Laptop ve masaüstü bilgisayarda Wi-Fi ağı gözükmüyor, ağ bağlantı sorunu hakkında zaman zaman şikâyetlere denk geliyoruz. Geçmişte bu konuda uzaktan destek hizmeti vermişliğimiz de var. Bu yazımızda “kablosuz ağ gözükmüyor” ve “internete bağlanmıyor” sorunlarına yanıt bulacaksınız.


Kablosuz ağ görünmüyor sorunu genelde ya cihazda ya da modem arayüzündeki ayarlarla alakalı olabiliyor. Tabii modem üzerindeki Wi-Fi butonu kapatılmış da olabilir. Bu durum, çocuklu evlerin çoğunda az çok yaşanır; bu buton zaman zaman çocuklar tarafından kapatılabilir.
Wi-Fi ağı gözükmüyor ne yapmalıyım?
Ağ kapalıysa açınız. Kablosuz ağ bağdaştırıcısı devre dışı olabilir ya da sürücüde sorun olabilir. Denetim Masası > Ağ ve Paylaşım Merkezi > Bağdaştırıcı Ayarlarını Değiştirin yolunu izleyerek buradan kontrol edebilirsiniz.
Kablosuz ağ sürücüsünde sarı renkte “!” işareti varsa, sürücüde sorun var demektir. Yüklü olmayabilir. Yüklüyse çift tıklayıp, devre dışıysa açınız.
Wi-Fi ağı bilgisayardan kapalıysa klavye tuşlarını kontrol ediniz. Kablosuz ağ simgesi varsa tıklayınız. Yoksa bilgisayarın modeline bakarak nasıl açıldığını kontrol ediniz. Genelde yanlışlıkla kapatılabiliyor.


Kablosuz ağa bağlanıyor ama internet yoksa ya da IP almıyorsa, burada uygulayacağınız işlem manuel IP ve DNS atamasıdır. Aşağıda IP ve DNS ayarlarını anlatan ekran görüntüleri yer almaktadır. IP adresi, modem markasına göre değişebiliyor.
Farklı bir bilgisayar veya mobil cihazdan denediğinizde sorun aynıysa, modem ile bilgisayarı kablolu olarak bağlayıp modem arayüzünden kablosuz ağın kapalı olup olmadığını kontrol ediniz.
Modemin kablosuz (WLAN) ayarlarından kanal ayarlarını kontrol ediniz. Kanal ayarını 6 ya da 11 yapabilirsiniz. Şifreleme tipini WPA-PSK yapıp deneyiniz.
Eğer sorun modemden kaynaklanıyorsa, modemi resetleyip tekrar modem kurulumu yapınız. Bazı modemlerde sorun yazılımsal olabilir; bu durumda yazılım güncellemesi gerekebilir.


Wi-Fi ağı göremiyorum veya bağlanamıyorum sorunu için ağı unut seçeneği
Daha önce bağlandığınız ağlar için “Ağı unut” ya da “Wi-Fi ağını kaldır” işlemini yapmanız gerekiyor. İlgili ağa geçmişte bağlantı yapılmışsa ve ağda bir değişiklik yapılmışsa, ya ağa bağlanmıyor ya da ağ gözükmüyor.
Kablosuz ağ bağlantısını kaldırmak için şunları uygulayın:
- Bilgisayarınızdan “Ağ ve paylaşım merkezi” seçeneğini bulun.

- “Kablosuz ağları yönet” alanına girin ve daha önce bağlandığınız ağı bulun.

- WiFi adının üstüne fare ile sağ tıklatın ve “Ağı kaldır” seçeneğini kullanın.

Bağlı Wi-Fi ağını kaldırdıysanız, şimdi saat alanına gidin ve kablosuz simgesine dokunup bağlanacağınız ağa tekrar tıklayın.
Şifrenizi girin ve bağlanmayı bekleyin. Sorun olursa ve bilgisayarınızda LAN girişi varsa, LAN kablosu ile bağlantı yapıp modemin içerisine girerek bilgileri kontrol edin.
Kablosuz ağ görünmüyor sorununda modemde kanal ve güvenlik duvarı ayarları
Modemin arayüzünde yer alan güvenlik ve kanal ayarındaki uyum sorunu, zaman zaman kablosuz bağlantılarda sorun yaşatır. Geçmişte sık sık denk geldiğimiz bu sorun, şimdilerde nadir yaşanmaktadır. Burada yapacağınız iki işlem var ve her bir işlemden sonra diğerine geçmeniz önerilir.
Birincisi, kanal ayarını 11 yapın ve denedikten sonra duruma göre 6 olarak değiştirin. Bu işlemden sonra hala sorun varsa, modemin Firewall seçeneğini esnek olarak değiştirin.
Wi-Fi görünmüyor sorunu için resetleme
Bazen modem kaynaklı sorunlarda modem resetleme işlemi gerekir. Bu işlem, IP alamama durumlarında çok işe yarayan bir seçenektir. Modemi resetlemek için arkasında bulunan, toplu iğne girecek şekilde olan yere toplu iğne ile en fazla 20 saniye kadar basılı tutulur.
Not: Kablosuz bağlantı sorununda ilk önce modem kapatılır ve Wi-Fi ağına “unut” işlemi uygulanarak denenir; duruma göre başka bir ağa bağlanmaya çalışılır.