YouTube mobil için yepyeni bir özelliği test ediyor. Anahtar kelime ve ilgili konular için öneri mavi kabarcık kullanımı görüntülendi. Masaüstü ve mobil için ayrı bir biçim çıkacak.
Dünyanın en büyük video izleme platformunun YouTube olduğu konusunda kimsenin şüphesi yok. Ancak bu kesinlikle bir daha onun kendisini dinlemeyeceğim anlamına gelmiyor kullanıcılar daha önceden YouTube’ da ilgili bazı problemleri mail olarak kuruluşa iletmişti özellikle den mobil YouTube kullanıcıları bazı konularda çok daha mağdur olabiliyor.
- Diğer sosyal platformlarda öneriler kısmın bulunurken YouTube bunu kullanmaz
- Bazı videolarda reklam sayısı bunaltıcı derecededir
- Daha çok kişeselleştirilebilme potansiyelinin kullanılmaması
YouTube ne tür bir özellik kullanacak?
YouTube’ un videolarına bakmak için yardımcı anahtar kelimelerden ve ilgili konuların önerilmesi çin mavi kabarcık kullanımında, masaüstü ve mobil kullanıcıları için yenilenmiş öneri biçimleri test ediliyor. Görüntülenen ekran resimlerinde, mavi balonların hareket halindeyken gösteriliyor. Bu görüntüler video’ nun oynatı altında yer alır. Bu önerilerle filtrelemeler için yardımcı olunmakta. Özellik şu an için masaüstü ve mobilde test ediliyor.
YouTube video önerileri neye göre yapılacak?
MMA videolarında görünen ve önerilen dört kategori var. Bunlar için genel başlık olarak sizler için, tümü, konuya göre benzer videolar ve kanala göre ilgili video. Örneklere baktığımızda mesela kullanıcı izlediği videoyu ilgili kanalından öneri video ve kanalda geçmişte benzer videoları önerilir.
Konuya veya kanala göre ilgili videolar, benzer bir sorunla mücadele eden diğer içerik oluşturucuların videolarını isteyebilir. Bir kişinin belirli görüntüleme modellerini temel alan kullanıcılar için önerilen başka videolar da bulunabiliyor.
Yeni öneri balonlarından çıkan videoların; YouTube’un öneri akışının şu anda çektiği benzer algoritmik sorunlarla karşı karşıya kalacağı, çok sayıda raporun işaret ettiği gibi belirsizdir. YouTube’un öneri özellikleri, kullanıcıların YouTube ekibinin bildiği ve hitap etmeye çalıştığı bir şeyden hoşlanmayacak ve rahatsız edici içeriklere yol açabilir. Kullanıcılar konu ile ilgili rahatsızlık duyulabilecek içeriklerin oluşabileceğini, pek çok yerde de ifade ediyor.
Peki sizce de YouTube yapmış olduğu bu değişiklik ile birlikte, mobil kullanıcıları tatmin edebilecek mi?
Güncelleme Tarihi: 23 Ocak 2019, 15:40