Facebook kod sınırına ulaştınız nedir ne demek? Hesabınızı doğrulamak istediğinizde doğrulama yapılamıyor ve kod sınırı hatası çıkanların bir kısmında bu olay bir kronik duruma dönüştüğü oluyor. Çözümünde kullanılacak adımlara dikkat edilmezse bu sorundan çıkmak zor olacak.
Facebook’ ta telefon numarasının hesap doğrulamasında kullanılırken çıkan uyarılardan biri olan kod sınırına ulaştınız hatasının çözümünde ne yapılması gerektiğinden bahsedeceğiz. Tabi kod istemeye sebep olan farklı sebeplerinde olduğunu belirtelim.
Facebook Kod Sınırına Ulaşmak
Kod sınırı, Facebook kullanıcılarının yaptığı aşırı taleplerden dolayı geçici işlem engelidir. Tabi bazılarında şüpheli oluşan durumlardan ötürü kimliğin doğrulanmasına kadar giden bir süreç başlar. Kullanıcılara her zaman önerdiğimiz adımlar arasında aşırılıktan uzak durulması tavsiye ederiz.
Doğrulamada kullanılmak üzere denemeniz için verilen hakkın çok defa kullanılmasından dolayı erişimde yapılan kısıtlamaya denilebilir. Bu bazen şüpheli olarak görülen davranışlarda da ortaya çıkabiliyor. Böyle bir şey sadece bu şekilde de çıkmayabiliyor. Her ne yaparsanız yapın çok sık tekrarlanan işlemlerin sonucu engelle sonuçlanır.
Çok sık kod talep ettiyseniz bilgilendirme mesajlarında 24 saat engelleme almış olabilirsiniz. 24 Saat sonra hala sorun devam ediyorsa haberimizdeki formu doldurabilirsiniz. Önerdiğimiz form aynı şekilde farklı bir Facebook hesabında kullanıldıysa yani hesap doğrulama sırasında bilginiz dışında kullanılmışsa yine bu adresten başvuru yapabilirsiniz. Normalde şifre sıfırlamasında o numarayı kullanarak hesaba ulaşıp numarayı kaldırabilirsiniz. Ama hat yanınızda değilse bu form sorununuzu çözecektir.
Facebook Kod Sınırına Ulaştınız Sorunu İçin Öneriler
Facebook kod sınırına ulaşma durumu, Facebook platformunda uygulama ve hesap güvenliğine yönelik belirlenen kod gönderim sınırıdır. Bu sınır aşıldığında bir bildirim alırsınız ve süre dolana kadar kod talebinde bulunamazsınız.
1. Kod Sınırı Nedir? Facebook, her uygulama için belirli bir kod sınırı belirlemiştir. Bu sınır, uygulamanın belli bir sınıra kadar verdiği hak olarak adlandırabiliriz. Kod sınırı aşıldığında, yeni kod gönderilemez ve uygulamada bazı özellikler etkilenebilir.
2. Neden Kod Sınırına Ulaşılır? Kod sınırına ulaşmanın genelde belli başlı nedenleri vardır. Bunlar arasında çok sayıda kod talebi, hesabı çalmaya yönelik faaliyetler, otomatik kod deneme uygulamaları ve kullanıcının bilinçsiz hareketleri.
3. Kod Sınırı Uyarısı Nasıl Alınır? Facebook genellikle kod sınırına yaklaşıldığını veya kod sınırına ulaşıldığında bir bildiri gönderir. Bu uyarılar genellikle Facebook uygulaması üzerinden ve kayıtlı mail yoluyla alınır.
4. Çözüm Önerileri:
- Kod Optimizasyonu: Mevcut kodu doğru girdiğinizden emin olun ve gereksiz kod talebinde bulunmayın. Sık sık talepte bulunmanız nedeniyle aynı zamanda şüpheli olarak görülmeniz de mümkün.
- API Çağrılarını Azaltma: Gereksiz yere yapılan API çağrılarını ve istekleri azaltmaya yönelik adımlar atın.
- Beni Hatırla Özelliğini Kullanın: Sürekli oturum açtığınız cihazlarda beni hatırla seçeneğini seçerek bir dahi sefer kod talebi olmadan oturum açarsınız. Ancak, kullanacağınız cihazların güvenliğinden sorumlusunuz. Virüs ve dışa açık bir sistem olmadığına dikkat edin. Sizin dışınızda bu cihazları kullananlar varsa o zaman kod talebinde bulunun.
