Sim kartlı akıllı saati internete bağlamak için ayarların yapılması gerekiyor. “İnternete bağlanamıyorum” hatası çoğunlukla kullanıcının bir şeyleri yanlış yapmasından kaynaklanıyor.
Akıllı saatlerde internet ayarları nasıl yapılır, çoğu kullanıcı bilmemekte. İlgili bölümü açtığınızda, normalde akıllı telefonda olduğu gibi ayarların yapıldığını görüyorsunuz. Eski modellerde oldukça fazla alanın doldurulması gerekirdi ve “Acaba saatlerde de bu şekilde midir?” diye düşünenler olabilir. Evet, bu durum hem var hem de yok diyebiliriz. Bazılarında pek bir şey yapılması gerekmiyorken, bazılarında ise yapılması gerekmekte.
Eskiden beri az da olsa kullanıcısı olan bu teknoloji, yakın zamanlarda çoğunlukla çocuklarını takip etmek ve ulaşmak isteyen aileler tarafından daha çok ilgi görmektedir. Çoğu yeni model, “Çocuğum nerede?” diyenlere daha fazlasını sunabiliyor. Mesela, bulunduğu yerin resmini çekebiliyorsunuz. Kameralı olan modellerde, ilgili bir uygulama üzerinden bu işlemi gerçekleştirmek mümkün.
Akıllı saat internet ayarları
Örnek saatimiz Smart Watch A1. Öncelikle aldığınız hattın internete açık olduğundan emin olunuz. 3G genelde sık saatlerde rastlanmıyor, ama çoğunlukla 2G kullanılıyor. İnterneti açmak için isterseniz SMS atarak açabilir ya da müşteri hizmetlerini arayıp hem açtırabilir hem de ayarlar konusunda yardım alabilirsiniz. Aşağıdaki örnek yapılandırma Türk Telekom içindir ve Avea şeklinde yazmaktadır.
Akıllı saatte internet kullanmak için:
- Menü yazan veya çark şeklindeki simgeye dokunun.
- Menülerde sağa ve sola doğru dolaşın.
- Ayar simgesini göreceksiniz.
- Girdiğinizde “Bağlan” yazan seçeneğe geçiniz.
- Daha önce internet bağlantısı oluşturulmamışsa, seçeneklere girip “Yeni bağlantı” yazan seçeneğe dokunun. Mevcut bir bağlantı varsa, üzerine dokunarak aşağıdaki ayarları kontrol edin:
- Ağ hesabı seçeneğine girin.
- Turk Telekom internet, Turkcell internet veya Vodafone internet kısmını kontrol edin.
- İşlem yapılacak esas yer WAP yazan kısımdır.
- Yeniden adlandır kısmında operatör ismini ve WAP yazısını kontrol edin. Eğer yoksa bu şekilde yazınız.
- Kullanıcı adı ve geçiş noktasına wap yazılacak (şifre boş bırakılacak).
- Geçiş yolu: 213.161.151.20 (Bu operatöre göre değişebilir).
- Port kısmına 8080 yazınız.
- Yetkilendirme türü: Normal.
- Ana sayfa olarak ata: //wap.turktelekom.com.tr
- Gelişmiş ayarlara girmeyin.
- Ayarlar tamamlandıktan sonra Kaydet ile çıkın.
Az sayıda model için belki mesajla ayarlar alınabilir.
Akıllı saat mesajla internet ayarlarını almak
Türk Telekom için “AYAR” yazılarak 5555‘e, Bimcell için ise 4551‘e mesaj atılacaktır.
Vodafone kullanıcıları “GPRS AYAR” yazarak 7000‘e SMS gönderir.
Turkcell kullanıcıları ise “İNTERNET” yazarak 2222‘ye mesaj atabilir.
Akıllı saatte internete bağlanamıyorum diyenler, sim kartlarını bir telefona takarak deneme yapabilir. Eğer yukarıdaki yöntemler işe yaramıyorsa, ilgili operatörün çağrı merkezinden yardım alınız. Yeni telefon numarası alan bazı kullanıcılarda nadiren 1 gün bekleme süresi gerekebilir.
Akıllı saat internete bağlanmıyor sorunu
Yukarıdakileri harfiyen uygulayan kullanıcıların saatlerini kapatıp açmaları ve duruma göre ayarları sıfırlamaları önerilir.
Akıllı saat internette internete bağlanamıyorum sorunu için şu adımları uygulayın:
- Saati kapatıp açtıktan sonra tarih kısmının doğruluğundan emin olun. Tarih yanlışsa bağlantı sorunu yaşanabilirsiniz.
- Hattınızın internet bağlantısına açık olduğundan emin olun. Ayrıca 3G’ye açık olup olmadığını kontrol edin. Bunun için operatörün mobil uygulamasını kullanabilir ya da müşteri hizmetlerini arayabilirsiniz.
- Sim kartınızın saatle uyumlu olup olmadığını kontrol edin. Sim kart saatle uyum sağlamıyor olabilir ya da uyum sorunu yaşanabilir. Başka bir sim kartınız varsa onunla deneyin.
- Başka bir operatör hattı kullanan bir arkadaşınızın sim kartını saatinize takıp deneyin. (Bu durumda internet ayarlarını tekrar yapmanız gerekebilir.)
- Akıllı saatin internet ayarlarının doğruluğundan emin olun.
- Hattınızı sıfırlayın. Bazı operatörlerin mobil uygulamalarında bu seçenek bulunuyor. Netgsm ve bazı operatörlerin uygulamalarında reset seçeneği bulunmadığını gördük. Turkcell ve Türk Telekom mobil uygulamalarında bu seçeneği denedik.
- Sim kartınızı test etmek için bir cep telefonuna takıp kontrol edin. Ayrıca telefon üzerinden yapılabilecek işlemleri de gerçekleştirebilirsiniz.
- Her işlemden sonra saati yeniden başlatmanızı öneririz.
- Operatörünüzle iletişime geçerek yardım isteyin. Gerekirse birebir destek almak için operatörün resmi şube ya da bayilerine başvurabilirsiniz.
Unutmadan, akıllı saat internet ayarlarını doğru yapıp yapmadığınızı farklı kaynaklardan kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Bizden destek almak isterseniz, yorum alanını kullanabilirsiniz.