Modemde DSL ışığı yanmıyor sorunu yaşayanların öncelikle modemlerini kapatıp açmaları gerekir. Ardından, hizmet aldıkları internet sağlayıcısı ile iletişime geçmeleri önerilir. Türk Telekom, Turknet veya Superonline gibi internet sağlayıcılarından birini kullanıyorsanız, ilgili müşteri hizmetleri ile görüşmeniz gerekebilir.
Bu yazımızda, DSL’in ne olduğunu ve ne işe yaradığını açıklamanın yanı sıra, DSL ışığı yanmıyorsa bunun nedenlerini de detaylı şekilde anlatmaya çalışacağız.
Bazı modemlerde “DSL”, bazılarında ise “ADSL” olarak geçen bu ışığın önemli bir gösterge olduğunu belirtelim.
Modemde DSL ışığı yanmıyor sorununun birkaç olası nedenini sizlere açıklamaya çalışacağız. DSL ışığının ne anlama geldiği ile ilgili açıklamalarımıza ekleme yapmak isteyenler, yazı sonunda bizimle iletişime geçebilirler.
DSL nedir?
DSL, bakır kablo yardımı ile ev veya iş yeri kullanıcılarının yüksek band genişliğinde hat teknoloji olarak adlandırılabilir. İnternet sağlayıcısıyla modemin arasındaki veri akışının olduğunu gösteren bir ışıktır. Bunda sorun görülmesi demek hattınızda sorun olduğu anlamına gelir.
Bu bir arızada olabilir ya da sizden kaynaklı bir sorunda olabilir. Kesin çözümü şu sağlar gibi net bir bilgi vermiyoruz ama çözeceğine inandığımız önerilerimiz olacak. Bu bilgiler tarafımızdan denetilerek yapılan işlemlerdir.
DSL ışığı neden yanmıyor?
Işık yanmadığında, modem ile hat arasında bağlantı olmadığını gösterir. Bunun başlıca nedenlerini sıralayarak çözüm yollarını denemeniz gerekir:
- Modeme takılı olan kabloları kontrol edin.
- Telefon hattı kablosu çıkmış ya da kopmuş olabilir.
- Bina içi veya dışındaki kablolamada sorun olabilir.
- Hizmet aldığınız yerde altyapı sorunu olabilir.
- Plansız ya da planlı bir çalışma yürütülüyor olabilir.
- Santralde bir sorun yaşanıyor olabilir.
- Port kaynaklı sıkıntılar olabilir.
- Splitter, yani modemin yanına bağlanan kibrit kutusu büyüklüğündeki aygıtta sorun olabilir.
- Modem arızalanmış olabilir.
Modem DSL ışığı yanmıyor çözümü
YYukarıdaki adımları takip ederek sorunun çözümüne ulaşabilirsiniz. Ek olarak, aşağıdaki önerileri de dikkate almanızı tavsiye ederiz. Sorunuz varsa, anlık cevap alamayabilirsiniz ancak gün içerisinde geri dönüş yapılmaktadır.
DSL ışığı yanmıyorsa şunları uygulayın:
- Modemi kapatın ve 1-2 dakika bekleyip tekrar açın. 3-4 dakika bekleyin.
- Kabloları çıkarıp yeniden doğru yerlere takın.
- Kabloları tek tek çıkarıp tekrar takarak deneyin.
- İnternetin kullanıldığı hatta telefon bağlantısı varsa, çevir sesi olup olmadığını kontrol edin.
- Kontrol edebileceğiniz kabloları inceleyin. Eğer ek varsa, bu ekleri söküp yeniden yapın.
- Ek kablolar su teması nedeniyle sorun çıkarabilir. Su temasını önleyecek şekilde yapılandırın.
- Splitter’ı çıkararak telefon hattını doğrudan modeme bağlayın ve deneyin.
- Telefon bağlantınız varsa, dışarıdan gelen hat kablosunu doğrudan modeme takın.
- Modeminizi resetleyin ve yeniden kurulum yapın.
- Varsa başka bir modemle de hattınızı deneyin. Modemde sorun varsa, yazılım güncelleme ve adaptör değişimi yaparak test edin.
Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, büyük ihtimalle bina dışı ya da altyapıda bir sıkıntı vardır. Bu durumda müşteri hizmetleriyle görüşmeniz gerekebilir. Yani internet hizmetini aldığını yer Vodafone, Doping veya Türk Telekom olabilir.
Modem DSL ışığı yanmıyor: Kablo kontrolü
Öncelikle, ev veya iş yerinizdeki kabloları kontrol edin. Telefon hattını doğrudan modeme bağlayarak deneyin. Mümkünse, farklı bir modemle de test yapmanız faydalı olacaktır. Ardından, bina içi ve dışındaki kabloların kontrol edilmesi gerekebilir. Bu aşamada, internet sağlayıcınız devreye girerek altyapı sorunlarını inceleyecektir. Eğer altyapıda bir sorun tespit edilmezse, bina içinde yapılacak müdahaleler için belki bir elektrikçiye ihtiyaç duyulabilir.
Not: Binanızın ve ev içi tesisatının kontrol edilmesi gerekebilir. Ev içerisinde birden fazla hat varsa, diğer hattı denemediyseniz deneyin.
Modem DSL ışığı yanmıyor: Modemi resetleyin
Nadiren de olsa, modem resetleme bu sorunu çözebilir. Genellikle internet ışığı yanmadığında bu yöntem işe yarar. Ancak sorunun, modeminizdeki bir arızadan kaynaklanıyor olma ihtimali de bulunmaktadır.
Resetleme işlemini doğru yaptığınızdan emin olun. Modem açıkken, reset düğmesine bir toplu iğne yardımıyla basılı tutun. Tüm ışıklar sönüp yeniden yanmaya başladığında reset düğmesinden elinizi çekin. Işıklar söner ve yeniden yanmaya başlar başlamaz, bir ışık bile yandığında reset işleminden elinizi çekmelisiniz. Reset düğmesine çok uzun süre basılı tutarsanız, modemde arıza oluşabilir.
Modemde DSL ışığı yanmıyor: Altyapı sorunu
DSL ışığının yanmama sorunu genellikle altyapı problemlerinden kaynaklanır. Kontrol sırasında port sorunu olup olmadığı da incelenmelidir. Bu aşamada, hem müşteri hizmetlerinin sistem kontrolü yapması hem de saha personelinin fiziksel kontrol gerçekleştirmesi gerekebilir.
DLS ışığı yanıyor hatası için adımlar buraya kadar.
Sıradaki: Modeme reset atma