- Facebook API Kullanımını İnceleme: Facebook API’lerini herhangi bir platformda kullanıyorsanız bu yerlerde gereksiz olanlar varsa bu hizmetleri durdurun.
- Bir Süreliğine Kod Talebinde Bulunmayın: İlk denememiz bir kaç saat kadar beklemeden sonra olacak. Bu süre içerisinde hiç bir şekilde hesaba yönelik bir işlem yapmayacağız. Sonrasında devam eden kod sorunu için bu seferde 24 saat beklememiz gerekiyor.
5. Facebook Destek ve Raporlama: Kod sınırı sorunlarını çözemiyorsanız veya yardıma ihtiyacınız -olduğunu düşünüyorsanız, Facebook iletişim kanallarını kullanmanızı öneriyoruz. Sorun bildirimi yaparak üzerindeki sorumluluğu birazcık olsun atmış olursunuz.
Facebook Kod Sınırına Ulaştınız Çözümü
Ağ ile iletişime geçtikten 3 gün sonra eğer geri dönüş olmadıysa aynı iletişim adresinden tekrar başvuru yapınız. Bazen yoğunluktan dolayı gözden kaçabiliyor. Bazende önem sıralamasına göre ikinci planda değerlendirilebiliyor.
Facebook kod sınırına ulaştınız ve farklı bir Facebook hesabında kullanılan numara için iletişim adreslerini kullanabilirsiniz. Aynı zamanda giriş sorunu içinde iletişim kanallarını kullanın.
- https://www.facebook.com/help/283100488694834
- Bilgisayarlardan ve mobil cihazlardan deneyin. Artı uygulama ile oturum açmaya çalışın. Daha önce beni hatırlaya sahip girişlerde direk oturum açılma olasılığı bulunuyor. Bundan dolayı sık kullandığınız cihazlarda test edin.
- Bağlantıların dışında bir şey yapmadan beklemek
- Başka internetle, cihazla ve tarayıcı ile test edilmesi gerekebilir
- Şifrenizi sıfırlamaya çalışınız. Belki bir kapı sunulacak. Birde tarayıcı kullanarak bir sekmede Facebook.com’ u açın ve diğer bir sekmede bu hesaba ekli mail hesabınızın oturumu açık olsun. Şifrenizi sıfırladığınızda birbiri ile bağlantıya geçerek direk yeni şifreyi girmeniz ve sonrasında oturum ekranı gelecektir. Bu yöntem geçmişte çok işe yaramıştır.
- Bağlantıların dışında bir şey yapmadan beklemek belki kendi kendine düzelmesini sağlayacak. Örnek saatlik engel uygulanmış ve hiç bir şekilde giriş denemesinde bulunmadığınızda kendiliğinden çözülür.
Sondan ikinci önerimiz işe yaradığı ise, ek öneri için önlem amaçlı daha önce eklemediğiniz giriş seçeneklerini ekleyin. Örnek mail eklenmemişse ekleyin ve diğer yardımcı araçlara uygulamanın ayarlarından ulaşın. Güvenlik seçeneklerinin aktif olarak kullanılması gerekiyor.
Dış Etken ve Destek Bildirimi
Belki yaşanan sistemden kaynaklı ve beklemeniz çözüm getirecektir. Yine de başkalarında var mıdır diyerek sosyal ağ ortamlarına bakmanızı öneririz.
Verdiğimiz başvuru adresi ile aynı zamanda tüm doğrulama sorunları ve kod sorunları ile ilgili destek almanız için bir talep oluşturursunuz. Yaptığınız başvuru sonucunu bizimle paylaşmak için yorum ekranına ulaşamadığınızda mail ile ulaşın.
Cep telefona kod gelmeme sorunu ile karşılaşan kullanıcılar ilk önce sorunu analiz etmeleri gerekiyor. Yani sorun operatör veya kullanıcı kaynaklı olabilir. Hattı farklı cep telefonda denenmeli, farklı yerlerden bildirim mesajları gelip gelmediği analiz edilmeli ve sim kart değişikliği / operatör değişikliği gibi durumlarda güvenlik gereği bildirim mesajlarının gelmeyeceğine dikkat edilmeli.
Facebook kod sınırına ulaştınız yazısı sürekli karşınıza çıkıyor ve üzerinden bir kaç gün geçmesine rağmen hala devam ediyorsa o zamanda yardım talebini gönderin. Size geri dönüş yapacakları bir gün bilgisini söyleyemiyoruz. Lakin ilk bir hafta içerisinde yapılmayan dönüşlerde talep tekrarlanmalı.