Facebook sayfasına bağlan veya oluştur yaparken “Instagram hesabını onaylamak için Business Manger’ da ilişkili sayfanın işletmesinin yöneticisi olman gerekiyor” hatası alanlar var mı? Instagram sayfa eklenmiyor veya bağlanmıyor sorunu için çözümde önemli paylaşımlarda bulunacağız.
Bazen işletme hesabını doğrulamak isterken de karşınıza çıkabilir. Facebook sayfasına instagram hesabını bağlamak isterken çıkan hatanın temel kaynağı bağlamak istediğiniz sayfaya yönetici olmamanız veya erişim yetkisi sorunu oluşmasından kaynaklı olabilir.
Facebook sayfasını bağlanmak istediğinizde çıkan uyarının sürekli ekrana gelmesi sonucu geçici bir doğrulama yöntemi istenilebilir. Bundan dolayı biraz ara verip daha sonra denenmesi önerilir.
Business Manger ilişkili sayfa ne demek?
Facebook hesabınızda işletme sayfası oluşturduysanız bunun instagram hesabına bağlanması için erişim izinlerinin verilmesi gerekiyor. Erişim verildiğinde instagram işletme hesabınız onaylanmış oluyor.
İşlemlerde Facebook Business olarak Google’ dan aratıp ilgili siteye girerek gerekli ayarlamaların yapılmasını öneriyoruz. Sonrasında bağlantıyı gerçekleştirirsiniz.
Instagram hesabını onaylamak için Business bağlama
Yukarıdaki hesabın oluşturulduğundan ve yönetici olduğunuzdan emin olunuz. Sonra aşağıdaki sıralamayı uygulayınız.
- Instagram uygulamasından profilinize girip “Düzenle” olanla devam edin,
- Herkese açık olan bilgilerden “Sayfa” adlı alanda yer alan “Bağla ve oluştur” olanla devam edin,
- Facebook sayfanız varsa “Mevcut sayfayı bağla” olanla devam ediniz. Yoksa oluştur ile,
- Mevcut olanla devam ettiğinizde bu sayfanın yer aldığı hesabın kullanıcı adı ve şifresini girmeniz istenilecek.
Onayladıktan sonra artık onaylı bir sayfa alanı yer almış olacak. Bu seçenek özellikle işletme konum ekleme adımlarında gerekli oluyor. İş yeri yer bildirimi için bunun ekli olması gerekebilir.
Sayfanın işletmesinin yöneticisi olman gerekiyor hatası
Bağlantıyı kesip tekrardan uygulayınız. Baktınız olmuyor bu seferde başka bir telefondan deneyebilirsiniz. Artı bu Business hesabına erişim yetkisi başka bir hesabınıza verip onunla yetkilendirebilirsiniz. Biz çözüm olarak kendi Facebook kullanıcı adına yetki verdik ve onun üzerinden işlemi onayladık. Yani başka bir Facebook hesabını yöneticisi yaparak o yönetici hesabı ile onayladık. Daha sonra yöneticilikten çıkardık.
Diğer deneyecekleriniz şöyle:
- Başka telefonla ve hesapla denenmesi gerekebilir.
- Başka bir hesaba yönetici olarak işlem yapmanız.
- Çok sık yapılan denemeler sonucu erişim izinleri engellenebilir.
- Hesabınız doğrulanmamış olabilir.
- Yönetici olmayan bir hesap olabilir.
Topluluk kurallarının aykırı olan durumlarda sorun çıkması
Topluluk kuralları kullanıcıların Instagram üzerinde geçirdikleri kaliteli zamanın kötüye kullanılmaması için dikkat edilen bir konudur. Bazen farkında olmadan Instagram üzerinden bir şeylerin yapılması da topluluk kuralları hatasını verebilmektedir.
Sadece Instagram’da da değil genel olarak her sosyal medya platformunda topluluk kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Çünkü Instagram’ı sadece belli bir kesim kullanmaz bununla birlikte her kesimin düşünceleri de birbirine uymayabilir. Bu gibi durumlarda topluluklar kurallarına aykırı gönderiler paylaşmak, düşünceler paylaşmak sonucunda sosyal medya hesapları tarafından kısıtlama getirile bilmektedir. Fakat bazı kişiler topluluk kurallarına aykırı bir hareket yapmadığını düşünse de bu bildirimi aldıklarını dile getirebilirler.
Neden topluluk kuralları sorunu olur?
Instagram topluluk kuralları sorunu niçin olur sorusu pek çok kullanıcının aklında kalan soru işaretlerinden biridir. Aşağıdaki sebeplerden dolayı bu gibi sorunlar oluşabilmektedir;
Bir kişi farkında olmadan topluluk kuralı ihlali yapmış olabilir. Bu da Instagram tarafından uzun süreli topluluk kuralı kısıtlamasına yol açabilir.
Topluluk kuralı ihlali yapılmamış olsa bile bir gönderiye aynı sebepten dolayı çok fazla şikayet alınması hem o gönderinin kaldırmasına sebep olur hem de topluluk kuralları sorununu olduğuna dair bir bildirim gönderilir. Eğer gerçekten topluluk kuralı ihlali yapılmış bir gönderiyle se aynı sebeplerden dolayı şikayet alınması da normaldir.
Şikayet üzerine ya da gerçekten toplu kuralının ihlali üzerine kısıtlama getirilmişse, paylaşılan yeni gönderilerde de de topluluk kuralı hatası bildirimi gelebilir.
Instagram topluluk kuralları sorunları çok görülmektedir. Çünkü topluluk kuralları hassas bir konu olduğu için bu duruma Instagram tarafından ekstra dikkat edilmektedir. Topluluk kuralı bildiriminden dolayı gönderi paylaşılmaması durumda aşağıdaki yöntemler takip edilebilir;
- Kişiler Instagram adreslerini bir süre dinlendirmesi gerekebilir. Instagram tarafından kısıtlama alındıysa bu kısıtlanma almanın daha fazla uzamaması için herhangi bir paylaşım yapılmaması gerekmektedir.
- Kısıtlama ihlali yapan gönderinin kaldırılması bu duruma çözüm olabilir. Bu gibi paylaşımların da bir süre boyunca atılmamasına özen gösterilmeli.
- Kişiler takipçilerinden onların paylaşımlarına güzel yorum yazmalarını ve beğenilerini, etkileşimlerini arttırmalarını isteyebilir.
- Instagram uygulamasının telefondan direkt silinip bir süre bekledikten sonra yeniden yükleme yapılabilir. Instagram personellerine hata bildirimi de yapılabilir.
- Bildirdikten sonra bir süre daha paylaşım yapılmamasına özen gösterilmelidir.