“iPhone servis yok” veya “Sadece acil çağrılar” gibi bir mesaj göründüğünde, iletişim kurmakta ve mobil ağ hizmetlerinden yararlanmaktan mahrum kalabilirsiniz.


Servis yok hatası, iPhone’larda şebeke sorunu yaşandığında karşımıza çıkan bir problemdir. Genelde yurt dışından getirilen telefonlarda veya yere sık düşen cihazlarda görülür. Bu makalede, iPhone’da servis yok hatasıyla ilgili olası nedenleri ve çözüm önerilerini inceleyeceğiz.
İşlemlere başlamadan önce, garantisi devam eden telefonlarda önceliğin yetkili servislerden destek almak olduğunu unutmayın. Ayrıca, yurt dışından getirilen iPhone’larda servis yok sorununa yönelik olarak öncelikle pasaport kaydının yapılıp yapılmadığını kontrol edin. IMEI kaydı olmayan cihazlarda servis hatası çıkması normaldir.
iPhone Servis Yok Hatası Alabileceğiniz Durumlar
İlk olarak, telefonun hava durumu ve konum kontrolünü yapın. Özellikle bina içinde veya uzak bölgelerde yer alan kullanıcıların sık yaşadığı şebeke çekim sorunu ve altyapı problemleri, bu uygulamaların çalışmasında aksamalara neden olabilir.
Telefonun uçuş modunda kalıp kalmadığına bakın. Bu durum, iPhone’da “servis yok” hatasına ve şebeke sorunlarına neden olabilir.


SIM kartınızın doğru şekilde takıldığından ve temas sorunu olmadığından emin olun. Bunun için gerekli kontrolleri yapın. SIM kartı çıkarın, nemli bir bezle silin ve tekrar yuvasına takın. Ayrıca, SIM kartta hasar olup olmadığını kontrol edin. Varsa, başka bir operatörün SIM kartı ile de deneme yapın.
Mobil veri ayarlarının doğru olduğundan emin olun. Ayarlar alanında “Hücresel” veya “Mobil Veri” seçeneğine gidin ve gerekli ayarları kontrol edin.
Yazılım ve uygulama güncellemelerini kontrol edin. Eski sistem sürümleri sorunlara neden olabilir. Bunun tersi de mümkündür; yaptığınız bir güncelleme de soruna yol açmış olabilir. Son yaptığınız işlemleri kontrol edin.
Cihazın internet ayarlarının yapılandırılması bazen uyarı vermeden sorun çıkarabilir. Ayrıca, cihazdaki yazılım veya hizmetlerde oluşan hatalar da böyle bir uyarıya neden olabilir. Bunun için ağ ayarlarının sıfırlanmasını öneriyoruz. Kullandığınız iPhone cihazında “Genel” > “Aktar veya Sıfırla” > “Ağ Ayarlarını Sıfırla” adımlarını izleyerek işlemi uygulayın.


