Instagram hesap kurtarma tarafında aklımıza gelenlerden söz edeceğiz. Nasıl çözüleceğini net bilemeyiz; ancak önerdiklerimizin zaman zaman işe yaradığını görüyoruz.


“Instagram kurtarma çözümü için ne yapılır?” şeklinde çok sayıda paylaşımla karşılaşmış olabilirsiniz. Çoğu paylaşımda, hatta bu yazıda da kesin çözüm pek mümkün olmayabilir. Çözüm, kullanıcının hesabı açarken kullandığı bilgilere göre değişken olacaktır. Arayış içinde olanların formlara yazılanlara bazen dikkat etmesi gerekiyor; özellikle “özelden yazın” diyenlere karşı dikkatli olunması şarttır.
Bir şeylere kalkışmadan önce şu an yaşadığınız durumun farklı nedenlerden mi kaynaklandığını yoksa gerçekten bir çalınma mı olduğunu netleştirmeniz gerekiyor. Kişilerin ısrarla “şifremi doğru giriyorum ama yanlış yazıyor” diye yardım istediğini görüyoruz; hatta geliştiriciye hakaret eden veya tehdit edenler de oluyor. Bu tür vakaların çoğu bilinçsiz kullanıcı hatalarından kaynaklanıyor. Halbuki hesap çalınmış olabiliyor; kişi ise sorunun sistemden kaynaklandığını zannedebiliyor.
Instagram Hesap Nasıl Kurtarılır?
Talep oluşturma adına bir form oluşturduklarını görmedik. Şifre sıfırlamadaki sunulan önerilerle ilerleniyor. Hadi, “Hesap nasıl kurtarılır?” pek seçeneğimiz olmayan adımlara bir göz atalım.
Parola sıfırlamasını uygulamadan ve tarayıcıdan ayrı ayrı yapınız.


Farklı öneriler çıkabiliyor.
Uygulamada sıfırlamayı yaparken “Yardım” adlı seçeneğe dokunduğunuzda bazen bir talep oluşturma alanı sunabiliyor.
Verilen mail üzerinden görüşmeye devam ediliyor.
Destek almanız için bir kanal açılmışsa, kimlik görüntüsünü isteyerek talebinize yanıt verebiliyorlar.


Lakin hesap açılışında gerçek bilgileriniz kullanılmamışsa, ne yazık ki bu öneri sonuçsuz kalabiliyor.
Facebook’un yardım bağlantılarından yararlanılabilir; malum, aynı şirketin. Instagram için başvurularda bir bakıyorsunuz ki, Facebook uzantılı mail ile dönüş yapılmış. (Yazı sonundaki öneri konudan yararlanınız.)
Sizin için önemli bir hesap ise, savcılığa şikayette bulunarak resmi kanaldan geliştiriciye iletilmesini sağlayabilirsiniz. Hatta dolandırıcılık veya özel hayata müdahale edilen durumlarda, bunları yapan kişilerin tespiti için gerekli yazışmalar ilgili sosyal medya ile yapılabiliyor.
Başka bir hesap kullanılarak destek talebi gönderildiğinde genelde dönüşler olumsuz oluyor. Size önerilerde bulunuyorlar ve çoğunlukla işe yaramayan adımlar oluyor.

Burada, bazılarında çıkan seçeneğe değinmek istiyoruz. “Daha fazla yardıma…” yazılı seçeneğe dokunduğunuzda, sizi ya yardım konuları alanına yönlendiriyor ya da talep göndermeniz için bir bölüm açıyor. Bunu test etmek adına, önce şifreyi yazıp girmeye çalışınız ve sonra buna dokunun.

