iPhone’ da “Bu Apple kimliği daha önce iTunes Store’ da kullanılmadı. Giriş yapmak için gözden geçir’ e dokunun ve ardından hesap bilgilerinizi inceleyin” hatası alanların dikkatine.
App Store uygulama indirirken “Bu Apple kimliği daha önce iTunes Store’ da kullanılmadı” hatası alanların çoğunda mevcut kullanılan ID yerine yenisi eklenen cihazlarda karşımıza çıkmakta. Bu durum, kişi yeni bir hesap açtığında ya da ikinci el iPhone aldığında Apple Kimliğini değiştirdiğinde de karşılaşılmakta.
Telefonun ayarlarında bulunan ilk alanda Apple Kimliği kısmına girerek en altta “Çıkış yap” yazısına dokunduktan sonra yeni bir hesapla oturum açmak isteyenlerin böyle bir uyarı aldığı görülmekte. Nedeni daha önce Apple’ da kullanılmamış bir mail ile hesap açıp ve ardından oturum açtığınızda karşınıza çıkabilir. İlk defa kullanıldığından dolayı bir sözleşme metni karşınıza çıkar ve okuyup onaylamanız istenilir.
Bu Apple Kimliği Daha Önce iTunes Store’ da Kullanılmadı Sorunu
Ekrana kabul et seçeneği çıkmayanlar için mağazadan çıkıp tekrar girerek veya telefonun kapatılıp açılmasıyla çözülecek. Birde internet bağlantınızı değiştirerek test edin.
Apple kimliği kullanılmadı hatası alanların bakması gerektiği alanlar şunlar:
- Uygulama indirme ekranında sözleşme metni açılabilir. Kabul ederek sorunu çözersiniz.
- Ayarlardan ilk bölümden oturumu kontrol ediniz.
- Bilgisayardan iTunes programını açınız ve yeni kimlikte kullandığınız e-posta hesabını ve şifrenizi yazarak onay ekranına ulaşabilirsiniz. Ya da giriş yaptığınızdan dolayı onaylanmış olabilir.
- Ne yaparsanız yapın bu uyarından çıkamıyorsanız eski hesabınızla oturum açınız ve duruma göre tekrar deneyin.
- Bilgisayardan ya da mobil cihazdan tarayıcı üzerinden https://appleid.apple.com oturum açmaya çalışın.
- Tekrardan oturum açmaya çalışın ve ilgili onay sözleşmesinin çıkıp çıkmadığını kontrol edin. Bu sorun ilgili sözleşmenin onaylanmamasından kaynaklıdır.
Son önerimiz, Apple’ ın destek bölümlerinden yardım alın. Hesap sıfırlama gibi işlemler yapılabiliyor. Fatura talep edilebilir.
Genelde aşağıdaki koşulları kabul etmenizle çözüme ulaşılıyor.
Bu mesajın bir başka benzeri, bu iPhone’ u onaylamak için iCloud’ la giriş yapmış cihazlarla onaylanması istenmekte. Böyle uyarılarda, ilk defa kullanılan Apple hesaplarının doğrulanması öneriliyor. Eskiden böyle bir seçenek çıkmazdı, çıksa dahi ek doğrulamalarla hesap onaylanırdı.
Bu Apple Kimliği Daha Önce iTunes Store’ da Kullanılmadı: Mail Doğrulaması
Kullandığınız e-posta adresini doğruladığınızdan emin olun. Doğrulamış olsanız dahi ilgili doğrulama bağlantısına tekrar dokunun ve herhangi bir onay ekranı çıkıp çıkmadığına bakın. Aynı zamanda tarayıcı kullanarak eğer oturum açabilirseniz, Apple hesabınızdaki ayarları ve diğer bilgileri kontrol edin. Eklenecek alanlar varsa, ekleyin ve sonrasında doğrulama işlemini uygulayın.
Bu Apple Kimliği Daha Önce iTunes Store’ da Kullanılmadı: Doğrulama Engeli
Aşırı şekilde yaptığınız herhangi bir doğrulama ya da deneme işlemleri sonucu hesap doğrulama adımı gerçekleşmez. Burada uygulayacağınız bir süreliğine beklemek olacak. Ya da deneme yaptığınız internet bağlantısını değiştirip deneyin.
