Televizyonda “Sinyal Yok” sorunu en sık kış aylarında karşımıza çıkar. Bunun temel sebebi, çanak antenin karla kaplanması veya aşırı rüzgârlı havalarda çanak antenin yerinden oynamasıdır.
Vestel veya Samsung televizyonlarda sinyal yok hatasıyla karşılaşıldığında, sorunun çözümü genellikle benzer adımları içerir. Bu tür sorunları gidermek için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterli olacaktır. Ancak, belirli bir televizyon modeli veya bağlantı tipi için spesifik çözümler de gerekebilir.
Televizyonda sinyal yok hatası için ilk akla gelen, çanak antenin yönünün değişmiş olma ihtimalidir. Ancak kesin çözüm, alınan uyarılara göre değişiklik gösterebilir. Öncelikle, sinyal sorununa sebep olan etkenleri bulmamız gerekir. Örneğin, kış aylarında böyle bir sorun yaşanıyorsa, çanak antenin karla kaplı olma ihtimali göz önünde bulundurulmalıdır.
Sinyal Yok Ne Demek?
Sinyal yok, uydu cihazı ile uydu arasında bağlantı kurulamadığını belirten bir uyarı metnidir. Bu, uydu ile bağlantının kesildiğini anlatan bir terimdir. Zaman zaman kanal bazlı sorunlarda da bu uyarı çıkabilir. Böyle durumlar genellikle çanak, kablo ve yayın kaynaklı sorunlarla ilişkilidir.
İki tür sinyal ölçümü uygulanır; birincisi, kablonun bağlantısını gösteren gösterge, diğeri ise çanak antenle olan sinyalin seviyesini gösteren sinyal seviyesi göstergesidir. İlgili alanlara bakarak bir fikir edinebilirsiniz. Bu arıza genellikle çanak veya kablo kaynaklı olabilir. Ancak, TV veya alıcı ayarlarında herhangi bir değişiklik yapılmadıysa, kontrol etmeniz gereken bazı ana alanlar bulunmaktadır.
Sinyal yok uyarısı alıyorsanız, aşağıdaki adımları okumadan ve analiz etmeden işlem yapmamanız önerilir. Eğer yapamayacağınızı düşünüyorsanız veya bu işlemleri gerçekleştiremediyseniz, uydu alıcınızı bir servise götürerek kısa sürede sorunun ortadan kalktığını görebilirsiniz.
Tüm dahili uydu alıcısı bulunan televizyonlarda bu tür sıkıntıların temel nedenleri aynıdır. Eski uydu cihazlarında TKGS özelliği olmadığından, genellikle otomatik kanal aramalarında sorun yaşanır. Bu durumda, Türksat 4A frekans değerini yazarak otomatik kanal araması başlatılabilir. Ayrıca, televizyonunuzda yer almayan kanallar için, o kanalların frekans değerleri girilerek arama yapılabilir.
Sinyal yok uyarısı alan Türksat kullanıcılarının destek alabilecekleri numara: 8508044444
Digitürk kullanıcıları için destek numarası: 2124737373
İşlemler hakkında videoya göz atmak isteyenler için youtube.com/embed/YPEiazW5g-M linkini kullanabilirsiniz.
IP TV kullanıcılarının, hizmet aldıkları yerle görüşmeleri faydalı olacaktır. İnternet hızındaki değişiklikler, sorunsuz izleme için önemli bir faktördür. Çoklu internet kullanımına sahip evlerde, hız yetersiz kalabilir.
Televizyonda Sinyal Yok Hatası İçin İlk Kontroller
İlk yapacaklarınız kontrol amaçlıdır ve kesinlikle dikkat etmeniz gereken yerler olacak. Hassas alanlarda dikkatli olmazsanız büyük ihtimal yayınları daha kötü bir hale sokacaksınız.
1. Kablo ve Bağlantıları Kontrol Edin:
- Anten kablonuzu ve diğer giriş kablolarını kesinlikle kontrol etmelisiniz.
