iPhone modellerinde e-posta kurulumu ve dikkat edilecek mail ayarları resimli şekilde anlatımını hazırladık. Yazımızda birde önemli bir içeriğe yer verdik.
iPhone telefonda mail ekleme ayarları genelde aynı işletim sistemi sürümü veya yakın sürümlerinde aynıdır. Örnek iOS versiyonunda nasıl yapıldığını anlatılan birde ekran videosu ile detaylara yer verdik. Bazı mail sunucularından e-posta ayarları otomatik yaparken yani kullanıcı ve şifresini girdiğinizde ilerle seçeneği ile hesap ekleme işlemi tamamlamakta. Bazılarında ise manuel mail ayarları yapılması gerekebilir.
Burada dikkat edeceğiniz en önemli husus işlem yaptığınız hesabın bilgilerini doğru şekilde bilmeniz. Örnek şirket hesabı kurulacaksa ilgili şirketin bunu anlatan bir yazısının olması gerekiyor. Anlatıma yer verenlerinde bazılarının anlaşılır bir dille içeriği hazırlamadığını görüyoruz. Bizim verdiğimiz örnek otomatik olarak hesabın yapılandırılmasını içeriyor.
iPhone mail nasıl kurulur?
- Ayarlar / hesaplar ve parolalar / hesap ekle / burada yer alan Outlook, Aol., Yahoo, Google (Gmail), Exchange, iCloud ve diğer seçeneklerinden sizin için ilgili seçeneği seçiniz.
Gelişmiş adlı seçeneğin açılmasından sonra her şeyin manuel girilmesi geretiğini belirtelim. Bilmeyenler şirketin IT personeli ile görüşmesi gerekiyor.
Aşağıdakiler eski görüntülerle hazırlandı ama yenisi daha geniş şekilde hazırlandı ve bakmak isteyenler Outlook şirket maili kurma haberimize bakmalarını öneriyoruz.
Outlook mail hesabını ekleyemiyorum
Yapılan adımların doğru olduğundan emin olunmasını öneriyoruz. Test için bireysel bir hesabın kurulumunu yapınız. Ayriyeten farklı bir mail yönteminden de yararlanabilirsiniz. Örnek Hotmail ya da Gmail üzerinden şirket hesabının yönetilmesi gibi. Ayrıntılar yazı sonundaki öneri haberimizde bulunmakta.
- Başka bir hesap varsa onla test ediniz. Belki hesabınızla alakalıdır.
- Tarayıcı kullanılarak hesabınıza erişmenizi öneriyoruz. Bakalım normal yolla açılıyor mu?
- Belki telefondan kaynaklıdır ve farklı cihazla test edilmesi gerekiyor.
- Uygulama tarafında sorun çıkabilir. Uygulamaların yer aldığı bölüme gidiniz ve “Outlook” kullanılıyorsa buna dokunun. Sonra içerisinde bulunanlara dokununuz.
- Tarih ayarında yanlışlık varsa düzeltiniz ve kullanılan uygulamanın başka versiyonlarında deneyiniz.
Cihazla alakalı durumlarda uygulamanın sıfırlanması veya kaldırılıp verilerin temizlendikten sonra tekrar denenmesi gerekebiliyor. Farklı bir mail servisi üzerinden şirket hesabınızı yönetmek içinde yine öneri konumuza bakılmasını öneriyoruz. Farklı servislerin ayarlarında bulunan içe aktar ve yönet şeklinde adımların kullanılması gerekiyor.
Güncelleme Tarihi: 10 Temmuz 2021, 19:11