Modemde internet ışığı yanmıyor ve “Ne yapacağım?” diyerek yanlış bir şey yapmak istemiyorsanız, bu yazı tam size göre. Modemde internet ışığı nedir, ne işe yarar ve çözümü nedir? Hepsi bizde.
Modem üzerinde bağlantı durumunu anlatan çeşitli ışıklar yer alır. Bunların her birinin ayrı bir önemi vardır. Her bir ışıkla sorunu az da olsa analiz etme olanağına sahip olursunuz.
İnternet ışığı, o an için internet hizmetini alıp almadığınızı gösterir. Bazı modemlerde bu ışık yanıp söner veya sürekli yanar. Ara ara yanıp sönmesi ya da hızlı hızlı yanıp sönmesi, o an internet kullanımını gösterir. Bu durum genelde internetten bir şey indirildiğinde veya yükleme yapıldığında karşımıza çıkar.
Modem internet ışığı yanmıyor sorunu
Yazımızda, internet sorunlarında bu ışığın sönme nedenlerinden bahsedeceğiz. DSL seçeneğine göre internet ışığı sorunları farklı olabiliyor. Bu iki ışık bizim için önemli, yani birbirlerini tamamlıyorlar. İkisini ayrı düşünmemiz pek doğru olmaz.
Modemde internet ışığı yanmıyorsa anlayacağınız tek şey, şu an internet bağlantınızın olmadığıdır. Buna neden olan etkenleri sizlerle paylaşacağız. Aynı zamanda, başka bağlantı sorunlarına neden olan durumlardan da bahsedeceğiz.
Uyarı: Hiçbir işlem yapmadan önce modemi kapatarak denemenizi öneririz. Eğer modem resetlenip denenecekse, reset butonuna fazla uzun süre basmayınız. Uzun süre basarsanız modemi yakabilirsiniz. Önerilen maksimum süre 15 veya 20 saniyedir. Aşırı süre basarsanız, büyük ihtimalle modem arızalanacaktır.
İnternet ışığı yanmıyor çözümü
DSL bağlantısında sorun çıkmış olabilir. Bu ışığın yanıp yanmadığını kontrol edin. Eğer bu ışık yanmıyorsa, sinyalin modeme gelmediğini anlayabilirsiniz.
- Modem kapatılıp 1-2 dakika beklendi mi?
- Modem, DNS veya IP almıyor olabilir.
- Telefon hattının takılı olup olmadığını kontrol edin.
- Modemin yanına bağlı küçük bir kutu varsa, bunun bağlantılarını çıkarıp hattı doğrudan modeme bağlayın.
- Telefon kullanımı varsa, çevir sesi olup olmadığını kontrol edin.
- Her zaman dışarıdan gelen kabloyu, yani duvardan, balkon kapısından veya pencereden gelen kabloyu doğrudan modeme bağlayın.
- Kablonun çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Ek yerleri varsa, söküp tekrar yapın. Önerimiz, eksiz kablo kullanımıdır. Bu durum bağlantı hızını da etkiler.
- Modem arayüzüne girerek manuel DNS yazabilirsiniz. Bazı modemlerde bu ayarlar DNS olarak, bazılarında ise DHCP olarak geçer.
- İnternet müşteri hizmetlerini arayarak bağlantıyı kontrol ettiriniz.
- Modemi resetleyip yeniden kurulum yapmanız gerekebilir.
- Varsa, başka bir modemle deneyin.
Tüm adımlar sorunu çözmediyse, altyapı kaynaklı bir hata olasılığı yüksektir. Ayrıca modemde arıza olma ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır.
Modemde internet ışığı yanmıyor: DNS tanımlama
Modem internet ışığı yanmıyorsa, ilk denemeniz gereken işlem modemi kapatıp açmaktır. Zaman zaman modemin fişinin çekilmesini öneriyoruz; bu, daha sağlıklı bir işlem oluyor. Bu denemeden sonra, elle DNS tanımlama ve modem resetleme işlemi yapılmalıdır.
Modeminizin arayüzüne girdiğinizde aşağıdaki gibi ayarlarla karşılaşacaksınız. Buradaki DNS alanlarına güvenilir DNS adreslerini girmeniz ve ardından modeminizi kapatıp açmanız önerilir.
Modem internet ışığı yanmıyor: DSL ışığını kontrol edin
DSL ışığı, altyapıda internet bağlantısının olup olmadığını anlamamızı sağlayan bir göstergedir. Bu ışık yanmıyorsa, telefon hattının, bina içindeki hattın ve altyapının kontrol edilmesi gerekir.
Bina içindeki ve ev içindeki kabloları kontrol edin. Özellikle ek kablolar, bağlantı sorunlarına daha sık neden olabilir.
Başka bir modeminizi deneme şansınız varsa veya ödünç alacağınız bir modem bulabilirseniz, hattınızı ya da modeminizi test etmiş olursunuz.
İnternet ışığı sorununda bina ve ev içi sorunlar
Birçok eski binada tesisat sorunu yaşanır. Az çok elektrik ve su tesisatında sorunlar yaşanır. İş böyle olunca, internet bağlantısında da zaman zaman ya da sürekli bağlantı kopmaları veya internet erişim sorunları yaşanır. Geçmişte bu konuda az çok destek hizmeti vermiştik.
Öncelikle şunları kontrol edelim:
- Modeminizi fişinden çıkarın, biraz bekletip takın.
- İnternet hizmeti aldığınız yerin müşteri hizmetlerini arayın ve hattınızı kontrol ettirin.
- Splitter kutusu arızalı olabilir ya da yanlış bağlantı yapılmış olabilir.
- Telefon hattını direk modeme bağlayın. Splitter kutusu kullanıyorsanız, bunu da devre dışı bırakın ve direkt kabloyu modeme bağlayın.
- Evin içerisinde birden çok internet hattı varsa, bunlarla ayrı ayrı deneyin.
- Modeminizi resetleyip deneyin. Modem belki IP almıyordur.
Modem internet ışığı yanmıyor: Modeminizi resetleyin
Resetleme işlemi, modem arızalarında ve internet sağlayıcının yaptığı bazı işlemler sonrasında yapılması gereken adımlardan biridir. Çoğunlukla, internet ışığı yanmadığında modemi resetleme sonrasında bu ışık yanmaya başlar.
Modemin adaptörü arızalı olabilir
Birçok elektronik cihazlarda ara ara denk geldiğimiz adaptör arızası geçenlerde bir uydu alıcısında denk gelmiştik. Uzun zaman öncede kendi modemimizde adaptör sorunu yaşamıştık ve aynı değerlere yakın bir adaptörle sorunumuzu çözmüştük.
Genelde adaptör arızaları şu nedenlerden dolayı yaşanmakta:
- Yüksek gerilimlerde sık yaşanır.
- Evin elektrik hattından ya da ilgili prizden kaynaklı arızalar meydana gelebilir.
- Modemin bağlı olduğu prizde sorun olabilir. Adaptörü bozabilir ya da yakabilir.
- Modemin bulunduğu yerden kaynaklı sorunlar. Örneğin, modem dar bir alanda bırakılması zamanla modemde ya da adaptöründe arızaya neden olur. Birçok evde modem mobilya arasına sıkıştırılmış bir vaziyette kullanılmakta.
Modemde internet ışığı yanmıyor hatasına yönelik teknik makalemiz burada sona eriyor.