Bilgisayarda, televizyonda, tablette ve cep telefonda garantili cihazda tamir süresi kaç gün, 20 iş günü nasıl hesaplanıyor ve 20 iş günü doldu ne yapmalıyım? Para ücret iadesi nasıl oluyor?
Vereceğimiz bilgiler zamanla değişebilir. Yeni düzenlemeler olabilir. Bundan dolayı güncel süreçleri takip etmeyi ihmal etmeyiniz. Genel olarak bir cigaz garantiye gönderildiğinde 20 iş günü içerisinde tamir edilmek zorunda. Eğer tamir edilemez veya onarım süresi geçerse yeni bir cihaz verilmesi gerekiyor. Ya da cihazın ücret iadesi yapılması gerekiyor. Cihaz garanti şartları neler?
Sanayi ve ticaret bakanlığı garanti belgesi esaslarında bazı değişiklikler yaptı. Bu değişiklikler ile ürün sahipleri ve satıcılar lehine bir takım değişmeler oldu. Yapılan değişikliklerde tamir günü süresi ve belge konusu yenilendi.
Not: Yeni düzenlemeye göre cihazın faturası yoksa garanti kapsamında onarım yapılmayabilir. Ürün değişiminde de fatura istenmekte. Bundan dolayı aldığınız ürünlerin faturalarını iyi saklayınız. Öneri olarak’ ta faturanın birden çok kopyasını saklayınız. Fotokopisi çekilmiş fatura garanti kapsamında kullanılabilir. Birde geçici cihaz temini sadece yetkili servislerde yapılmakta. Yani ödünç cihaz verilmekte. Ama genelde her serviste yaklaşık 10 cihaz bulunmakta. Yeterli cihaz olmadığında cihaz temin edilmemekte. Yetkili servis dışında aracı verilen bayilerde ödünç cihaz verilmemekte.
Serviste onarım 20 iş günü nasıl hesaplanıyor?
Samsung, “Android” telefonlar, iPhone ve diğer garantili cihazlarda onarım süresi: Serviste onarım süresi kaç gün diyenler 20 iş günü değişmediyse Pazar hariç olarak sayılıyor. Normalde çoğu yetkili servis Cumartesi öğleye kadar çalışmakta. Ama iş günü olarak sayılmakta.
Garantili ürün onarım süresi kaç gün! Kargo süresi 20 iş günün içerisinde sayılıyor mu? Hayır. Kargo yetkili servise teslim edildiğinden itibaren 20 iş günü başlamakta.
Garanti süresi dolmak üzere ve kargoya verildiğinde teslim edilmeden süre biterse ne olur? Örnek garanti süresinin dolmasına 2 gün var. Sizde kargoya bugün ürünü teslim ettiniz. Ürün 3. gün teslim edildi. Ya da kargo süresi uzadı. Peki cihaz garanti kapsamında yappılır mı yapılmaz mı? Evet yapılır. Kargoya teslim ettiğiniz gün garanti süresine dahil sayılmamakta. Tabi her hangi bir değişime gitmediyseler. https://teknolojihaberleri.tr
20 İş günü doldu ne yapmalıyım?
Para ücret iadesi süreci veya garantili cihaz değişim süreci: Cihazı gönderdiğiniz yetkili servisi arayıp 20 iş gününün dolduğunu söyleyip kayıt açtırmanız gerekiyor. Eğer yetkili servise ulaşamazsanız ürünün müşteri hizmetlerini arayabilirsiniz. Çağrı merkezinden de kayıt açtırabilirsiniz. Sizden süre isteyebilirler. Eğer ek süre vermek istemiyorsanız ya yeni cihaz veya ürün ücret iadesini isteyebilirsiniz. Sizden ürünün aksesuarlarını isteyecekler. Eğer aksesuarları yoksa bunları ücretleri düşülerek ödeme yapacaklar. İşlem için talep alınacak. Karak ne çıkarsa size geri dönüş yapacaklar.
Örnek cihaz ücret iadesini yapacaklarsa sizden fatura sahibinin adına kayıtlı IBAN numarası istenecek. Yok cihaz değişimi yapılacaksa renk seçimi veya aynı cihazdan yoksa onun fiyatında ve özelliklerindeki bazı cihazları sunacaklar. Onay verdiğinizde 1 hafta ile 1 ay içerisinde cihaz gönderilecek. Tabi Turkcell T serisi gibi Çin’ de yaptırılmış ve stokta parçası olmayan telefonlar için bu süre çok uzun olabiliyor.
Fatura ve iş günü değişikliği
Yapılan ilk değişiklerden birisi fatura ile garanti belgesinin bir tutulamayacağı ve alınan yeni kararlar ile, garanti belgesinin ayrı çıkarılması gerekir. Yapılan bir diğer değişiklik ise, malın sahibi veya üreticisi kurumun, tamir için yollanan ürünü 20 iş günü içerisinde tamir etmesi ve kullanıma hazır hale getirmesidir.
Eskiden 30 gün olan bu süre bir süredir 20 gün olarak kullanılıyor. Eğer aldığınız cihazın bayisi veya servis istasyonu çevrenizde faal halinde değilse aldığınız kuruma sorunu bildirdiğiniz ve tamir talebinde bulunduğunuz günden itibaren tamir süresi geriye saymaya başlar. Başvurunun ispatı gerekli hallerde tüketici tarafından yapılmak zorundadır. Getirilen değişiklikler arasında 10 iş günü içerisinde düzeltilemeyen cihazın yerine kullanılacak bir cihazı, kullanıcıya tahsis etmek de yapılan düzenlemeler arasında yerini aldı. Eski düzenlemede 15 gün içerisinde giderilemeyen sorunlarda yeni bir cihaz tahsis edilecekti. https://teknolojihaberleri.tr
Ücretsiz değişim veya iade hakkı
Önceki düzenlemede 1 yıl içinde aynı arızanın ikiden çok olması veya farklı konularda 4 arıza meydana gelmesi yani toplamda 6 arıza geçirmesi durumunda ürünün ücretsiz değişimi veya ürün bedelinin iadesi istenecekti, yeni düzenleme ise garanti süresinde 4 defa imalatçı veya ithalatçı kaynaklı sorunla arızalanması iade ve ücretsiz değişim hakkı doğuruyor. Genpa, Samsung, KVK, Lenova, Asus, Turkcell ve diğerleri için geçerli.
Ücret iadesi veya cihaz değişimi yapılmazsa ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz. İstersenizde dava açabilirsiniz. Tüketici hakem heyetine fatura fotokopisi ve daha önce yetkili servise başvuru yaptığınızı belgeleyen bir belge istenecek. Ürünü yetkili servise bizzat verenler cihaz teslim tutanağını bırakabilir. Kargoyla yollayanlar kargo teslim tutanağını bırakabilirler. Varsa önceden servise yazılı dilekçe verildiğinin örneği…
Bu yazımıda 20 iş günü nasıl hesaplanıyor, 20 iş günü doldu ne yapmalıyım, serviste onarım süresi kaç gün ve garantili cihaz değişim süreci nasıl yapılmakta detaylarıyla anlattık. Yazımıza eklemek istedikleriniz varsa yorumla iletiniz. Sorununuz varsada…
Güncelleme Tarihi: 23 Eylül 2018, 16:36