Kablosuz Wi-Fi ağı neden görmüyor sorusuna yanıt vermek için bu yazıyı hazırladık. Umarız sorununuz için çözüm sağlayabilmişizdir.


İnterneti hayatımızın her aşamasında kullanırken, kablosuz internet hizmeti de en önemli etmenlerden birini oluşturuyor. Bu aşamada dizüstü bilgisayarlardan ya da akıllı telefonlardan kullanıcılar Wi-Fi ağına bağlanarak ücretsiz olarak interneti kullanmak istiyorlar. Ancak bu noktada, Wi-Fi ağını görememe sorunu yaşayan birçok kişi bulunuyor.
İlk etapta, sorunun cihazdan kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olunması gerekiyor. Bu nedenle dizüstü bilgisayar üzerinden ağı göremeyen kişilerin, mobil cihazlardan da kontrol etmesi ve sorunun dizüstü bilgisayarda olmadığından emin olması önemlidir. Eğer her iki cihazda da ağ görünmüyorsa, sorun büyük ihtimalle modem ayarlarından kaynaklanıyordur.
Not: İşlemlerden önce modeminizi ve cihazınızı kapatıp açtıktan sonra tekrar deneyin. Duruma göre Ağı Unut seçeneğini kullanabilirsiniz. Ayrıca kablosuz ağ şifrenizi ve ağ adını değiştirip yeniden bağlanmayı deneyin. Unutmadan, Türkçe karakter kullanmamaya özen gösterin.
Kablosuz WiFi Ağı Neden Görmüyor? Sorunun Tanımı ve Çözüm Yolları
Kablosuz ağına bağlanmada sorun yaşayanlar, günlük hayatlarında az çok bazı cihazlarda problemler yaşayabilirler. Birçok kullanıcı, cihazlarında Wi-Fi ağını görememesinden dolayı internet hizmeti aldığı sağlayıcıyı arar. Buradaki sorun genelde kullanıcıdan veya modemden kaynaklanır. Ancak kimi zaman modem ayarları ve konumlandırması da bu duruma sebep olabilir.


1. Sinyal Seviye Sorunu:
Wi-Fi ağında sinyal gücü, cihazınızın bulunduğu konuma bağlı olarak değişebilir. Eğer modeminiz kapalı bir konuma yerleştirilmişse ya da sinyal yükseltici cihaz kullanıyorsanız ve doğru şekilde konumlandırmadıysanız, büyük ihtimalle kopma veya sinyal düşüklüğü nedeniyle verimsiz bir bağlantı yaşarsınız. Önerimiz, cihazınızı yüksek ve açık bir konuma yerleştirmenizdir. Mobilya arkaları veya kapalı alanlar, sinyal verimsizliğine neden olur. Bu da internet kopmaları veya hız sorunlarına yol açar.
2. Aygıt Sorunları:
Mobil cihazınızda veya modemde donanım ya da yazılım sorunları yaşanabilir. Donanım kontrolü için cihazları kapatıp açmak ve farklı bir modem ya da mobil cihazla denemek gerekir. Az da olsa yazılım uyum sorunları yaşanabilmektedir.


3. Ağ Ayarları:
Wi-Fi ağının gizli konuma alınması ya da yanlış yapılandırılması nedeniyle bağlantı sorunları yaşanabilir. Bazen kanal ayarı, bazen de ağ adından kaynaklı bağlanamama durumu görülebilir. Wi-Fi ağ ayarlarını kontrol edin ve gerekli değişiklikleri uygulayın. Kanal ayarını 11 olarak değiştirmeniz önerilir.
4. Elektronik Parazitler:
Metaller veya elektronik cihazlar, Wi-Fi sinyalini etkileyerek zayıflatabilir. Cihazlarınızı bu tür etkenlerden uzaklaştırın ve mümkünse farklı frekans aralıklarını kullanın.
5. Güvenlik Duvarı:
Bazı aygıtlar, güvenlik duvarı nedeniyle engellenebilir. Eğer cihazınızda böyle bir durum varsa veya MAC adresi filtrelemesi uygulanıyorsa, güvenlik duvarı seviyesini düşürerek tekrar deneyin.
6. Teknik Sorunlar:
Modem veya sinyal güçlendirici cihazlar, zaman zaman aşırı ısınma ya da yüksek voltaj nedeniyle arıza yapabilir. Bu durumun kontrolü için farklı cihazlarla deneme yapılması gerekebilir. Ayrıca bazen modem adaptöründen kaynaklı sorunlar da yaşanabilir.
Kablosuz Wi-Fi Ağını Görmüyor Çözümü
Wi-Fi özelliği bulunan modemlerde, kullanıcılar kablosuz bağlantı ayarlarını kolaylıkla kapatabilirler. Bu sebeple, eğer kapalıysa modemin kablosuz bağlantı ayarlarının aktif hâle getirilmesi gerekir. Modemin ağ kablosunu bilgisayarına bağlayan kullanıcılar, sonrasında modemin arayüzüne kendi kullanıcı bilgileriyle girerek ayarları kontrol edebilirler.
Bu aşamada kablosuz bağlantı kapalıysa, aktif hâle getirilmesi ve bir şifre belirlenmesi yeterli olacaktır. Eğer sorun bu şekilde çözülmüyorsa, dizüstü bilgisayarların ağ bağdaştırıcıları aktif olmayabilir. Bunu düzeltmek için Denetim Masası’ndan Ağ ve Paylaşım Merkezi sekmesine girilmesi gerekmektedir. Burada Bağdaştırıcı ayarlarını değiştir bölümü bulunur. Bu sekmeye giren kullanıcılar, kablosuz bağlantı adaptörünün pasif olduğunu görebilirler. Adaptörü aktif hale getirdikten sonra, kablosuz ağlara rahatlıkla bağlanabilirler.



Kablosuz ağları yönet ile devam edin ve aşağıda gördüğünüz gibi, daha önce bağlandığınız tüm kablosuz ağların listesi ekrana gelecektir.

Sorunlu olan kablosuz ağın üstüne sağ tıklayın ve “Ağı kaldır” seçeneğinin kullanın.

Bağlantı yapmaya çalıştığınız cep telefonu, tablet veya bilgisayar Wi-Fi ağını görmüyorsa, modem arayüzünden ağ adı gizlenmiş olabilir. Modemde yazılımsal ya da donanımsal bir sorun da yaşanıyor olabilir. Bu durumda modemi resetleyip yeniden kurulum yapabilirsiniz.
Modem kurulumu için, internet hizmetinde kullanılan kullanıcı adı ve şifreyi bilmeniz gerekir. Bu bilgileri internet sağlayıcınızdan (Türk Telekom / TTNet, Netgsm, Superonline, TürkNet, DoPing, KabloNet vb.) alabilirsiniz. Eğer internet aboneliği sizin adınıza ise müşteri hizmetlerini arayarak bu bilgileri talep edebilirsiniz. Ayrıca size verilen evraklarda da bu bilgiler yer alabilir.
Kablosuz internet erişim sorunu cep telefonu kaynaklıysa, cihaz içerisinden ağ ayarlarını sıfırlayın. Daha önce mevcut ağa bağlantı yaptıysanız, ağı silin. Diğer Wi-Fi ağlarına da bağlanamıyorsa, cihazı fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin.
Kablosuz Wi-Fi ağı neden görünmüyor ve nasıl onarılır, adım adım anlattık.