- Kabloların doğru bir şekilde takılıp takılmadığını, prizin düzgün çalıştığını ve kabloda herhangi bir hasarın olup olmadığını kontrol edin. Kabloların gevşemiş veya kopmuş olması bu uyarının çıkmasına neden olacak. Bunun içinde kablo sinyal seviyesini incelemeniz yararlı olacak.
- Giriş kablolarının ve konnektöre bağlantının düzgün bir şekilde takılı olduğundan ve herhangi bir kısa devre olmadığından emin olun.
2. Anten Konumunu Ayarlayın:
- Televizyonun çanak anten ayarlarının kontrol edilmesi ve doğru konuma doğru yönlendirildiğinden emin olmalısınız.
- Çanak antenini bir pencere veya dışarıya bakan açık alana yerleştirmek sinyal seviyesini güçlendirecektir. Antenin hemen önünde bir şeylerin olmamasına özen gösterin.
- Varsa çanak anteninizi denemek adına farklı uydu alıcı cihazlarda kontrol edin. Eğer diğer cihazlarda da benzer bir sinyal yaşanıyorsa, sorun büyük olasılıkla anten veya yayın kısmından alakalıdır.
4. Kanal Taraması Yapın:
- Televizyondan güncel kanal aramasını başlatın ve mevcut kanallarda değişen var mı kontrol edin. Kanallar sıfır gösteriyorsa işlemi kaydetmeden çıkın.
- Yeni kanalları bulmak ve sinyali iyileştirmek için TKGS, otomatik kanal arama veya manuel kanal ekleme seçeneklerini ayrı ayrı kullanın.
5. Sinyal Yayınını Kontrol Edin:
- Kablolu yayın veya başka bir yayın kullanıyorsanız, hizmet aldığınız yerin müşteri hizmetleri ile görüşün. Aynı hizmeti kullanan başka kullanıcılar varsa onlarla da görüşün.
- Hava koşullarından veya ilgili yayından kaynaklı geçici problemlerin araştırılmasından sonra genel adımları uygulayın.
6. Fabrika Ayarlarına Döndürmek:
- Gerekli kontrollerden sonra, televizyonu veya uydu alıcısını fabrika ayarlarına döndürerek genel ayarları baştan yapmayı deneyin. Özellikle TKGS özelliğine sahip olan cihazlarda bu işlem çok basittir.
7. Yazılım Güncellemelerini Kontrol Edin:
- Televizyonda yazılım kontrolü için yazılım güncellemeleri ekranına göz atın. Yazılım sorunu yaşıyorsanız, sizin durumunuzda başkaları var mı diye internetteki yorumlara göz atın.
- Güncellemeler genelde, performans sorunlarına ve yenilikler için yayına alınsa da, bazen tam tersi bir duruma dönüşebiliyor. Sorunsuz çalışan sistemin sorunlu hale gelmesine neden olduğu durumlarda var.
Sinyal Yok Nasıl Çözülür Adım Adım Yapılacaklar
Televizyonlarda veya uydu alıcılarında sinyal uyarısı aldıysanız, bu sorunun nedenini anlamak sorunu gidermenin en iyi çözüm yöntemidir.
Sinyal yok sorunu daha çok aşırı rüzgarlı veya karlı havalarda ortaya çıkmakta. Bu durum, uydu sinyalinde kalite düşüşlerine sebep olur. Beklenmeyen hava koşullarında sinyal kayıpları sık sık görülür.
Uydu alıcının veya televizyonunuzun fişini çıkarın ve bekletip takın. Bazen bu basit adım, oluşan sinyal sorununu ve diğer sorunlara çözüm sağlamakta.
Sinyal yok sorunu için çözüm adımları şöyle:
Sinyal kalitesini ve seviyesini kontrol etmeden boşa uğraşmayın.
- Kablolardaki yıpranma ve eklerin varlığı, sinyal seviyesinin düşmesine neden olabilir.
