TikTok hizmetler kullanılamıyor sorunu, son 2-3 aydır bazı kullanıcıların canını sıkmaktadır. Bize göre uygulamanın kendisinden kaynaklıdır.
Hizmetler kullanılamıyor, TikTok uygulamasını kullanırken karşılaşılan beklenmedik sorunlardan biridir. Genellikle VPN kullanımında bu tür uyarılar ara sıra çıkabilir. Ancak, son birkaç aydır bu sorunun yanlışlıkla ya da bir yanlış anlaşılma nedeniyle ortaya çıktığı düşünülmektedir. “Bir sorun oluştu” uyarısı ekrana geldiğinde, bildirimde “Ülke veya bölgede kullanılamıyor” mesajı yer almaktadır.
TikTok uygulamasında hizmetler kullanılamıyor hatası alanların öncelikle farklı bir internet bağlantısı ve cihaz ile oturum açmayı denemeleri önerilir. Bunun yanı sıra, tarayıcı üzerinden de giriş yapmayı denemeleri faydalı olacaktır. Eğer şüpheli bir durum söz konusu değilse, bu durum sistemsel bir hatadan kaynaklanıyor olabilir.
TikTok Hizmetler Kullanılamıyor Sorunu
TikTok hizmetleriyle ilgili olarak, uygulamanın genel kullanımında veya bazı özelliklerin ilgili bölgede kullanılamadığını belirten bir bilgilendirme mesajı alabilirsiniz. Benzer bir sorun, bir süre önce Instagram’da da ortaya çıkmıştı. Geliştirici, bu sorunu çözmek için birkaç güncelleme yayınlamıştı. İlk başlarda sorun yalnızca belirli saatlerde yaşanırken, daha sonraları 2-3 gün kadar devam etmişti.
TikTok hizmetler kullanılamıyor: “Hizmetlerimiz ülkenizde veya bölgenizde kullanılamıyor. Hesabınızı, güvenlik ayarlarınızı veya gizlilik ayarlarınızı yönetmek için yeni de Ayarlar ve gizlilik bölümüne giderebilirsiniz.”
Bu uyarı, Geçici uygulama sorunlarından biri gibi durmakta. Şu an için kronik bir sorun gibi görünmekte ve muhtemelen az sayıda kullanıcının başına gelmektedir. Bu kullanıcıların yaşadığı sorunun ortak yanlarını yazının devamında ele alacağız.
TikTok Hizmetler Kullanılamıyor Hatası Hangi Durumlarda Ortaya Çıkar?
Net olmayan, ancak tecrübelerimize göre bu durum temelde üç nedenle ortaya çıkmaktadır. Bunlardan ilki, geliştiricinin kendi sistemleriyle ilgili sorunların bazı kullanıcılarda yaşanmasıdır. Diğer ikisi ise yanlış anlaşılmalar veya kısıtlanma durumlarıdır.
Hizmetler kullanılamıyor hatasının genel nedenleri şunlardır:
- TikTok uygulamasının zaman zaman yazılım tarafında yaşadığı sorunlar.
- Uygulamanın güncelleme sonrasında sorun yaşatması ya da uyumsuzluk göstermesi.
- Telefonun çok eski olmasından dolayı yazılım desteğinin sonlanması ve bu nedenle sorun yaşatması.
- Kullanıcının cihazı veya internet bağlantısıyla ilgili problemler.
- Bölgesel sorunlar ya da uygulamaya yönelik erişim engelleri.
- Kullanıcının ceza alması ve bu süre içinde kullanımının engellenmesi. Kısmi ya da genel kullanım engelleri yaşanabilir.
- Kullanıcının VPN kullanması sonucu farklı bölgelerden giriş yapıyor gibi görünmesi. Bu durum, bazı özelliklerin her bölge için geçerli olmamasına ya da farklı bölgelerde şüpheli hareket olarak algılanmasına yol açabilir.
TikTok Hizmetler Kullanılamıyor Hatası Nasıl Düzeltilir?
Yukarıdakileri dikkate aldığınızda ilk deneyeceğiniz cihaz ve internet bağlantısı olacak. Farklı bağlantılarla ve cihazlarla denedikten sonra diğer seçeneklere göz atarsınız.
Öncelikle şunları dikkate alın:
- Bulunduğunuz ilde ve farklı illerde yaşayan kullanıcılar arasında aynı sorunun olup olmadığını araştırın. Sorunu anlamak için samimi olduğunuz kişilerle de deneyin.
- VPN kullanıyorsanız, devre dışı bırakıp yeniden deneyin. VPN kullanmıyorsanız, güvenilir bir veya iki VPN uygulamasını indirip oturum açmayı deneyin. VPN, bölgesel sorunların tespiti için etkili bir test aracıdır.
- Bilgisayar veya mobil tarayıcılar üzerinden oturum açmayı deneyin. Bu yöntemle sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
- İnternet bağlantınızı ve cihazınızı test edin. Test sonuçlarına göre aşağıdaki adımları uygulayın.
TikTok Hizmetler Kullanılamıyor: Hesabınızı Test Edin
Hesabınıza giriş yapın ve profil alanına giderek değiştirebileceğiniz alanlar varsa değişiklik yapmayı deneyin. Sistem hataları veya hesap sorunları nedeniyle işlem kaydedilmezse, tarayıcı üzerinden tiktok.com’a girin ve “Şifremi Unuttum” seçeneğiyle işlem yapın. Yeni bir şifre belirleyerek uygulamada bu şifreyle oturum açın.
Not: Tarayıcı yardımıyla hesabınıza sorunsuz eriştiyseniz, hesabınıza daha önce eklemediyseniz telefon numaranızı ekleyin ve doğrulama işlemini tamamlayın. Ayrıca hesabınızdaki eksik veya yanlış bilgileri de düzeltin.
Bağlantı Testini Yapın
Bölgesel sorunlar veya yanlış anlaşılmalar nedeniyle bağlantınız ya da cihazınız engellenebilir. Bu durumda, mobil veri ve kablosuz internet üzerinden ayrı ayrı hesabınıza erişmeyi deneyin. Duruma göre, sosyal medyada gerekli araştırmaları yaparak sorunun kaynağını öğrenebilirsiniz.
Uygulama veya Cihaz Sorunlarında Uygulanacak Adımlar
Kullandığınız cihazdan kaynaklı bir sorun varsa şunları uygulayın:
- Cihazın bölgesel ayarlarını kontrol edin ve yanlışsa düzeltin.
- Telefonun ayarlarını sıfırlayın. Bu işlem, fabrika ayarlarına döndürme işlemi değildir; yalnızca cihaz ayarlarının sıfırlanmasını sağlar.
- Telefonun ayarlarından Uygulamalar > TikTok > Önbellek ve Verileri Temizle seçeneklerini çalıştırın. Duruma göre, Güncellemeyi Kaldır seçeneğini de kullanabilirsiniz.
- Telefonu kapatıp açın ve uygulamayı tekrar deneyin. Duruma göre, uygulamayı kaldırıp yeniden yüklemeyi de deneyebilirsiniz.
- Uygulamayı kaldırın ve önceki bir sürümünü indirip deneyin. Belki sürüm sorunlu olabilir ya da cihazınızla uyum sağlamıyor olabilir.
- Sorunun cihazdan kaynaklandığı netleştiyse, fabrika ayarlarına döndürmeyi ve gerekirse sıfırdan yazılım kurulumunu düşünmelisiniz.