Telefonda 4.5G simgesi yok, ayarı nereden yapılır? “Telefonda 4.5G LTE yazıyor ama internete bağlanmıyor” şikayetleri, eskiden olduğu gibi hâlâ gelmektedir.


Android ve iPhone telefonlarda 4.5G simgesi yerine LTE veya 4G simgesini göreceksiniz. Bir dönem bu böyle değildi ama sonradan yapılan güncellemelerle değişti. Tabii hâlâ birçok eski modelde LTE veya başka bir ibare yazdığını belirtelim.
“4.5G ayarı nerede?” diyenler için, aslında değişen bir şey yok; ayar, 3G ayarları kısmında yer alıyor. LTE veya 4G olarak görüntülenebilir. Bazı modellerde ise yine 3G yazabilir. Tabii 4.5G simgesini görebilmek ve yüksek internet hızını alabilmek için uyumlu SIM kart ve 4.5G desteğine sahip bir cep telefonu gerekir.
LTE, gelişmiş ve yüksek hızlı internet anlamına gelir. LTE yazısı, zamanla 4.5G olarak da görünebilir.
Telefonda 4.5G simgesi ve LTE simgesi çıkmıyor
4.5G uyumlu cep telefonu olarak adlandırılan bazı modellerde 4G desteği bulunmaktadır. Bu modellerde 4G simgesi yer alabilir. 4G uyumlu telefon modelleri, 4.5G uyumlu modellere göre daha düşük internet hızına sahiptir. Ancak 3G ile kıyaslarsanız, sorunsuz ve yüksek hızda internet hizmeti alabilirsiniz. Şimdiden yeni teknoloji, Türkiye için büyük gelişmelere ışık tutacaktır.


LTE simgesi çıkmıyorsa, bunun nedenlerini aşağıdan inceleyebilir ve buna göre yapılması gerekenleri kontrol edebilirsiniz.

Telefonda 4.5G çekmiyor sorununun nedenleri
4.5G ve 5G çekmiyor hatası için olası şu nedenleri araştırın:
- Telefonun 4.5G veya 5G desteği yoksa simge çıkmaz.
- SIM kartın desteği yoksa çıkmaz.
- Operatörünüzden 4.5G hizmetini aktif etmediyseniz çıkmaz.
- Cihazın ayarlarından 4.5G’yi aktif etmezseniz çıkmaz.
- SIM kartınızı test edin. Hem mobil hizmetler uygulamasından hem de ilgili operatör çağrı merkezinden destek alın.
- Yazılımsal bir sorun olabilir. Cihazınızı sıfırlayıp deneyin. Sorun çözülmediyse, sıfırdan ROM yüklemeyi deneyin.
- Telefonun şebekesinde sorun varsa çekmeyebilir. Örneğin, anakartta bir problem olabilir; 3G’de çalışırken 4.5G’de çalışmayabilir.
- Hat tarafında sorun varsa, hat sıfırlama (resetleme) işlemini uygulayın. Duruma göre SIM kart değişikliğine gidebilirsiniz.
- Bulunduğunuz bölgede baz istasyonu yetersizliği nedeniyle 4.5G veya 5G kullanıma geçmeyebilir. Genelde bu durumda 3G olarak kullanıma devam edersiniz.
- 5G simgesi görünüyor ama internetinizin hızı yetersizse, kullanıcı sınırına takılmış olabilirsiniz. Örneğin, bir baz istasyonu aynı anda 1000 kişiye kadar hizmet sunabiliyorsa, sonradan bağlanmak isteyen kullanıcılar hizmeti ya hiç kullanamaz ya da kısıtlı şekilde kullanabilir.
Telefonda 5G simgesi yok sorunu, son zamanlarda genelde şu nedenlerden kaynaklanmaktadır:
- Hizmet hattınızda kapalı olabilir.
- SIM kartınız 4.5G’yi desteklemiyor olabilir.
Hatta bazı durumlarda, hediye dakika veya internet kampanyalarında dahi “4.5G destekli SIM kartınız olmadığından bu hizmetten yararlanamazsınız” uyarısı görülebilmektedir.


