Sosyal ağların en büyük sorunlarından biri olarak gördüğümüz durum destek kısmıdır. “Instagram bu hesabın sahibi olduğunu onaylamamıza yardımcı ol” gibi bir çok sorunda bir muhatap bulamadığımız anlar olabiliyor. Örnek başlıkta yer alan diyebiliriz. Bu şeklinde bir uyarı geldiyse, gönderme seçeneği veya kimlik doğrulamasının yapılması için öneriler ekrana açılacaktır.
Bu uyarı mesajının nedeni birilerinin hesabınızı çalmaya çalışması olabilir. Ama bunun dışında başka nedenlerden de bu sorunla karşılaşılabilir. Örnekleri aşağıdan inceleyiniz.
Hesap sahibi olduğunu onaylama neden çıkıyor?
Öncelikle çıkan uyarılarda ne demek istediğini anlamamız gerekiyor. Gelişi güzel yöntemlerin farklı sonuçlar doğrayacağını söyleyelim.
Çıkma nedenlerinden bazıları şöyle diyebiliriz:
- Hesabınıza girerken VPN kullanıldıysa veya farklı yerlerden sık sık oturum açılıyorsa şüpheli giriş denemesi olarak algılanabiliyor.
- Peş peşe yanlış şifre girilmesi olası nedenler arasında yer almakta.
- Birden fazla yerden aynı zamanlarda oturum açılması veya giriş denemelerinde bulunulması.
- Ara ara hesap dondurmada ve farklı şeylerin sık yapılması buna neden olabilir.
- Birisi hesap çalındı başvurusunda bulunmuş ve elle tutulur bir neden sunmuş olabilir.
- Sahte hesap şikayetleri ile askıya alınabilir.
- Hesap bilgilerinizi değiştirdiğinizde olumsuz olarak bir şeyler fark etme olasılığı.
Bunların en çok görüldüğü yer Instagram oluyor. Bu yönden çok zayıf olan bir ağ. Ne iletişim için çeşitli başvuru bölümleri var ne de bu tarz bölümlerinin doğru dürüst çalıştığı oluyor.
Çözümü nedir diyenler şu an için çok fazla seçenek bulunmuyor. Çok zorlarsanız bir ihtimal dönüş yapılabilir. Ama öneri Facebook’ un iletişim kanallarını kullanmanız. Örnek Facebook için daha önce hazırladığımız destek adresleri sitemizde yer alıyor.
Başka bir telefona hattı takıp deneyiniz. Sim kart ve operatör değişimlerinde 3 gün beklemeniz gerekiyor. Bildirim mesajları gelip gelmediğini kontrol ediniz.
Hesabımı onaylayamıyorum nasıl onaylanır?
Hesap onaylama olmuyor şeklinde gelen şikayetlerin çoğu kullanıcıyla alakalı olduğunu düşünmekteyiz.
Yapılan işlemlerde her zaman farklı kanalların denenmesi gerekiyor. Lakin aşırı yapılan her şeyin bir sonucu oluyor.
- Çok fazla yaptığını işlemler varsa, bir süre ara vermeniz gerekebilir. İlerleyen bir saatte denemeniz daha iyi olacak. Hatta çok ileri giden hesaplara önerimiz bir günün geçmesi oluyor.
- Belki kullanmış olduğunuz telefon veya internet şüpheli olarak görüldüğünden geçici bir süre kısıtlamaya uğramış olabilir. Yani farklı kanallarla deneyiniz. (Bilgisayar, daha önce kullanmadığınız WiFi ağı ve diğer giriş yöntemleri)
- Şifrenizi değiştirmeye çalışınız.
- Tarayıcı yardımı ile önce hesabınızda kullandığınız e-posta hesabını açınız ve diğer sekmeden instagram sayfasını açarak parolana değişiminde bulunun. Birbiri ile bağlantılı olarak işlem yapma olasılığı var.
- Daha önce Facebook hesabınızı bağlamışsanız bu hesabınızla giriş yapmanız mümkün olabilir.
- Güvenilir şeklinde görülen cihazlarda belki direk oturumunuz açılabilir.
Kod gelmediğinden dolayı hesabımı doğrulayamıyorum
Ağ üzerinden yapılan hikaye paylaşımları ve ücretsiz gönderi paylaşımları kullanıcıların keyifli zaman geçirmesini sağlamaktadır. Günden güne geliştirilerek güncellenmekte olan yeni özelliklerin kullanıcılarına sunmuş olduğu önemli değişimler bulunuyor. En etkili olarak görülen Reels tarafında önemli çalışmaların olduğunu belirtebiliriz.
Tüm uygulamalarda gelişim tarafında yapılan birçok özelliğin olumlu olduğu kadar olumsuzlukları da beraberinde getirdiğini söyleyebiliriz.
Ağlara giriş aşamasında bazen farklı nedenlerden kaynaklı olarak problemler ortaya çıkabilir. Hesap doğrulama problemi de bu sorunlar arasında en sık karşılaşılan durumlar arasında yer alıyor.
Yapılan bazı işlemlerde kullanıcılardan güvenliği doğrulama amaçlı bir kod talep edilmektedir. Kullanıcılardan talep edilmekte olan güvenlik kodları bazen sistemsel arıza nedeniyle kullanıcıya iletilememekte bu da kullanıcının siteye bağlanmasında problemlere yol açmaktadır. Güvenlik kodunda genel olarak talep edilme nedenleri aşağıdaki gibidir;
- Aynı anda instagram uygulamasına birden fazla cihaz üzerinden giriş yapmaya çalışmak.
- Aynı anda instagram uygulamasına birden farklı IP üzerinden giriş yapmaya çalışmak.
- Üst üste hatalı şifre girişi yapılması.
Farklı ülke IP’si üzerinden giriş yapılması.
Yukarıda belirtilen durumlardan biri ya da bir kaçı gerçekleştiğinde instagram uygulaması kullanıcının güvenliği amacı ile kod talebinde bulunabilmektedir.
Taleplerde aynı sayfayı açıyor nasıl çözülür
İnstagram tarafından talep edilmekte olan güvenlik kodunun ulaşmaması durumunda yapabileceğiniz birkaç kolay yöntem bulunmaktadır. Bunlardan ilki tamamen kapatarak yeniden giriş yapmayı denemek. Öncelikle sosyal uygulamanın kapattıktan sonra telefonunuzun uygulama çerezlerini temizleyin ve VPN’e bağlantı sağlayarak tekrar açmayı ve yeniden şifre talep etmeyi deneyin. Bu işlemi yaptıktan sonra yeni talep edilen şifre tarafınıza en kısa süre içerisinde iletilecektir.
Ne kadar popüler ve kaliteli bir uygulama olursa olsun tüm mobil uygulamalarda bazı sorunlar yaşanması nadir de olsa görülmektedir. Böyle bir durumda yapılması gerekenler iyi bilinmelidir. Aksi takdirde sorun çok daha uzun sürebilir.
Farklı cihazlardan deneme yaparken kesinlikle PC’ de denenmesi şart. Bu yöntemlerin kullanılması işinizi çözmeniz için bir yol olacağını düşünmekteyiz.
Bu ağ dışında diğer ağlarda da kullanıcılar bazı sorunlar yaşayabilmektedir. Bu yazımızda bahsetmiş olduğumuz onaylama uyarısı ve kod i̇stiyorum gelen bağlantı aynı sayfayı açıyor sorunu ile karşı karşıya kaldığınızda yukarıda sizin için bahsetmiş olduğumuz yöntemleri deneyebilirsiniz. Böylece bu sorunları çözüme kavuşturmak daha kolay bir şekilde olacaktır.