Tivibu ev ya da Tivibu web' de sunucu saat bilgisi alınamadı şeklinde bir hatayla karşılaştınız mı? Bu bir arıza değil Tivibu uygulamasını açarken ya da çalışırken gelen hatalar iyi analiz edilmeli
Tivibu, Türktelekomun digital yayın platformudur. Tivibu da en sık karşılaşılan arıza “Tivibu sunucusundan saat bilgisi alınamadı.” hatasıdır. Bu sorunu gidermek için yapılması gereken bir kaç çözüm yolu vardır. Bu hata genelde modem ve ya setupbox bağlantı sorunları, modemin 10’lu ip alamadığı durumlar ya da yeni bağlantı yapıldıysa tanıma sırasında çıkan sorunlar nedeniyle oluştuğu biliniyor.
Yeni Tivibu bağlantısı sırasında saat bilgisi alınamadı hatası
Tivibu saat hatası! Eğer bu hata yeni bağlantı sırasında oluştu ise ilk olarak modem ve setupboxın enerjileri kesilir ve yarım dakika kadar beklenir. Bu arada tivubu çağrı merkezi aranmalıdır. Gereken tanımlar çağrı merkezi eşliğinde kontrol edilmelidir. Herhangi bir tanımda sorun var ise tanım işlemi yapılmalıdır. Tanım işlemleri tamamlandıktan sonra ilk önce modem açılmalıdır. Modemin ip ve tivibu 10’lu ip alıp almadığı kontrol edilir. Eğer 10’lu ip alınmıyorsa tekrar çağrı merkezi ile iletişime geçilmelidir. 10’lu ip alınıyor ise setupbox açılmalı. Sorun devam ediyor ise cihazın tamiri ya da değişimi talebinde bulunulmalıdır.
Mevcut Tivibu bağlantısında saat sorunu
Mevcut bağlantı da bu hata oluşur ise ilk önce modem ve setupboxın enerjisi kesilir ve 20 saniye beklenilir. İlk olarak modem açılarak 10’lu ip alıp almadığı kontrol edilir. Eğer almıyorsa tivibu çağrı merkezi aranarak arıza kaydı oluşturulmalıdır. Alıyor ise setupbox açılarak sorunun devam edip etmediği kontrol edilir. Sorun devam ediyorsa cihazın tamiri veya değişimi istenmelidir.
Tivibu donuyor ya da kilitleniyor şeklindeki sorunlar için internet bağlantı hızı yüksek olması gerekiyor. Bazı operatörler de hızlı olmasına rağmen yine bu tarz sorunlarla karşılaşılabiliyor. Nedeni ise yoğun şekilde baz istasyonun kullanımı.