Turkcell TV Plus NTP zaman senkronizasyonu “Bağlantı istek zaman aşımına uğradı” hatası, çoğunlukla evde TV+ cihazı kullananlarda ortaya çıkmaktadır.


TV+ Ready NTP zaman senkronizasyonu hatası veya “İstek zaman aşımına uğradı” uyarısı, genellikle Turkcell’in sistemleriyle ilgili durumlardan kaynaklanmaktadır.
Bu sorunun; yazılım tarafında, sunucularda ya da Turkcell’in verdiği cihazdan kaynaklanan problemler nedeniyle oluştuğunu düşünüyoruz. Tabii ki, bu konuda net konuşabilmek için bazı testlerin yapılması gereklidir.
Unutmadan belirtelim; başka kullanıcılarda da bu sorun var mı diye araştırmanızı öneririz. Özellikle aynı bölgede başka kullanıcılar varsa, onlara danışmanızda fayda olabilir. Şu an yaşanan genelde veya bazı bölgelerdeki kullanıcılarını etkileyebilir.
Turkcell TV senkronizasyon hatası
Altyazı zaman senkronizasyonu, Turkcell TV cihazlarında anlık yaşanan aksaklıklarda ortaya çıkan kronik bir durum diyebiliriz. Bazı kullanıcılar, ne yapılırsa yapılsın sorunun devam ettiğini belirtse de, ne yapıldığının tam olarak bilinmediği gerçeğini göz önünde bulundurmak gerekir.


Set-top box’ın yeniden başlatılması yerine, biz cihazın fişinin çekilmesini ve internet bağlantısının kapatılıp yeniden açılmasını öneriyoruz. Burada da DNS kaynaklı sorunların yaşanma ihtimalini göz ardı etmiyoruz.
“Çok sık çıkıyor” şeklinde şikayet bırakan kullanıcılara, arıza kaydının ardından geçici bir çözüm sağlandığı belirtiliyor. Bu noktada, bizim aklımıza cihaz üzerindeki bazı değerlerde yapılan değişikliklerin daha sonra sıfırlanması ya da başka bir sebeple eski haline dönmesi ihtimali geliyor.
Ayrıca, kayıt bırakan kullanıcılar, internet hizmetini aldıkları firmadan port değişimi talep edebilirler.

TV Plus istek zaman aşımına uğradı hatası ve diğer hatalar
Yapacaklarınız, daha önceki önerilerimizin benzerleri olacaktır. Çünkü sorunlar çoğunlukla aynı sebeplerden kaynaklanmakta ve kesin çözüm için bazı şeylerin netleşmesi gerekmektedir.


İlk denenecek adımlar önemlidir.
Fişlerin çıkarılması. Modemin, televizyonun veya Turkcell TV+ kutusunun güç bağlantılarını kesip tekrar takınız.
Tarih seçeneğini kontrol edin.
Yanlış tarih ayarına sahip cihazlarda bağlantı sorunu yaşanabilir.
Başkalarında sorun olup olmadığını araştırın.
Eğer mümkünse tanıdıklarınıza sorun. Özellikle size yakın bölgelerde yaşayanların cihazlarında benzer problemler olup olmadığını öğrenmeye çalışın.
Hesabınızı başka bir cihazda deneyin.
Mümkünse farklı bir cihazda oturum açarak kontrol sağlayın.
Başka bir internet ağına bağlanarak deneyin.
Hem kablosuz bağlantı hem de mobil veri üzerinden ayrı ayrı deneyin.
TV+ çağrı merkezinden bilgi alın.
Gerekirse kayıt oluşturulmasını talep edin. Birebir görüşme halinde küçük bir inceleme yapılabilir. Net bir şey görülmezse sistemsel inceleme için kayıt bırakılabilir.
İnterneti test edin.
İnternet altyapınızda sorun olup olmadığını öğrenin. Bölgesel sorunları da göz önünde bulundurun. Mümkünse farklı kullanıcılarla iletişime geçerek test yaptırın. Aynı zamanda internet hız testini yapın. Birde kablolu ve kablosuz internete bağlanarak deneyin.
Şüpheli bağlantılar ve davranışlar kontrol edilmeli.
Sistem, bazı kullanıcıları şüpheli olarak algılayarak geçici kısıtlamalar uygulayabilir. Devam eden kullanıcılar daha uzun süreli engellerle karşılaşabilir.
DNS ayarlarını kontrol edin.
Eğer cihazda DNS tanımlama seçeneği varsa manuel olarak tanımlayın. Yoksa, modemin DNS ayarlarını değiştirip modem kapatılıp açıldıktan sonra test edin. Birden fazla DNS adresi ile deneme yapabilirsiniz.
Not: Manuel DNS tanımlamasından sonra modemi yeniden başlatmazsanız değişiklikler aktif olmayabilir.
VPN ile test edin.
VPN kullanarak da deneyebilirsiniz. Ancak yanlış hatırlamıyorsak, bu uygulama VPN ile çalışmayabiliyor.
Oturumu sonlandırın ve yeniden giriş yapın.
Hesaptan çıkış yapın, ardından tekrar giriş sağlayın.
Önbellek ve veri temizliği yapın.
Android TV veya TV Box kullanıcıları, uygulamanın önbellek ve verilerini temizlemelidir.
Uygulamayı kaldırıp yeniden yükleyin.
Yeni sürümde sorun yaşanıyorsa, eski bir sürümle de deneme yapabilirsiniz.
Duruma göre yeniden kurulum yapılabilir.
Gerekirse fabrika ayarlarına döndürün veya hard reset işlemi uygulayın.
Destek temsilcisi ile canlı işlem yapılabilir.
Eğer görüşme esnasında temsilci değerlerle ilgili işlem yapabiliyorsa, canlı destekle birlikte test gerçekleştirin. İnternet hattınızdan şüpheleniliyorsa alternatif bir bağlantı (örneğin telefonun mobil internetiyle kablosuz bağlantı) ile test yapılabilir.
Turkcell TV Plus NTP zaman senkronizasyonu hatası oluştu sorunu için önerilerimiz buraya kadar.