Cosa bağlanmıyor sorunu bu akşam başladı ve baya bir süredir devam ediyor. Uygulamayı açmaya çalıştığınızda Cosa yazısında kalıyor ve açılmıyor. Sürekli uygulamadan çıktık girdik ve cihazın fişini çıkarıp taktık yine aynı şekilde Cosa logosunda kalıyor.
Cosa çalışmıyor şikayetlerin bir çoğunun sebebi kullanılan internetten, modemin ayarlarından ve üretici sistemlerinden kaynaklı oluyor.
Cosa v4 veya v3 kullanıcıların bir çoğunun şu an ki durumun farklında olmadığını düşünüyoruz. Özellikle erken yatanların habersiz bir şekilde yarın uyanacaklarını tahmin ediyoruz.
Bağlantı yapılamıyor ise;
- Genel olup olmadığını araştırın.
- Her iki cihazın fişini çıkarıp biraz bekleterek takın.
- Varsa başka bir telefondan kontrol edilmeli. Özellikle Android cihazların çokluğundan dolayı iPhone ile denemek daha sağlıklı olacaktır.
- Kullanıcı hesaplarının engellenmesi mümkün. Bu uygulama tarafında da görülür yardımcı araçlarda da.
Cosa logosunda kalıyor mu?
Uygulamayı açtığınızda direk kapanıyor yani kendi kendine kapanıyor durumu dışında birde Cosa logosunda kalıyor sorunu yaşanıyor. Bugün oluşan sıkıntıların sebebi geliştiricinin sistemlerindeki arızadan kaynaklıdır. Diğer etkenler için aşağıdakileri kontrol edin.
Yukarıdaki sıralamayı uygulayın. Sonra uygulamayı kaldırıp tekrar oturumunuzu açın. Kurulumu yaparken belki seçenekler çıkmadığı zamanlar görülebilir. Tabi buradaki işlemi genel arıza olmayan durumlarda test edilecek.
Cosa bağlanmıyor ne yapılmalı?
Bu başlık içinde yukarıya eklediğimiz geçerlidir. Lakin ek teknik bilgileri aşağıya ekleyeceğiz. Kullanılan modem ve ünite dahil çoklu sebeplerin incelenmesi şart.
Güncelleme aldığı zamanlarda böyle bir ekranda kalması her zaman mümkün. Biz arada bir buna benzer bir durumla karşılaşıyoruz. Beklediğimizde kendiliğinden çözülüyor. Fazla vaktimiz olmadığında ise çoğunlukla fişi çekip tekrar takıyoruz.
Takılı kalma problemlerinde fiş çekme yetersiz kaldığında uygulamayı kaldırıp tekrardan kuruluma başlıyoruz.
Uygulama ve modem seçenekleri
Uygulamadaki versiyon uyumsuzluklarında tetiklemek adına yüklenebiliyor ise eski olan sürümlerden birini kurup onun üzerinden tekrar deneriz. Burada size yeni sürümün olduğu bilgisi çıkacak isterseniz yüklemeyi yapıp tekrar denersiniz. Yine ekranda kalırsa o zaman eski olanla devam edersiniz. Büyük ihtimal gerekli çalışmalardan sonra düzeldiğini göreceksiniz.
Uygulama tarafındaki yapacağını işlem:
- Samsung bir telefona sahipseniz, uygulamalar yazılı alana girin,
- Cosa’ yı bulun,
- İçerisindekileri teker teker çalıştırarak deneyin,
- Duruma göre durdurun tekrardan başlatın.
Modemden yapacağınız işlem ise;
- Modemin arayüzüne girin,
- Kanal oto olarak değiştirin, eğer otomatik ise o zamanda 11′ e çekin,
- Güvenlik duvarınız açıksa, orta ya da en düşük olan seçeneğe çekin,
- Bant genişliği seçeneğindeki 20 ve 40 olan her iki seçenek varsa onu seçin. Yoksa her bir seçenekten sonra deneyip diğerine geçin.
Hesap tarafındaki erişim durumlarında şifre sıfırlamanın yapılması belki bir geçici aksaklığı ortadan kaldıracak.
Her ne şekilde işlem yapılmasına rağmen bir sonuca ulaşamayanların uygulamadaki hesabı kaldırıp tekrardan oluşturmalarını öneriyoruz. Ek belki yeni bir hesap oluşturmak mantıklı olacak.