Esasında, Twitter canlı destek hattı soranların demek istedikleri bir müşteri hizmetleri var mı yoksa birebir canlı destekle görüşme imkanı sunuluyor mu. Malum şu an bir çok hizmet bu şekilde. Özellikle e-ticaret sitelerinde daha sık karşılaşırsınız.
İçeriklerimizin çoğu kullanıcıların sorunlarına yanıt olarak hazırlanmıştır. Kesin olarak çözüm sunulmazsa da bir ihtimal buna yönelik fikirler ortaya çıkarır.
Zorunlu hizmetler gibi bir Twitter iletişim hizmeti mi arıyorsanız ne yazık ki böyle bir hizmet verilmiyor. Genelde destek bildiriminde bulanacağınız form gönderme bağlantıları var.
Yaşanan sıkıntıların çoğunda ne yapacağımızı bilemeyiz ve bir iletişim numarası ararız. İçeriğimizde kullanıcıların soracağı sorunlara yanıt verecek bir çağrı merkezi olduğunu belirtmek istiyoruz. Sponsorlu dediğimiz şekilde yer verdiğimiz öneri destek hattı servisidir. Burası Twitter çağrı merkezi değil özel danışmanlık hizmeti alacağınız kurumsal bir şirkettir.
Twitter canlı destek neden yok?
Sosyal uygulamaların çoğunun bildiğimiz kadarı ile böyle bir hizmeti bulunmuyor. Malum aşırı kullanıcı sayısına ulaşmış yerlerin kullanıcılarına birebir destek hizmeti vermesi imkansız gibi. Artı ağların Türkiye’ de genelde hukuki alanlar için ofisleri olur.
Kısıtlı erişim imkanları sunan ağlar bazen sinir krizine neden olabiliyor. Twitter içinde çok sık olmada bazen bu durumla karşılaşılır. İsteriz ki aradığımızda bir müşteri hizmetleri temsilcisi sorunumuz için bize yardımcı olsun. Ne yazık ki istediğiniz Türkiye’ de bir şirketle görüşmek değil. Bu yüzden sadece formlar ve [email protected] tarzı e-posta iletişim adresleri bulunuyor.
Şikayet telefon numarası gibi ağlar için bu şekilde bir hizmet olmayacağını şimdiden belirtelim. Sosyal medyayı zorunlu bir hizmet olarak değerlendirim hesabımı kapattılar mahkemeye vereceğim diyenlerle bile karşılaşıyoruz. Boşuna bu kapıları zorlamayan ve Twitter iletişim yolları için yazımızdakileri kullanın.
Hukuki ve bazı birimlerin destek yeri az sayıda ülkede yer alıyor. Buralara e-posta ile erişim yaptığınızda size olumsuz yanıt verebilir veya yanıt vermeyebilirler. Bunun için Twitter yardım merkezinin sayfasını inceleyiniz.
Twitter iletişim için önemli adresler
Sıralamadaki bağlantıların iş görebileceğinizi düşünüyoruz. İsteyen yardım kısmında bulunan konuları detaylı inceleyerek kendine bir bağlantı çıkarabilir. Tabi verdiğimiz bağlantıların zamanla değişme olasılığı bulunuyor. Buna göre alternatiflere bakınız.
- help.twitter.com/tr/forms/account-access/regain-access
- help.twitter.com/forms/general?subtopic=suspended
- help.twitter.com/forms/feature_report?feature=emails
- twitter.com/messages/17874544-383134743
- help.twitter.com/tr/contact-us
- [email protected]
- [email protected]
Şikayet için çoğunlukla sosyal medya sitelerinde destek formları ile ve e-posta adresleriyle sağlanmakta. Twitter, yakın bir zamanda Türkiye’ de bir ofis açtı. Bu ofiste vergi ve mahkeme kararları gibi durumlarla iletişime geçiliyor. Yani bireysel bir kullanıcı sorunu için buradan yardım alamaz.