Hesaba yönelik deneme kısıtlaması uygulandıysa, bu belli bir saat ya da gün boyu deneme engeli ile sonuçlanır. Sürekli denemeniz, ilgili doğrulama ya da oturum giriş engeli süresini uzatır.
Kimlik Doğrulama Sürecinde İlgili Telefona Yönelik Kısıtlamalar
Yine sık sık denemelerde bulunan ya da şüpheli olarak görülen davranışlara yönelik sistem tarafından kademeli bir engel uygulanır. Bu kısıtlamalar arasında telefona yönelik engeller de vardır. Örnek, ilgili hesabın kullanılması, telefonun doğrulanması veya şifre sıfırlanmasının bir süreliğine engellenmesi. Biz bunların tümü ile karşılaştık. En son Apple Kimliği şifresini sıfırlamaya kalktık ve 5 gün sonra işlem yapabilirsiniz uyarısı geldi. 5 gün sonrasında ise bir sıfırlama bağlantısı gönderildi.
Kimlik Doğrulama Sürecinde Denenen Hesabın Şüpheli Durumları
Kullanmaya çalıştığınız Apple Kimliği hesabının daha önce ya da yeni yapmış olduğu şüpheli davranışların neden olduğu kısıtlama. Geçmişte yaşanan durumlarda daha sonra karşınıza çıkabilir. Bir nevi raporlama durumu söz konusu. Hatta ilgili doğrulama olsa dahi, sonradan tekrar karşınıza benzeri bir uyarı gelebilir. Mesela, uygulama indirirken hesabınızın şifresini girmeniz isteri ve girdiğinizde geçersiz kullanıcı veya şifre şeklinde bir uyarı alma olasılığınızda var. Bunu netleştirmek için tarayıcı kullanarak hesabınıza girmeniz gerekiyor. O zaman şifre yanlış mı yoksa cihaz üzerinden ilgili uygulamayı kullanmanız engelleniyor mu bu şekilde anlarsınız.
Bu Apple Kimliği Daha Önce iTunes Store’ da Kullanılmadı Uyarısı Kalkmıyor
Yukarıda, uyarının temel nedeni olan cihaz ya da sözleşme onayından bahsettik. Bu seçenek çoğu zaman kullanıcıların karşısına çıkmaz ya da kullanıcılar nasıl onaylayacaklarını bilmez. Burada oturum açmaya çalıştığınızda, çıkış yapıp ya da tekrardan başa dönüp yeniden aynı adımları uyguladığınızda karşınıza çıkar. Çok sık olmasa da e-posta üzerinden de onaylanır.
Apple Kimliği kullanılmadı hatası almaya devam edenler için şunların denenmesini öneriyoruz:
- Yapmaya çalıştığınız işlemi sonlandırın ve ilgili ekranı kapatın yeniden açıp onay sürecini uygulayın.
- İnterneti ve denemek için cihazı değiştirip deneyin.
- Tarayıcı kullanarak oturum açmaya çalışın.
- Bilgisayara yüklü olan iTunes programını kullanarak cihazı bilgisayara bağlayıp deneyin. Tahmini bu uyarı iTunes üzerinden de çıkacak. Çıkarsa, tekrardan telefonla oturum açmaya çalışın.
- Cihaza iTunes yardımı ile yeniden kurulum yapın.
- Daha önce kullanılan bir Apple Kimliği ile giriş yapmaya çalışın. Sonrasında isterseniz farklı bir mail hesabınızı tanımlarsınız.
- Faturanız varsa, Apple destek birimi ile görüşerek gerekli adımlar için yardım alabilirsiniz. Faturanız yoksa, adımlar konusunda bilgi verilir ama kendilerinin herhangi bir müdahalesi olmayacaktır.
Bu Apple kimliği daha önce iTunes Store’ da kullanılmadı hatası için önerilerimiz buraya kadar.