Meta müşteri hizmetleri iletişim bilgileri olarak Türkiye için kullanılabilecek tek kanal destek bağlantılarıdır. Bu bağlantılar ise, ilgili soruna yönelik özel oluşturulmuş talep formlarıdır.
Meta telefon numarası var mıdır diye araştırma yapan kullanıcıların sık sık denk geldiği yabancı numaraların kullanıcılara yönelik olmadığını şimdiden belirtelim.
Meta Müşteri Hizmetleri ile Nasıl İletişime Geçilir?
Hayatlarımızın parçası haline gelen sosyal medya, bizlere her türlü hizmeti sunduğu gibi bir takım iş veya arkadaşlık sistemlerini de sunuyor. 70 yaşında ki yaşlıların bile ilgi göstererek dünya da 3 milyar insan tarafından kullanılan ve artık hayat damarlarımızdan birisi haline gelen sosyal medyanın en büyük işini yapan Facebook, hayatımızda vazgeçilmez oldu.
Sosyal medyanın başladığı an kabul edilen ve sahibinin büyük uğraşları sayesinde sahibini dünyanın en zenginlerinde ilk 10 sıralamasına girmesini sağlamıştır. Kullanıcılarının büyük beğeni toplamış olan Facebook, insanların düşüncelerini özgür bir şekilde ve istedikleri fotoğrafları istedikleri zaman yükleyip, yorum yapıp, yer bildirimi yapıp, hatta ve hatta ücretsiz arama yapma imkanlarını sunan istenmeyen durumlara da maruz kalma imkanımız oluyor. İşte bu istenmeyen durumlar için son dönemlerde yapılan güncelleme ile engelleme ve şikayet etmek gibi dileklere Facebook şirketi tarafından yapılmıştır.
Şirketin müşterinin memnun olmasının en temel olduğunu vurgulayan Facebook ‘un sahibi konumunda kişi Mark Zuckerberg istenmeyen kişilerin kolayca ve kısa bir yöntem ile istek dışı bırakarak sizleri rahatsız etmelerini izin vermemiş olacaksınız. Özellikle genç kızların başına gelen bu talihsiz olayları engellemek için oluşturulan bilgilendirme sayfalarını incelenmesi önerilir.
1. Facebook Yardım Merkezi’ni Ziyaret Edin:
Meta Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçmek istediğinizde ilk olarak Facebook’ un Yardım Merkezi sayfasını ziyaret etmeniz iyi bir adım olacaktır.
2. “Destek İsteyin” Seçeneğini Kullanın:
Yardım Merkezi sayfasında sorununuzun için net bir cevap bulamazsanız, “Destek İsteyin” veya buna benzer bir seçeneği uygulama üzerinden veya sayfa üzerinden arayın. Burada genellikle bir form doldurmanız istenir. Formda, sorununuzu ayrıntılı bir şekilde açıklamanız ve iletişim bilgilerinizi doğru bir şekilde vermeniz önemlidir.
- https://tr-tr.facebook.com/business/help (Meta işletme)
- https://tr-tr.facebook.com/business/help?ref=fbb_footer (Meta yardım konuları)
3. Sosyal Medya Üzerinden İletişim:
Meta’nın resmi sosyal medya hesapları üzerinden şansınızı deneyebilirsiniz. Özellikle X üzerinden @MetaSupport hesabını etiketleyerek veya doğrulanmış bir hesaba sahipseniz doğrudan mesaj gönderebilirsiniz. Aynı zamanda Facebook’un resmi sayfasından da iletişime geçmeye çalışın. Bu kanaldan pek destek alabileceğinizi düşünmüyoruz. Ancak bu kanal üzerinden belki gerekli yönlendirmeler verilebilir.
4. E-Posta İletişimi:
Meta, bazı durumlarda e-posta yoluyla da müşteri hizmetleri sağlayabilir. E-posta yoluyla iletişim kurarken, geri dönüşlerin yapılmama olasılığının yüksek olduğunu bilmenizi istiyoruz.