Twitter canlı destek için önerdiğimiz formla yukarıdaki ilk resimle neyle alakalı sorun yaşadığınızı seçmeniz gerekiyor. Sonra alt başlıkla sorunun net alanını seçiyorsunuz.
Örnek bir Twitter şikayet formu
İsteyen Twitter resmi sitesinde bulunan yardım seçeneklerini inceleyebilir. Bu bölümde şikayetle ulaşmış genel sorunların yer aldığı ve genel önerilerin bulunduğu yerdir. Çoğunlukla ya yetersiz kalır ya da okuyan kişi net anlayamaz. Çoğu kullanıcı kızarak tehditlerde bulunur. Ama unuttukları veya bilmedikleri bir şey var. Bu ağlar Türkiye’ nin değil. Yani her başvuruda olumlu yanıt alamazsınız. Mahkeme yolunu tercih etseniz dahi çokta olumlu sonuç alınamayabiliyor. Net olarak kişisel haklara saldırı, dolandırıcılık, şantaj ve izinsiz kişisel verilerin paylaşılması gibi sorunlarda mahkeme yoluyla sonuç alınabilmekte.
Örnek bağlantıyla işlem için;
- Yukarıdaki emails ile devam edin.
- Ele geçirilen bir mail varsayalım veya Twitter verilerim.
- Sorunla karşılaşılan alanı seçin.
- Kullanıcı adının otomatik yazıldığını göreceksiniz. Çıkmadı ise yazınız.
- İletişim için bir e-posta ekleyin.
Twitter destek hattı arayanlar
Özel Twitter destek hattı olarak yer alan kurumsal firmalar ve Telekom firmaları bulunmakta. Bu Telekomlardan biri olan bu hizmet, hem Twitter için hem de diğer bilgi gerektiren sorunlar için yardım hizmet vermektedir. Bu hat ücretli danışmanlık hizmeti vermekte.
Teknik destek hizmetini uzun yıllardır hizmet tecrübesi olan kurumsal bir şirketten verilmekte. Sadece sosyal ağlarıdaki sorunlar için değil aynı zamanda çok çeşitli kategorilerde yardım hizmeti verilmekte.
Twitter kullanıcı bakımından Facebook’ dan sonra gelen en önemli sosyal paylaşım sitelerinden biridir. Bu nedenle Twitter’ da oluşan sorunlarda ya da şikayet durumlarında hemen yanıt alınamamaktadır. Bazı sorunlarında cevabı kullanıcı hatalarında gizlenmiş olabiliyor. Twitter kullanıcılarının temsilci olarak aradıkları sorgulamalar şu yönde olmuştur.
İkinci verdiğimiz formdan askıya alınmış / kapatılmış hesabı ve kilitlenmiş hesabı açmak için kullanılmakta.
Destek alınacak bazı durumlar
Aşağıya eklediğimiz sorunlar ve dahası için öneri telefon numarasından yardım isteyiniz. Çıkan temsilci eğer yetersizse başka bir temsilci ile görüşmek istediğinizi iletin. Duruma göre geri dönüş talebi oluşturunuz.
- Hesap açmada veya kapatmada sıkıntı çıkan durumlarda yardım alma.
- Hesabınız veya e-posta adresiniz çalındığı durumlarda ne yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız kesinlikle işinize yaracak bilgiler alacaksınız.
- Virüs bulaşan hesapların temizlenmesine yönelik işlemler.
- Unutulan hesapların erişimine yönelik gerekli adımların atılması.
- Rahatsızlık veren durumlara yönelik adımlar ve şikayetler için gerekli başvuruların yapılması.
- Vereceğiniz onayla uzaktan bağlantı yaparak sisteminizden yapılacak işlemlerde yardımcı olma.
Twitter canlı destek hizmeti olarak resmi birebir hizmet yer almıyor. Twitter müşteri hizmetleri aramalarında yer alan bir çok paylaşım haber niteliğindedir.
İlişkili haber: Twitter iki faktörlü kimlik doğrulama