bilgileri bu uygulamada görünmemekte. Kişilerin gelirken yanında zaten aşı olduğunu gösteren bir belge ile geldiğinden birebir işlemlerde sorun olmayacaktır. Lakin internetten yapılan işlemlerde bu ve benzeri uyarılar alınabilir.
- Uygulamadan veya oturumdan çıkılması gerekebilir.
- Güncel versiyonun telefonunuzda olduğundan emin olunuz.
- Cihazdan uygulamaya erişim izinlerini verdiğinizden emin olun.
- Uygulamayı kaldırılıp tekrardan kurunuz. Duruma göre eski versiyonlardan birini yükleyin. (Uyum sorunlarında denenen bir yöntemdir)