5. Meta Telefonla İletişim:
Meta telefon numarası şeklinde kullanıcılara yönelik bir iletişim bilgisi bulunmamakta. Hukuki durumlara yönelik resmi kanalları var ve bu kanallarda kullanıcıları içermemekte.
6. Topluluk Destek Forumları:
Meta’nın kullanıcılara yönelik oluşturduğu topluluk destek forumları sorulan sorulara yine kullanıcılar tarafından verilen cevaplarla şekillenmekte. Diğer kullanıcılarla sorununuzu paylaşabilir, önerilere göz atabilir ve varsa destek bağlantılarını kullanabilirsiniz.
Facebook Meta Destek Talebi Oluşturma
Meta destek bağlantıların çoğu Instagram ve Facebook olarak ayrılmakta. Ancak zaman zaman aynı destek formlarına denk geliyoruz. Hatta bu bağlantılarla başvuru yaptığınızda her iki sosyal medya kanalı üzerinden dönüş yapıldığı oluyor.
Giriş Yapın veya Hesabınıza Erişin
Destek talebi oluşturmanız için öncelikle sosyal medya hesabınıza giriş yapmanız gerekmekte. İsterseniz, sitemizde her iki sosyal medya uygulamasına yönelik destek sayfası yer almakta.
Yardım Merkezi’ni Ziyaret Edin
Ana sayfaya girdiğinizde genelde sağ üst köşede üç çizginin yer aldığı bir menü simgesi bulunur. Açılan menüden “Yardım ve Destek” gibi bir seçeneğe denk geleceksiniz.
Destek Talebi Oluşturun
Yardım Merkezi sayfasında ya da bildirim alanında “Destek İsteyin” veya “Yardım” adlı bir seçenek olur. Böyle bir seçeneğe denk geldiyseniz içerisinde sorun bildir ya da yardım al şeklinde bir seçenek olacaktır.
Sorununuzu Seçin
Destek talebi oluşturacağınız alanda bazı seçilebilecek seçenekler yer alacak. Burada sorunun kategorisini seçmeniz gerekiyor. Sorunu en iyi şekilde tanımlamaya yönelik kategoriyi seçin.
Ayrıntıları Girin
Sorunu en iyi anlatan bir açıklama metni yazın. Size bu açıklamada soru sormalarına imkan vermeyecek şekilde açıklamayı yapmalarını önlemek adına tüm ayrıntıları paylaşın.
Cevapları Kontrol Edin
Talebi gönderdiğiniz ve sıra beklemeye kaldı. Burada ne zaman geri dönüş yaparlar şeklinde bir cevap bilgisi yer almayacaktır. Belki o gün belki 10 gün sonra dönüş yapacaklar. Burada size süre uzarsa bir daha başvuru yapmak düşecek.
Meta müşteri hizmetleri telefon numarası resmi olarak ülkemizde bulunmamakta. URL üzerinden gerekli başvurunuzu yapmanız gerekiyor. Birebir Meta canlı destek hizmetleri her dil için geçerli mi bilemiyoruz.
Meta telefon numarası şeklinde resmi olan bir bilgi yer almıyor. Ne Türkiye ne dünya genelinde böyle bir hizmet verilmemekte. Hukuki dediğimiz durumlar için birçok ülkede ofisleri var. Bu ofisler sadece ilgili devlet tarafından resmi olarak yapılan başvurulara yönelik cevap verme ve işleme alınacak kararlar için vardır.
.
Meta iletişim kanalları mail ve form bağlantılarından oluşmakta. Telefon numarası olarak sadece sitemizdeki özel bir şirketin verdiği danışmanlık hizmeti vardır. Bu hizmette resmi bir şirketin hem sosyal medya hem teknoloji alanında verdiği hizmettir.