Bu makalede, iPhone zil sesi azalıyor veya kendi kendine düşüyor sorununun nedenlerini ve çözümlerini bulacaksınız.


Öncelikle, bu sorunun donanımsal mı yoksa birkaç ayarlama ile giderilebilir mi olduğunu anlamak için bazı adımları denemeniz gerekiyor.
İlk İşlemler:
- Telefonun zil sesi ile ilgili ayarlarını kontrol edin.
- Sesle ilgili modları inceleyin.
- Telefonu kapatıp açın.
- Kulaklık kullanarak deneme yapın.
- Yardımcı ses uygulamalarını kullanarak test edin.
Ses düğmelerini kullanarak zil sesini açabilir veya kısabilirsiniz. Bu sayede gelen aramalarınızı daha rahat duyabilirsiniz.
iPhone Zil Sesi Azalıyor Sorunu
iPhone kullanıcıları zaman zaman görüşme sırasında ses sorunları ve zil sesi azalma problemleri yaşayabilir. Bunun temel nedeni genellikle donanım veya yazılım kaynaklıdır. Tabii, kullanıcı yaşlı değilse. 🙂


Ses ve Arama Sorunları İçin Kontrol Etmeniz Gerekenler:
- iOS 13 ve sonraki sürümlerde eklenen “Bilinmeyen Arayanları Sustur” seçeneğini kontrol edin. Bu seçenek bazı aramaları etkileyebilir. Devre dışı bırakmak için:
Ayarlar > Telefon > Bilinmeyen Arayanları Sustur yolunu izleyin ve gerekli işlemi yapın. - Telefonun yan tarafında bulunan titreşim anahtarını kontrol edin.
- iPhone’un sessiz mod özelliğini kontrol edin.
- Rahatsız Etme Modu açıksa, telefon yalnızca belirlenen öncelikli çağrıları kabul eder. Bunu kapatmak için:
Ayarlar > Rahatsız Etme bölümünü kontrol edin. - Eğer çağrılar bilerek veya bilmeyerek başka bir numaraya yönlendiriliyorsa, bunu kontrol edin:
Ayarlar > Telefon > Çağrı Yönlendirme yolunu izleyin. - Telefon Bluetooth veya başka bir cihaza bağlıysa, farkında olmadan çağrılar bu cihazlara yönlendirilebilir.
- Uyku modu veya benzeri modları kontrol edin ve açıksa kapatıp tekrar deneyin.

Sessiz Modu Kapatma
- iPhone’un sol tarafındaki yan alanda bulunan titreşim düğmesini kontrol edin.
- Ses açma butonunu kullanarak ses seviyesini arttırın.
- Ses ayarlarını kontrol edin.
- Yandaki titreşim butonunda herhangi bir sorun olup olmadığını test edin.
Rahatsız Etmeyin Modunu Kapatın
iPhone modelinize bağlı olarak, ekranın üst köşesinden veya alt köşesinden kaydırarak Kontrol Merkezini açın. Açıldıysa, ilgili seçeneği kontrol edin.
“Rahatsız Etmeyin” seçeneğini bulun. Bu genellikle bir ay içinde çarpı simgesi olan bir ikon şeklinde görünür.
Ayrıca, Ayarlar > Odak > Rahatsız Etmeyin > İzin Verilen Bildirimler bölümüne giderek, tercih ettiğiniz kişiler seçeneğini kontrol edin.

Bluetooth Cihazını Kontrol etme
Telefonu ve Bluetooth cihazı kontrol etmek için aşağıdaki işlemleri yapın:


- Telefonu hem kablolu hem de kablosuz kulaklık ile deneyin.
- Kontrol Merkezini açın ve Bluetooth simgesini kontrol edin. Bluetooth’un etkin olduğundan emin olun.
- Varsa, yedek bir Bluetooth cihazı ile deneyin.
- Cihazdan kulaklığı kaldırmak için Unut seçeneğini kullanın. Daha sonra, aygıtı yeniden ekleyerek tekrar deneyin.
- Bluetooth cihazınızın etkin olup olmadığını kontrol etmek ve gerekirse Bluetooth’u yeniden etkinleştirmek, telefon görüşmeleri ve sesli aramalar sırasında sorunsuz bir deneyim yaşamanıza yardımcı olabilir.
Çağrı Yönlendirmeyi Devre Dışı Bırak
- Ayarlar uygulamasını açtın, “Telefon” seçeneğini bulun ve üzerine dokunun.
- Çağrı yönlendirmeyi devre dışı bırakmak için “Geçiş” düğmesini sola çevirin.
Uyku Programını Devre Dışı Bırakın
- Ana ekranda “Sağlık” (Kalp simgesi) uygulamasını bulun.
- Ekranın sağ alt tarafında “Gözat” yazana dokunun.
- “Uyku” kategorisini ve “Uyku Zamanlaması” seçeneğini bulun.
- Kapatmak için düğmeyi sola çevirin.
iPhone Zil Sesi Azalıyor Sorunu İçin Sıfırlama
iPhone ayarlarını sıfırlamanızı öneriyoruz. Bunun için Genel alanında Aktar ve Sıfırla > Sıfırla menüsüne girin ve Tüm Ayarları Sıfırla seçeneğini kullanın. Eğer sorun devam ederse ve sürekli tekrar ediyorsa, fabrika ayarlarına döndürme seçeneğini kullanabilirsiniz.
Tekrar eden sorunlar için iTunes üzerinden yazılım kurulumunu öneriyoruz.