Windows 11’de “Kameranız başka bir uygulama tarafından kullanılıyor” şeklinde görülen hata bildirimlerinde en sık karşılaşılan durum, kamerayı arka planda çalıştıran bir uygulamanın bulunmasıdır.


Bilgisayar kameraya erişmeye çalışırken başka bir uygulamanın kullanıyor olması, uzun süredir karşılaşılan aksaklıklardan biridir. Aslında ya sistem bir uygulamada kamerayı kullanıyor ya da açık bırakılan bir program kamerayı meşgul ediyor olabilir.
Hata mesajında karşınıza çıkabilecek örnek uyarı metinleri şunlardır:
- Kamera error 0xa00f4243, 0xc00d3704 ve 0xa00f4289
- Windows 11 error 0xa00f4288 – All cameras are reserved
- Kameranız başka bir uygulama tarafından kullanılıyor
Error all cameras are reserved hatası
Web kameraya erişimde yaşanan sorunların bir kısmı, bu sorunu yaşayan kullanıcıların genelini etkilemektedir. Sorunların neler olduğunu, deneyeceğiniz işlemleri ve çözüm için yapılması gereken adımları sizlerle sırasıyla paylaşacağız.
Web kameranın açılmamasına neden olan bazı sorunlar şunlardır:


- Kameranın sistem tarafından kullanılıyor olması.
- Kullanıcının en son kamera ile ilgili bir uygulamayı çalıştırmış olması ve uygulamanın hâlâ aktif olması.
- Kamera sürücüsü ile ilgili sorunlar veya kurulum ve güncellemelerin yol açtığı olumsuzluklar.
- Sisteme kurulan kamera sürücüsünün veya programının doğru olmaması.
- USB portla ilgili problemler.
- Bilgisayardan kameraya erişim izinlerinin verilmemesi.
- Kamerada donanımsal bir arızanın meydana gelmesi.
Kameranız başka bir uygulama tarafından kullanılıyor çözümü
Bu başlık altında, deneyerek çözüme ulaşabileceğimiz adımlardan bahsedeceğiz. Bu adımların uygulanması, sorunun çözülmesine yardımcı olabilir. Donanımla ilgili sorunlar söz konusuysa, başka bir kamera ile deneme yapılması gerekir. Ayrıca harici kamera kullananların, kamerayı farklı bir sistemde test etmesi de olası deneme seçenekleri arasında yer alır.
Kamera testi için deneyeceğimiz seçeneklerden bazıları
- Harici cihaz kullanıcılarının USB portlarını değiştirerek deneme yapmaları önerilir.
- Harici cihazlarda kablo sorunları sıkça görülür. Özellikle sık sök-tak yapılan kameralarda kablo katlanmaları nedeniyle içten kırılmalar meydana gelebilir.
- Kamerayı farklı programlarla da deneyin. Örneğin, Skype kullanabilirsiniz.
- Kamera sürücüsünü değiştirerek tekrar deneyin.
- Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve kamerayı test edin. Aynı uyarıyı alan kullanıcıların, arka planda hangi uygulamaların çalıştığını kontrol etmeleri gerekir.
- Test amacıyla harici bir web kamera veya cep telefonu kamerasını kullanmayı deneyebilirsiniz.
- Kullandığınız bakım veya antivirüs uygulamaları, kameraya müdahale ediyor olabilir; bu nedenle bu uygulamaları kontrol edin.
- Aygıt Yöneticisi üzerinden kamerayla ilgili tüm öğeleri kaldırın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.
- Kamera sürücünüzü güncelleyin veya kaldırıp yeniden kurun. Laptop kullanıyorsanız, marka ve modelinize uygun güncel sürücüleri araştırın ve yükleyin.
Başka bir uygulama tarafından kullanılıyor için işlemler
Sistemi yeniden başlattıktan sonra, durumuna göre Sistem Geri Yükleme işlemini çalıştırmanız önerilir.

USB ve kamera sürücüsünü kaldırdıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın. Ayrıca !, × ve ? işareti bulunan sürücü simgelerini de kaldırın.

Kamerayı kullandığınız programın güncel olup olmadığını kontrol edin. Güncel değilse, programın yeni sürümünü kurun; sürüm uyumsuzluğu varsa eski sürücülerle de deneme yapabilirsiniz.


Son olarak, kamera izinlerini kontrol edelim. Bunun için aşağıya eklediğimiz resimli anlatımı inceleyebilirsiniz.

Kameranız başka bir uygulama tarafından kullanılıyor hatasıyla karşılaşan kullanıcılar için paylaştığımız çözüm önerilerinin faydalı olacağını düşünüyoruz. Teknik yardıma ihtiyaç duyanların, sponsorlu numarayı aramaları önerilir.