THY / Ajet yolcu check-in için uygun değil hatası ile dün karşılaştık ve ara ara yarım gün kadar deneme yaptık. Bu uyarının temelde çıkmasının birçok nedeni var ama bizdeki durum biraz farklıdır.
Anadolu jet şimdiki adı Ajet, isim değişikliği yanı sıra yönetim tarafınızda ayırdı. Türk Hava Yolları yönetiminden ayırılan ve taşeron hizmetle devam eden şirket hizmet kalitesini biraz bozdu. Uçuşlarda yaşanan sorunlar ve hizmetteki sorunlar 2-3 aydır fazlalaştı.
Yolcu check-in için uygun değil, Ajet koltuk seçimi işlemini başlatırken karşımıza çıktı. Yolcu seçimi ekranındaki kutucuk işaretleniyor ve ! simgesine dokunduğumuzda başlıktaki uyarıyı aldık. Buradaki durum yolcu ile alakalıdır ve nadir genelde görülmekte. Aşağıda buna neden olacak birden fazla sebebi sizlerle paylaşıyoruz. Bu uyarı THY ve Pegasus uygulamasında çıkıyor mu henüz bilmiyoruz.
Yolcu Check-in İçin Uygun Değil Neden Çıkar?
Şu an bizdeki durum, şirketin seferlerdeki değişiklik nedeni ile bize sunulan değişim hakkını kullanmamız kaynaklıdır. Burada biz seferi değiştirdik ve daha sonra tekerlekli sandalye girişini yaptığımızdan sonra oraya atanan koltuk harfi kaynaklıdır. Koltuk numarası verilmedi ama koltuk harfi verildi. Örnek D olarak belge düzenlendi ve check-in bilet değişikliği sırasında açılmadığından o an genel bir atama yapıldı.
Ajet yolcu check-in için uygun değil uyarısının olası çıkma nedenleri şöyle:
- Sefer değişikliği veya rötar nedeni ile oluşan durumlarda sık olmasa da yaşanabiliyor.
- Biletleme yapılan ortamdan alakalı ya da uygulamada sorun olabilir.
- Yolcu ile alakalı bazı durumlarda ortaya çıkabilir.
- Daha önce işlem yaparken bir hata oluştu ve daha sonraki denemelerinizde bu uyarının çıkma durumu. Esasında hata verdiğinde koltuk seçim işlemi gerçekleşmiş olabilir.
- Koltuk seçimi sırasında uygulamadan geri seçeneğini kullandıysanız büyük ihtimal yarıda işlem kesildiğinden dolayı bu sorun oluştu.
- Pek duymadık ama olma olasılığı olan bir durumda şüpheli olarak görülen hareketler. Güvenlik sistemi devreye girdiğinde sonraki adımlar kısıtlanabilir. Burada başka bir internete bağlanılarak deneyin.
- Koltuk seçim süreniz dolmuş olabilir ya da otomatik atama yapılmış olabilir.
- Uygulamada sorun yaşayanlar birde tarayıcı kullanarak işlemleri yapsın.
- Ajet uygulamasının güncel olmaması veya cihazla uyum çalışmaması.
- İşlem yaptığınız cihazın tarih ayarı yanlışsa bu sorun yaşanabilir.
Yolcu Check-in İçin Uygun Değil: Uygulama Sorunları
Aşırı deneme yapanlar uygulama tarafından bir süreliğine engellenir. Bir ihtimal burada da böyle bir şey yaşanmıştır. İnternetin veya cihazın engellenmesinde başka cihaz ve bağlantı ile denenir. Baktınız durum aynı, bu seferde hiç işlem yapmadan beklersiniz. Bir saat içerisinde tekrar deneme yaptınız ve hala sorun varsa, ya müşteri hizmetlerini ararsınız ya da alternatif kanalları kullanırsınız.
Yolcu Check-in İçin Uygun Değil: Yolcu Sorunu
Yolcunun işlemleri kısıtlanmışsa veya eksik bir şeyler varsa, şirketin çağrı merkezi aranır ve duruma göre inceleme talep edilir. Aşırı denemeler yapılmışsa, sistem tarafından bir süreliğine ya da o işlem için genel kısıtlama uygulanmış olabilir.
Sefer İptalleri ya da Uçuş Saatlerinde Değişim
Uçuş seferlerinde herhangi bir değişimde bu tarz olumsuz işler başınıza gelebilir. Biletmeyi yaparken hava limanındaki görevli ile gerekli işlemler tamamlanabilir. Ancak, bizdeki durum gibi bir durumla da karşılaşabilirsiniz. Sefer değişikliği için bir kaç ay önce mail atmışlar ve biz bu maili göremeden uçuş işlemlerini yaptırdık. Biletlemeyi yapan görevlide ya dikkatsizliğinden ya da iş bilmezliğinden dolayı bizi uyarmadan işlem yapmış. Bu durumun sonucu yapılan değişiklik ve tekerlekli sandalye girişi ile bu uyarı çıktı.
Not: Yaşadığınız tahmini bir sorun değil ve koltuk net olmasa da size atama yapıldı ama koltuk numarası net değil. Örnek, B olarak atandıysa bu bölümde sanırız 3 ya da 6 koltuktan biri sizindir.
Sonraki haber: Ajet Aktivasyon Kodu Gelmiyor