- Kablolarda kısa devre oluşabilir ve özellikle açık alanlarda kar ve yağmurun temas etmesi sinyal sorunlarına yol açabilir.
- Kablo uzunluğunun fazla olması da sinyalin tamamen kaybolmasına veya seviyesinin düşmesine sebep olabilir.
- Uydu çekimindeki zayıflık; LNB’nin yönü, LNB’nin kalitesi, çanağın kalitesi ve yönüyle doğrudan ilişkilidir.
Not: İki çekim seviyesiyle karşılaşırsanız, biri kabloya, diğeri ise çanağın uydu sinyaline aittir.
Duvardaki giriş ve kabloyu inceleyin.
- Kablo içinde bulunan iki ucu kontrol edin; birbirine değmemesine dikkat edin.
- Kablonun takılı olduğu parçayı da inceleyin. Kısa devreye neden olabilecek faktörlerin olmadığından emin olun.
- Bu tür durumlar, uydu cihazının adaptörüne zarar verebilir ve bazen uydu alıcı cihazının arızalanmasına yol açabilir. Bu sorunla birkaç kez karşılaştığımızı belirtelim.
LNB, kablo ve çanak faktörü.
- Kabloları ve bağlantılarını detaylı şekilde inceleyin.
- LNB’nin yönüyle oynayarak test yapın. Genelde kablo girişi aşağı yönde veya hafif sola doğru olur.
- Çanağın düzgün şekilde monte edilmesi ve sabit bir alanda bulunması gerekir.
- Kullanılan parçaların kalitesi, sinyal alımı için oldukça önemlidir.
Sinyal yok hatasında yağmur ve kar faktörü.
- Çanağın üstü karla kaplıysa sinyal sorunu yaşamanız muhtemeldir.
- Aşırı yağışlı havalarda kablo girişlerinde açıklık varsa yine sorun çıkabilir.
- Her iki durumda da LNB’nin zarar görme olasılığı yüksektir. Bu nedenle, kablo girişlerinin iyi bir şekilde izole edilmesi gerekir.
Harici bir uydu cihazıyla test yapın.
- Komşunuzdan veya bir arkadaşınızdan ödünç alarak cihazınızı test edin.
- Eğer sizin cihazınız harici bir uydu alıcıysa, başka bir çanak antenle deneme yapabilirsiniz.
- Cihazınızı sıfırlayıp farklı bir yerde yeniden kurulum yaparak da test edebilirsiniz.
Ayarların kurcalanması durumunda yapılması gerekenler.
- Ekli uyduları kontrol edin.
- Bazı kanallarda sorun olup olmadığını kontrol edin.
- Duruma göre cihazı fabrika ayarlarına döndürün. Sonrasında, eğer TV’nizde TKGS özelliği varsa bu özelliği kullanarak işlem yapabilirsiniz.
- Manuel frekans girerek sinyali yeniden test edin.
Sinyal Yok Hatası İçin Çanak Tarafında Kontrol Edilecekler
- Sinyalin gücünün seviyesi (kablo) ve sinyal kalitesi seviyesi (uydu) kontrol edin.
- Kablolara bakınız. Ekler varsa açıp yeniden bağlayınız. Çanaktan TV’ ye kadar tüm kısımlar kontrol edilsin. Girişler dahi belki kısa devreye neden oluyor.
- Çanak ve LNB kontrolünü yapınız.
- Çanak ve TV fişini çekip bekleterek takın.
- Cihaz harici ise başka bir yerde alıcıyı test edin.
- Kontrollerden sonra fabrika ayarına döndürmek gerekecektir.
- Çanakta hafif bir oynamalarda sinyal kalitesi etkilenecektir.
Bunları kontrol edin ve kabloda ek varsa kablolardaki ekleri kontrol edin. LNB’ ye bağlantı var mı test edin. Ölçüm cihazı yoksa kablo uçlarına pil bağlayarak test edebilirsiniz. Sinyal yok sorununa yönelik eldeki imkanlarla yapılacak en iyi test adımlarıdır.