Telefonda 4.5G simgesi yok: Fatura kaynaklı durumlar
Eskiden birçok kullanıcının başına gelen sorunlardan biri, fatura ödenmediğinde önce tek taraflı bir kısıtlama uygulanması, sonrasında ise çift taraflı olarak uygulanmasıydı. Bu durumdan sonra ödeme yapsanız dahi bazen bazı hizmetlerde sorun görülürdü. Örneğin, arama yapamıyor veya arama yapabiliyor ama arama alamıyor olabilirsiniz. İşte burada da böyle bir durum oluşmuş olabilir.
Telefonda 5G simgesi yok: Telefon kaynaklı durumlar
Telefonunuzun bu teknolojiyi destekleyip desteklemediğini araştırın. Bunun dışında yazılım desteğini kontrol edin. Uzun süre güncelleme yapılmayan cihazlarda ilgili simge farklı çıkabilir. Yapmanız gereken, uygulama ve sistem güncellemelerini kontrol etmektir. Telefon güncelse, ağ ayarlarını sıfırlayın ve cihazınızı kapatıp açın.
5G simgesi yoksa şunları da kontrol edin:
- 5G hizmete girdi mi, operatörünüz destekliyor mu ve bulunduğunuz bölgede bu hizmet var mı araştırın.
- Farklı bölgelerde 5G testini yapın. Aynı zamanda aynı operatörü kullananlarla görüşüp, onlarda bu hizmetin olup olmadığını sorun.
- Hattınızda 5G hizmeti açık mı, mobil uygulamadan kontrol edin. Aynı zamanda SIM kartınızın 5G’yi destekleyip desteklemediğini kontrol edin.
- Her yeni hizmet, ilk kullanıma açıldığında bir süre sorunlar yaşatabilir. Bazı kullanıcılar hız veya şebeke çekim sorunu yaşayabilir. Test için 3G/4G/LTE seçeneğini cihazınızda aktif edip deneyin.
- SIM kartınızı başka bir telefonda denediniz mi? Özellikle iPhone ve Samsung cihazlarda ayrı ayrı deneyin.
- 5G için herhangi bir güncelleme var mı kontrol edin. 5G simgesi çıkmıyor sorunu için bazen ağ veya yazılım güncellemesi yapılması gerekebilir.
- Şebeke seçimini manuel olarak aratın ve yine çıkmıyorsa “hat resetleme” adlı seçeneği kullanın. Resetlemeden sonra telefonunuzun şebekesinin gelmesi için cihazınızı kapatmanız gerekiyor.
- 5G için müşteri hizmetleriyle görüşmeyi denediniz mi?
- Başka bir telefonda SIM kartınızı denediniz ve sorun yoksa, 5G destekli başka bir SIM kartı cihazınızda deneyin. Sorun devam ediyorsa, cihazınızı fabrika ayarına döndürün veya sıfırdan yazılım kurulumunu yapın.
Operatör geçişlerinde yaşanan sorunlar
Bazen numara taşıma işleminden sonra hatta erişim sorunları, internet yok veya 5G yok sorunu yaşanabilir. Numara taşımadan sonra telefonunuzu kapatıp açtığınızda hâlâ sorun varsa, hattınızı resetleyip yeniden deneyin ve duruma göre birkaç saat daha bekleyin. Gerekirse geçiş yaptığınız operatörünüze sorun kaydı bırakabilirsiniz.
Geçmişte birebir böyle sorunlara denk gelmiştik. Sorun bazen gün boyu devam ediyor ve ertesi gün kendi kendine düzeliyordu. Sanırım geçişlerde askıda kalma veya tamamlanmayan bir işlem oluşabiliyor.
Telefonda 4.5G simgesi yok sorunu için önerdimiz adımlar umarız sorununuzu çözmüştür.