Google Tag Manager nedir? Google Tag Manager hangi hizmet kodları için kullanılabilmektedir. Google Tag Manager hangi servisleri kapsamaktadır? Detaylar haberde!
Google markası her geçen gün ilerleyen ve büyüyen bir markadır. Özellikler mail ve arama motoru sektöründe neredeyse rakibi yok denecek seviyededir. Arama işlemlerini yaparken google dışında farklı bir siteye giriş yaptığımızda sanki yabancı bir yerdeymişiz hissi oluşur google müdavimleri için 🙂 Arama motoru devi aynı zamanda e-posta servisi sağlayıcısı olarakta iyi bir konumda olduğu kesindir. Google bu kadar ileri seviyede olmasına rağmen halen kendini yenileyerek yeni sistemler oluşturarak yoluna devam etmektedir. İşte o yenilikler biri olan Google Tag Manager‘i bu haberimizde anlatacağız.
Google Tag Manager Nedir
Google Tag Manager nedir sorusuna bu haberimizde cevap vermeye çalışalım. Bu sistem firmanın bugüne kadar yapmış olduğu hizmetler için oluşturduğu kodları tek bir çatı altında topladığı sistemdir. Bu tanımıza bir örnek vererek açıklayalım; firma tarafından sunulan hizmetlerde eski dönemlerde kodları sitelere teker teker eklemeniz gerekiyorken bu yeni sistemde tek bir kod bu işlemleri yapmaktadır. Analytics e-ticaret kodu, Adwords Remarketing ve Adwords Dönüşüm kodu gibi kodları artık teker teker değil tek çatı altında toplayarak bir çatı halinde sunan sisteme Google Tag Manager denir. Peki Google Tag Manager kod sistemi nasıl kullanılır ?
Google Tag Manager’i kullanmak için aşağıdaki adımları takip ediniz;
- İlk olarak google hesabı almanız gerekmektedir. Bu işlemi www.gmail.com sitesine girerek alabilirsiniz.
- Google hesabınızı oluşturduktan sonra www.google.com/tagmanager/ adresini web tarayıcınızın adres çubuğuna yazarak enter tuşuna basınız.
- Google Tag Manager paneline girdiğinizde tek çatı altında kullanmak istediğiniz kodları belirleyebilirsiniz. Bu eklemiş olduğunuz kodların yönetiminide bu panel üzerinden yapabilirsiniz. Tek kod site üzerinde yayına konulduktan sonrada yine istenilen değişiklikler yapılabilir.
Güncelleme Tarihi: 05 Nisan 2017, 14:05