TKGS İlk Kurulum Yapma Önerisi
TV’den uydu ayarlarının yer aldığı bölüme girerek, kablo ve çanağın çekim seviyelerinin gösterildiği göstergelere bakabilirsiniz. “Nereden bakılır?” diye merak edenler için, bu bilgilere genellikle Kanal Arama veya Uydu Kurulumu ayarlarından ulaşabilirsiniz. Bu göstergeler, yan yana veya alt alta çizgiler şeklinde seviyeleri gösterir. Bizim yazılarımızda genelde Philips marka televizyonlar yer almakta. Ancak LG gibi farklı markaların menüleri değişken olduğundan, biraz keşif yapmanız gerekebilir.
TKGS destekli bir uydu alıcı tercih ederseniz, kanalların otomatik olarak kendiliğinden yüklendiğini görürsünüz. Bu özellik, genellikle yeni dönem televizyon ve uydu alıcılarında bulunmaktadır. Eski cihazlarda ise bu özelliğe pek rastlanmaz. TKGS’nin gerçekten çok kullanışlı ve pratik bir özellik olduğunu belirtelim; uğraşmadan tüm kanalların yüklendiğini görmek büyük bir kolaylık sağlar.
TV önerisi isteyenler için, genellikle ilgili modelleri kullananların yorumlarına göz atmanızı öneririz. Eskiden Beko ve Arçelik, uzun süreler en çok tercih edilen markalar arasında yer aldı. Daha sonra Grundig markası da aynı şirket bünyesine katıldı. Ancak bu alanda hem teknolojik yeniliklerde gecikildi hem de artık birçok farklı markanın ürünleri tercih edilir hale geldi.
Bakmanızda Fayda Olacağını Düşündüğümüz Ek Öneriler
“Sinyal yok” veya “Kanal yok” hatası alıyorsanız, göz atmanızda fayda sağlayacak öneriler şunlardır:
- Ekranda Kanal yok hatası alıyorsanız, cihazınızı kapatıp açın veya fişini çıkarıp takın. Önerimiz, uydu cihazının ve televizyonun fişini çıkarıp 10 saniye beklettikten sonra tekrar takmanızdır.
- Farklı bir uydu alıcınız varsa onunla deneyin veya mevcut uydu alıcınızı başka bir çanak antenle test edin (örneğin, komşunuzda ya da bir servis merkezinde deneyebilirsiniz).
- Çanak anteni, LNB’yi ve kabloları kontrol edin. Kablolarda temassızlık olabilir veya kablo içindeki iki uçlu teller birbiriyle temas ediyor olabilir.
- Diseqc kullanıyorsanız, cihazdaki kabloları ve uçlarını kontrol edin. Ayrıca Diseqc ayarlarını da gözden geçirin.
- Çift çanak kullanıyorsanız, diğer uyduda bir sıkıntı olup olmadığını kontrol edin.
- Uydu ayarlarını kontrol edin. Bazen uydu frekanslarının kaldırılması ya da farklı bir uydunun seçilmesi bu tür sorunlara yol açabilir.
- Turksat 4A uydu kurulumunu yeniden yapın. Eğer sorun devam ediyorsa, cihazınızı fabrika ayarlarına döndürün.
Not: Kurulumu tekrar yaptığınızda tüm kanallar veya sinyaller kayboluyorsa, önce tüm kanalları silip ardından uydu kurulumunu yapmayı deneyin. Ayrıca, Seg ve Axen TV’ler benzer menülere sahip olduğundan, bu öneriler her iki model için de geçerlidir.
Smart TV için Kanal Ayarlarının Yapılması
Samsung TV’de “Sinyal yok” veya “Sinyal zayıf” problemi yaşayanlar için, örnek bir model üzerinden yapılacak işlemleri açıklamak istedik. Tabii ki, test amaçlı olarak harici bir cihazla çanak antenin kontrol edilmesini her zaman öneriyoruz. Kabloların uçlarının da bu kontrol sırasında değerlendirilmesi önemlidir.