Kurtarma İçin Talep Gönderimi
Çalan kişi dondurma veya kapatma gibi işlemlerden birini uygulamışsa, o zaman aşağıdaki bağlantıyı kullanmanızı öneririz:
Diğer seçeneklerin bazılarına yine yazı sonundaki ilişkili haber alanında ulaşabilirsiniz. Önerdiğimiz her iki yazıyı da kullanmanızı tavsiye ediyoruz.
Telefon numarası ekli hesaplarda hâlâ numara duruyorsa, sıfırlayıp mobil ile giriş seçeneğini çalıştırabilirsiniz. Yani giriş kodu SMS olarak gelecektir. Eklediğinden emin olmayanların, aklına gelen tüm bilgileri kullanmalarını öneririz. Sıfırlama işleminde telefon numarası, mail ve kullanıcı adı ile ayrı ayrı denemeyi kesinlikle tavsiye ediyoruz.
Hesabınız Çalınmış Olabilir mi Yoksa Farklı Sebepler mı var?
Şifre sıfırlamayı denediğinizde karşınıza farklı bir e‑posta bilgisi çıkıyorsa (tam görünmez; devamında *** çıkar) o zaman hesabın çalındığını anlayabilirsiniz. Lâkin bazen farklı kurtarma seçenekleri de sunulabilir. Bunun anlaşılması için hem bilgisayarla (tarayıcı) deneyecek, hem de uygulama üzerinden kontrol edeceksiniz. Büyük ihtimalle farklı sıfırlama önerileri sunulacaktır.
Başka bir telefon kullanarak denemenizi öneriyoruz. Çok sık yapılan işlemlerin sonucu engel oluşabilir. Tabii sık işlemler yaptığınızda, kullandığınız internet de engellenebilir.
Ayrıca daha önce “Beni hatırla” şeklinde kaydettiğiniz cihaz ve bilgisayarlardan deneyin. Belki giriş yapabileceksiniz. Ayrıca, eğer hesap çalındıysa, bu cihazlardan kısa süreliğine giriş yapabilmeniz mümkün olabilir.
Gelelim başka bir test yöntemine: Arkadaşlarınızın hesaplarından kendi hesabınızı inceleyin. Yapmadığınız paylaşımlar var mı diye bakın ve kendinize bir mesaj gönderin.
Instagram Dolandırıcılığı Şikayet Etme
Instagram dolandırıcılığı şikayet etme adresleri olarak en bilindik kanal, genelde savcılığa suç duyurusunda bulunmaktır. Normalde, çoğunun ilk yaptığı işlem ilgili sosyal ağa destek talebinde bulunmaktır. Lâkin sosyal medya ağı, büyük ihtimalle yalnızca ilgili hesabı askıya alma veya kapatma işlemini yapacaktır. Mağdur olunma durumlarında ise hukuki sorumluluk size düşecektir.
Haberde, Instagram dolandırıcılığını şikayet etmek için hangi yöntemleri izlememiz gerektiğinden söz edeceğiz.
İlk olarak, sizin üzerinizden başkalarını da dolandırmaya çalışıyorlarsa, doğrudan ilgili sosyal medyanın destek bölümüne bir talepte bulunun. Sonrasında yasal süreç için aşağıdaki detayları inceleyin.
Alışveriş dolandırıcılığı için en iyi başvuru kanalı adliyedir. Elinizdeki kanıtlarla bir dilekçe yazmanız gerekiyor. Nasıl yazacağını bilmeyenler, ilgili savcılıktan bir örneğine bakarak yazabilir ya da yardımcı olacak bir personelle görüşebilir. Zaten bununla alakalı çok sayıda hazır dilekçe örneği de bulunmaktadır.
Hadi, Instagram dolandırıcılığı şikayet etme adımlarına geçelim.
Cimer veya Emniyet Üzerinden Şikayet Etme
Bunun için ilgili satış sayfasının profiline girip, profil ekranından şikayette bulunun. Kanıt olarak elinizdeki yazışma ve para makbuzunu iletin. Geri dönüşler için birkaç gün beklenir; geri dönülmediğinde ise tekrardan başvuru yapılır.
CİMER kanalını kullananlar da oluyor. Buraya oluşturduğunuz kayıtta Adalet Bakanlığı veya Emniyet seçilerek işlem yapılır. Buradan gelen geri dönüşler ise size en yakın karakoldan yapılmaktadır. Aranarak şikayetçi olursanız, dilekçenizi almamız gerekiyor diyerek sizi ilgili karakola çağıracaklar.
Size ufak bir tüyo verelim: Bu kanalların tümü sürecin yavaş işlemesine sebep olabilir. Önerimiz, bulunduğunuz ildeki adliyeye giderek Savcılık ön bürosundan başvuru yapmanızdır.
- www.cimer.gov.tr
- siber@egm.gov.tr