Bu öneriler sorunu çözmediyse, telefonun fabrika ayarlarına döndürülmesi sorunun çözümüne yardımcı olabilir.
Son olarak, cihazı aldığınız yerle veya yetkili servisle görüşün. Burada, hattın sıfırlanması (resetlenmesi) işe yarayabilir.
iPhone Servis Yok Sorunu Nasıl Çözülür?
Çıkan hatanın net cevabı, deneme-yanılma yöntemiyle anlaşılacaktır. Şöyle yapalım: Telefonumuza başka bir SIM kart takıp denediğimizde sorun yaşanmıyorsa, kendi kartımızın üzerindeki temas alanını önce kuru bir bezle hafifçe silip tekrar deneyelim. Eğer yine olmuyorsa, ıslak mendilin uç kısmını kullanarak SIM kartı nazikçe temizleyelim.
“Şebeke çekmiyor” sorununu aşağıda maddeler hâlinde anlattık ve neler yapmanız gerektiği konusunda birçok önerimizle cevap vermeye çalıştık.
Yazılım güncellemesi ve iPhone ayarlarının kontrolü konusunda genel birkaç işlem yapılmaktadır. Lakin yaşanan durum belki geçicidir ve siz bunun farkında olmayabilirsiniz. Bundan ötürü, bulunduğunuz bölgede yaşayan aynı veya farklı operatör kullanıcılarıyla görüşmenizi de öneriyoruz.
iPhone servis sorunu, yazılım güncellemesi yapılarak giderilebilmektedir. Yazılım güncellemesi olup olmadığını anlamak için, operatör ayarlarında herhangi bir güncelleme bulunup bulunmadığına bakmak gerekmektedir. Eğer iOS tarafında bir güncelleme varsa, güncelleme yapıldıktan sonra ufak birkaç ayarlama ile sorununuzun ortadan kalkma ihtimali yüksektir.
Not: Yere sık düşürülen cihazların çoğunda şebeke sorunu yaşanmaktadır. Şimdilerde yeni modeller bu konuda daha sağlam görünmektedir.
iPhone Servis Yok İçin Bir Dizi Uygulanacak Adımlar
- SIM kart değişimi gerekebilir.
- Cihazınızın IMEI numarasının klonlanmış olma olasılığı bulunuyor.
- Şebeke ayarlarını değiştirerek test edin.
- Ağ ayarlarını sıfırlamanızı öneriyoruz. Bunun için: Ayarlar > Genel > Aktar veya Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla adımlarını izleyin.
- Ayarlar bölümünden hücresel veriyi kapatıp tekrar deneyin.
- Ayarlar > Operatör seçeneğini kapatıp manuel şebeke seçin.
- Operatörünüzle iletişime geçin. Müşteri hizmetlerinden veya mobil uygulama üzerinden hattınızı sıfırlamalarını talep edin.
- Telefonunuzun tarih ve saat ayarlarının doğru olduğundan emin olun. Yanlış ayarlamalar sorunlara yol açabilir.
- Yazılım güncellemesi varsa yapın. Güncelleme yoksa iTunes kullanarak cihazınızı geri yükleyin veya sıfırdan kurulum yapın.
- Telefonu düşürdünüz mü ya da darbe aldı mı? Eğer cevap “evet” ise, donanımsal arıza olasılığını değerlendirin.
- Operatör kaynaklı bir servis sorunu sonrası telefonunuzu kapatıp açmayı denediniz mi?
- Bulunduğunuz bölgede şebeke sorunlarına dair aksaklıklar olup olmadığını araştırın.
- SIM kartınızda arıza olabilir veya SIM kart okuyucusunda sorun bulunabilir.
- Telefonunuzda farklı bir SIM kart denediniz mi? SIM kartınızı farklı bir cihazda test ettiniz mi?
- Şebeke ayarlarından 3G ve LTE (4.5G) seçeneklerini sırayla deneyin.
- Eğer yazılım güncellemesi sonrası bu sorunla karşılaştıysanız, yazılımı yeniden iTunes programı kullanarak yükleyin.
- Telefonun yedeğini alıp fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin.
- “Rahatsız Etme” ve “Arama Engelleme” seçeneklerini kontrol edin. Herhangi bir yönlendirme olabilir diye arama yönlendirme servisini iptal etme işlemini uygulayın.
- Diğer bir yöntem, telefonun ayarlarının kontrol edilmesi olacaktır. Öncelikle uçak modunu açın, 5–7 saniye bekleyin ve ardından kapatın.
Kronik Servis Yok Sorunu
Cihazlarda kronik bir sorun yaşanıyorsa, aşağıdaki adımları deneyebilirsiniz:
- Güncelleme ve sürüm kontrolünü uygulayın. Daha önceki yazılım güncellemesinde bir sorun oluşmuş olabilir.
- Donanım kısmının incelenmesi gerekebilir. Özellikle sürekli yere düşen cihazlarda şebeke sorunu sık yaşanır. Bunun için teknik servisle görüşün.
- Cihazın modelinde sorun yaşanabilir; üretim hatası veya uyum problemleri olabilir.
- Pil seviyesine bağlı olarak sorun oluşabilir. Cihazı bir de şarjdayken deneyin.
Şebeke Tarafındaki Kontroller
Hücresel alanına girin ve buradan Seçenekler > Ses ve Veri bölümüne geçin. LTE ile 3G arasında seçim yaparak test edin. VoLTE, ses kalitesini artırmaya yönelik bir özelliktir.


Yeni sürümlere baktığımızda 2G adlı bir seçeneğin artık bulunmadığını, yerine 3G/LTE seçeneğinin eklendiğini görüyoruz. Ancak çok eski modellerde hâlâ bu seçeneğin mevcut olduğunu unutmamalısınız.
Yukarıdaki işlemleri uyguladıktan sonra telefonunuzu kapatın ve bir süre bekledikten sonra yeniden açın. iPhone 11 Pro, Max ve daha yeni modellerde cihazınızı açma ve kapatma işlemini yan tuşlar ile ses tuşlarını kullanarak gerçekleştirebilirsiniz.
Cihaz Ayarlarının Sıfırlanması
Buradaki işlemler için öncelikle ağ ayarlarınızı sıfırlayın ve sonrasında, duruma göre tüm ayarları sıfırlayın.
Genel > Aktar veya Sıfırla bölümünde bu işlemi yapmanız gerekiyor.

Servis Yok Operatör Kontrolü
Bu sorun için operatörden yardım alınabilir. Operatörle iletişim kurularak servis tarafında bir kesintinin olup olmadığının, operatör sisteminde hata veya fatura ile alakalı oluşabilecek engellemelerin incelenmesi gerekiyor.
iPhone’da bulunan SIM kartın çıkarılıp yerine yeniden takılması da sorunun çözümü için yapılabilecek işlemler arasında bulunmaktadır. Yapılan tüm bu işlemlere rağmen iPhone servis bulunmuyor sorunu halen devam ediyorsa, Apple’ın destek bölümüne ulaşarak yardım isteyin. Burada donanım tarafında bir arıza varsa, bu sefer de yetkili servisle görüşülmesi önerilir.
Yurtdışından gelen cihazlarda IMEI kaydı yapılmadıysa veya kayıt süresi geçtiyse servis uyarısı alacaksınız. Bunun dışında, IMEI klonlanması durumunda BTK ile görüşebilirsiniz.
iPhone servis yok hatası için önemli olan, adımları dikkatlice takip etmek ve sorunu çözmek için sabırlı olmaktır.