Menü alanında girdiğinizde sırasıyla “Uydu veya Kurulum” sonrasında “Uydu Kanal Taraması” veya “Araması” olarak devam ediyoruz. “Network / Şebeke Taraması” bölümü “Açık” olacak. Tarama tipi şifresiz / hepsi olarak seçilecek. Son adımda “Transponder” üzerine gelip “OK” butonuna basmanız gerekiyor.
Otomatik arama yapılması için frekans değerleri:
- Frekans: 11844 MHz / Polarizasyon: Dikey (Vertical) / Sembol Oranı: 2222 / FEC: 3/4
Eğer bu değer işe yaramazsa, aşağıdaki frekansları deneyebilirsiniz:
- 12034 V 27500 (Genelde televizyonlarda bu değer kurulum sağlar.)
- 12380 V Sembol: 27500
- 12423 H Sembol: 30000
Bu şekilde birden fazla kurulum frekansı bulunmaktadır. Bunları ayrı ayrı deneyerek uygun olan frekansla işlemi tamamlayabilirsiniz.
Resimli anlatımın örnek olarak verildiğini vurgulayalım. Değişken ayar yapıları ile karşılaşabilirsiniz. Alternatif frekans bilgilerini kesinlikle denemenizi öneririz. Örneğin, biz eski bir modelde denediğimizde standart ayarların dışındaki kanalların bulunmasını sağladık.
Uydu üzerinden otomatik kanal aramada eksik kanallar varsa, örnek görselde gördüğünüz gibi kanalları teker teker televizyona eklemek için frekans bilgilerini kullanabilirsiniz. Türksat’ın web sitesinden bu listeye ulaşabilirsiniz.
Next ve Sunny cihazlarında “Sinyal yok” veya “Kanal yok” yazısı çıktığında, birbirine benzer menüler üzerinden elle kanal ekleyerek test yapabilirsiniz.
Uyarı: İçerikte, sinyal yok sorununa yönelik adımlara parça parça yer verdik. Bir şeyler yapmadan önce daha büyük sorunlara yol açabilecek işlemlere kalkışmayın.
Uyduda sinyal yok hatasına yönelik hazırladığımız geniş kapsamlı makalenin işinize yarayacağını umuyoruz.
Sıradaki: Televizyonda bazı kanallar çekmiyor
Doğuda kar bastırdı yine uyduda sinyal yok yazmaya başladı gel de çatıyla çanakla uğraş
Yine rüzgar yine sinyal yok hatası çanak anteni düzgün bir yere koyulmadı
Bu önerilerin bir kısmı teknik bilgi gerektirir siz en iyisi kolay seçeneklerden başlayın 😁
Kar rüzgar çanak antenin düşmanı
Burada ya duvardaki priz ya ya da içerisindeki kablo kaynaklı olacağınız düşünüyoruz. Aynı zamanda evin hattını da incelemek gerekiyor.
Evin bir odasındaki televizyonda bu sorun diğer odasında herhangi bir sorun yok
Hele şükür yaz geldi de şimdilik sorun yaşamıyoruz.
Merkezi sistemli bir evde oturuyorsanız sistemin kontrolü, çanak kontrolü ve kablo. Bu durum sadece kış aylarında ortaya çıkıyorsa, çanak kontrolü gerekiyor.
Bir kaç önemli kanalda sinyal zayıf veya yok yazıyor bu bazen nadir çıkıyor.
Kış geldi sinyal yok hoşgeldi bakalım kar yağışı mı yoksa rüzgar mı etkileyecek
Sinyal sorunu zaman zaman çanak anten kaynaklı olurken bazen de kablo ve ayarlarla alakalı olabiliyor ancak çoğunlukla kış aylarında çanak oynamasına veya kar kaplamasına bağlı ortaya çıkmakta