“Instagram topluluğumuzu korumak için bazı hareketleri kısıtlıyoruz” hatası, son zamanlarda değişken bir hale gelmiş gibi görünüyor. Uyarı metinlerinde farklılıklar görebilirsiniz. Bunlardan birkaçını aşağıda belirttik. Çözüm olarak, bazen sadece beklemek gerekebiliyor.


Aldığınız uyarının temel sebebi, kural dışı hareketlerde bulunmanızdır. Ancak nadiren de olsa sistem arızalarında da benzer uyarılar görülebilir. İçeriğimizde, bu durumda nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini sırasıyla açıklıyoruz.
İşlemlere geçmeden önce incelemeniz gereken bazı noktalar vardır. Bunlardan önemli olanlar şunlardır:
- Sürekli uyarı alanların, başkalarının da aynı gün benzer sorun yaşayıp yaşamadığını araştırmalarını öneriyoruz.
- Şüpheli davranışlar sergileyen hesapların belli süreliğine engel alması mümkündür. Bu durumda hesabın gün içerisinde bir süre hiç kullanılmamasını öneriyoruz.
- Bağlantınızı ve cihazınızı değiştirerek test etmenizi tavsiye ediyoruz.
- Tarayıcı kullanarak kontrol ediniz.
- Instagram’a bağlı e-posta hesabınıza herhangi bir bilgilendirme gelip gelmediğini kontrol edin.
Bazı hareketleri kısıtlıyoruz ne demek?
Bazı kullanıcıların yaşadığı “Bazı hareketleri kısıtlıyoruz” sorununda, süre dolmasına rağmen oturumların açılmadığı görülüyor.
Instagram oturum açarken “Topluluğumuzu korumak için bazı hareketleri kısıtlıyoruz” şeklinde paylaşımlarla karşılaşıyoruz. Bu uyarı ekrana geldiğinde, kullanıma bağlı olarak işlemin 2021… tarihine kadar gerçekleşemeyeceğibelirtiliyor. Hata olduğunu düşünenlere, bildirimde bulunmaları için “Bizimle paylaş” seçeneği öneriliyor. Ancak bu seçeneğin çözüm konusunda pek işe yaramadığı düşünülüyor.


Yukarıdaki durumla karşılaşanların bazılarında “Süre doldu ama hâlâ hesabım açılmıyor” şeklinde yardım talepleri oluyor. Burada gözden kaçan önemli bir ayrıntı var: Açıklama kısmında “kullanıma bağlı” ifadesi geçiyor. Yani siz bazı işlemleri yapmaya devam ederseniz bu süre uzayabilir. Örneğin sürekli oturum açmaya çalışmak gibi.
Bazı kullanıcılar ise “Hesabı daha yeni açtım ve kısıtlandı” şeklinde şikâyette bulunuyor. Bunun büyük ihtimalle nedeni, daha önce kullandıkları hesabın topluluk kurallarını ihlal etmesi sonucu kapatılması ve açılan yeni hesabın da bu durumla ilişkilendirilmesidir.

Bu değişken bir uyarıdır ve genelde ya tamamen geçici süreliğine kullanımınız durdurulur ya da belli başlı özelliklerin kullanımının ilgili güne kadar engellenmesi ile sonuçlanır. Örneğin; bir şey paylaşamazsınız ama başkalarının paylaşımlarını görebilirsiniz. Ya da beğeni ve takip yapamama cezası alabilirsiniz.
Topluluk kurallarına aykırı olan şeyler neler?
Şu aralar çıkan uyarı metinlerinden biri “Topluluğumuzu korumak için bazı içerikleri ve işlemleri kısıtlıyoruz”hatasıdır. Kişilerin yaptığı yanlışa göre metin değişebiliyor. Hatta takip engeli dahi bu metinlerde görülebiliyor.


