iPhone kişisel erişim noktasına bağlanmıyor sorunu sizde de ortaya çıkıyor mu? iOS cihazlarda internet paylaşımı sırasında Wi-Fi adının görünmemesi veya bağlantının sağlanamaması oldukça sık yaşanan bir problemdir. Bu haberimizde, iPhone ağ adına bağlanmıyor hatasına yönelik çözüm önerilerimizi sıralayacağız.


Cihazlarda internet bağlantılarıyla ilgili zaman zaman karşılaşılan problemlerin çözümlerini anlattığımız yazılarımız oluyor. Bu yazımızda ise uzun zamandır devam eden ve modele göre belirgin bir fark göstermeyen, adeta kronik bir arıza haline gelen bir soruna yer vermek istedik. İnterneti paylaşmak istediğinizde ya ağ adı görünmüyor ya da kopma yaşandıktan sonra ağ tamamen kayboluyor.
İlk olarak, yıllar önce iPhone 5, iPhone 7 ve sonrasında iPhone 11 Pro Max modellerinde bizzat yaşadığımız bu durum için Apple geçmişte bir açıklama yapmıştı. Gerekli çalışmaların sürdüğü belirtilmiş olsa da yalnızca bazı sürümlerde yaşanan bağlantı problemleri çözülebilmişti. Yayınlanan güncellemelerde, özellikle Hücresel Veri tarafında yaşanan bir hatanın birçok kullanıcıda probleme yol açtığı biliniyor.
iPhone kişisel erişim noktasını görmüyor mu?
Kişisel erişim noktasını açıyorum ama telefon ağı görmüyor ya da bilgisayar WiFi adını görmüyor diyenlerin çok olduğunu düşünüyoruz. Biz üst üste denediğimizde bir çözüme ulaştığımızı görüyoruz.
Neden ağı görmüyor derseniz genelde olan kronik denilen bir sorundur. Sanırız yazılımda bir türlü çözemedikleri bir şeyler var. Normalde bazen ilk açtığınızda görebiliyor. Bazen de 3-4 kez aç kapa yaptıktan sonra görebiliyor.


- Ekranı yukarıdan aşağıya doğru kaydırın ve çıkan simgelerden ilk alana parmağınızda dokunduğunuzda kişisel erişim noktası simgesini göreceksiniz. Burada görünür hale getirebilirsiniz.
- Eğer aşağıdakilerle alakalı bir durum söz konusu değilse büyük ihtimal düşme kaynaklı, kurulu sürüm veya yüklü olan uygulamalardan biri sıkıntı çıkarabilir.
- Uzun zamandır telefonun kapatılmamasından dolayı sistemden alakalı olabilir.
- Şarj yetersiz kalmasından dolayı güç kazanmak adına buraya bir müdahale yapılabilir.
- Gelen bir güncellemenin genelde veya bazı modelleri etkilemiş olabilir.
- Zarar verecek siteler veya uygulamalar yapabilir.
- Çok sık düşen telefonlarda böyle bir şeyler çıkabiliyor.
iPhone Wi-Fi görmüyor sorununu çözme
1- Farklı ağlara bağlanmanız gerekiyor. Sorun yoksa cihazınızı kapatıp açın ve sonrasında yapılabilecek işlemlere değinelim.
2- Wi-Fi açık olmayabilir; etkin olduğundan emin olun ve kapatıp açın.
3- iOS sisteminin uzun süre açık kalması nedeniyle sorun yaşanmış olabilir. Bu nedenle ara ara telefonunuzu kapatmanızı öneriyoruz.
4- Modeminizin açık olduğundan ve Wi-Fi ışığının yandığından emin olun. Aynı zamanda modemi kapatıp açın. Modem açık ve bağlantı varsa Wi-Fi ışığının yanıp yanmadığını kontrol edin.


5- Wi-Fi özelliği kapalı olan modemlerde fiziksel buton kontrol edilmeli ve gerekirse modem arayüzündeki ayarlardan da işlem yapılmaya çalışılmalıdır. Cihaz modeme bağlanmıyorsa sorun bundan kaynaklanıyor olabilir.
6- Kablosuz ağınıza dokunduğunuzda şifre kabul edilmiyorsa, modem arayüzüne giriş yaparak yeni bir parola belirleyin.
7- Son zamanlarda kurduğunuz uygulamaları kaldırıp tekrar deneyin. Gerekirse ağ ayarlarını sıfırlayın. Sorun çözülmüyorsa tüm veri ve ayarları sıfırlayarak cihazı fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyebilirsiniz.
8- Kablosuz bağlantınızda ağı göremiyor ya da sürekli bağlantı kopuyorsa modeminize yaklaşın. Çekim seviyesinin düşük olması bu tür problemlere neden olabilir.
9- Ağı unutarak yeniden bağlanmayı deneyin. Ayrıca ağ adını değiştirin. (Ağ adı ve parolada kesinlikle Türkçe karakter kullanmayın.)
10- Hala bağlantı kuramıyorsanız ağ ayarlarını sıfırlayın. Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla adımlarını takip ederek daha stabil bir ağ bağlantısı oluşturabilirsiniz. Daha sonra yeniden parolanızı girerek bağlantı kurmayı deneyin.
11- Cihaza özgü sürekli “Wi-Fi bağlanmıyor” sorunları yaşıyorsanız, bilgisayarınıza iTunes’u kurun ve cihazınıza sıfırdan iOS kurulumu yapın.

Kişisel erişim noktası bulunabilir yap
- iPhone ekranını aşağıya ya da yukarıya doğru kaydırın.
- Uçak simgesinin yanındaki Wi-Fi simgesine parmağınızla basılı tutun.
- Açılan ekrandan “Kişisel Erişim Noktası Bulunamaz” yazısına dokunun ve özelliği aktif edin.
- Bu işlemden sonra ilgili seçenek “Kişisel Erişim Noktası Bulunabilir” şeklinde görünecektir.



iPhone kişisel erişim noktasına bağlanmıyor
Açmış olduğunuz erişim noktasına başka telefonlar bağlanamıyorsa farklı sebepler söz konusu olabilir. Örneğin, kullanılan sürümün çok eski olması bağlanan cihazlarda kopma gibi sorunlara yol açabilir.
Yukarıdaki adımları uygulayın ve mutlaka ağ ayarlarını sıfırlayın. Güncellemeye bağlı aksaklıklar yaşanıyorsa kısa süre içinde yeni sürüm yayımlanacaktır.
Test ettiğiniz telefonların farklı işletim sistemlerine sahip olduğundan emin olun. Mobil cihazların dışında Smart TV’lerde de bağlantı testi yapabilirsiniz.
Ağ görünüyor ancak bağlanmıyorsa manuel IP ve DNS tanımlaması yapmayı deneyin.

Ağ ayarlarını sıfırladıktan sonra genelde internet ve kablosuz bağlantı tarafındaki sorunlar çözülmektedir. Daha önce yaptığınız kablosuz bağlantıları, VPN yapılandırma ayarlarını ve Bluetooth bağlantılarını yeniden yapmanız gerekebilir. Bu işlem, ağ tarafındaki çoğu sorunun çözümüne yardımcı olur.
Not: Ağ ayarlarının sıfırlanması, bağlantılarla ilgili problemlerin büyük kısmı için çözüm yöntemlerinden biridir. Eğer hâlâ sorunu çözemediyseniz Apple ile iletişime geçebilir veya bir uzmandan destek alabilirsiniz.
iPhone kişisel erişim noktasına bağlanmama sorununa yönelik makalemiz burada sona ermektedir. Bize ulaşmak için yorum alanını kullanabilirsiniz.