Olası çıkış nedenlerinden bazıları şunlardır:
- Sürekli yapılan işlemlerin aşırıya kaçması nedeniyle engelleme yapılması. Örneğin, peş peşe takip işlemleri bu sınıfa girer.
- Farklı yerlerden oturum açılması ve bunun şüpheli olarak algılanması.
- Kişi hakkında aşırı şikayet yapılması.
- VPN kullananların benzer uyarılarla karşılaşabilmesi.
Böyle bir mesajın çıkma nedenlerinden bazılarını aşağıya ekliyoruz. Daha geniş bilgiye ulaşmak için kuralların yer aldığı sayfaya bakmanızı öneririz:
- İnsanları rahatsız edici şekilde yorum yapmak veya paylaşımlarda bulunmak.
- Bir kişiye ya da bir grubun inanç ve kültürüne hakaret edilmesi.
- Şüpheli görülen durumların incelenmesi için önlem alınması.
- Aşırı şekilde birine veya başkalarının paylaşımlarına yorum yapmak, beğenmek ya da paylaşımlarını paylaşmak. Bu, kişisel hakların ihlali gibi görülebilir. Bunun dışında sistem, aşırı yapılan işlemleri güvenlik gerekçesiyle kısıtlayabilir.
Çözüm önerisi:
Tarayıcı kullanarak erişim yapmayı deneyin. Ek oturum açma seçeneklerini aktif edin. Eksik bilgiler varsa (örneğin telefon numarası) mutlaka ekleyin. Ayrıca, hesap türünü değiştirip “İşletme” hesabına geçebilirsiniz. Eğer bu şekilde sorunsuz kullanım sağlayabilirseniz, daha sonra yeniden bireysel hesaba dönebilirsiniz.
Hesabım kısıtlandı ve süre dolmasına rağmen açılmadı
Yukarıda belirttiğimiz gibi, uyarıyı ilk aldığınızda belirtilen süre dolana kadar herhangi bir işlem yapmamanız gerekir. Devam edenlerin süresi uzayacaktır. Hatta bu durum tehdit olarak algılanıp daha uzun bir zamana yayılabilir.
Eğer verilen süre boyunca hiçbir işlem yapmadan beklediyseniz, üzerinden birkaç gün geçtikten sonra bildirimde bulunmanızı öneriyoruz. Bazen hesabın askıda kalması gibi bir sorun oluşabiliyor.
Denemeniz gereken adımlar:
- Giriş yapmaya çalıştığınız telefon dışında, daha önce kullanmadığınız farklı bir telefondan test edin.
- İnternet engeli ihtimaline karşı modemi kapatıp açın, ayrıca mobil ağ üzerinden deneme yapın.
- Bilgisayar sürümünden yararlanın.
- Eğer ayarlar alanına girebiliyorsanız, hesap türünü değiştirmeyi deneyin. (İşletme hesabına geçip daha sonra tekrar bireysel hesaba dönebilirsiniz. Merak etmeyin, bu işlem hesabı silmez.)
- Belki yeni bir ceza uygulanmış olabilir veya süreniz uzatılmış olabilir.
- Uygulama üzerinden şifre sıfırlamayı deneyin. Bu şekilde farklı bir yol sunulabilir. İlgili alanda “Yardım” adlı bir seçenek olduğunu biliyoruz.
- Şifre sıfırlama işlemini bir de tarayıcı üzerinden yapın. Yeni şifre ile hem uygulama hem de tarayıcı üzerinden oturum açmayı deneyin.

Yukarıdaki resimde, 4. sıradaki işlemin nereden yapılacağını göstermek amacıyla bir paylaşımda bulunduk. Versiyonların değişmesiyle birlikte, seçeneğin farklı bölümlere kayma olasılığı olabilir.
Yeni bir hesap açarak kullanmayı düşünenler için otomatik tespit edilme riski bulunmaktadır. Bunu aşmak için hesabı, daha önce kullanılmamış bilgilerle oluşturmanız gerekir. Ayrıca, aynı cihazlar ve internet bağlantısı kullanılmamalıdır. Bu, katı kuralların bir sonucudur ve fark edildiğinizde durumunuz yine aynı olacaktır.
“Instagram topluluğumuzu korumak için bazı hareketleri kısıtlıyoruz” ne demek ve uyarı için ne yapmalıyız adlı haberimiz buraya kadar.