En fazla telefonda şebeke çekmiyor sorunu, Android cep telefonlarında yaşanıyor. Bunun nedeni, en çok tercih edilen sistem olmasından kaynaklanıyor olabilir. Tabii her yönüyle çeşitliliğin de göz önünde bulundurulması gerekiyor.


Ülkemizde ve dünyada birçok insanın elinde bulunan Android cep telefonları, kullanımı açısından birçok insanın gözüne, zevkine ve ihtiyacına hitap etmektedir. Dünyanın her yerinde satışı olan bu son model Android cep telefonlarına ilgi oldukça yoğundur. Birçok insan, akıllı bir cihaz aldıktan sonra zamanın nasıl geçtiğini anlamaz.
Elbette sadece zamanın nasıl geçtiğinden değil, işlevsel önemi açısından da Android telefonların önemi büyüktür. Android telefonlardaki bu şebeke sorunu ne yazık ki hemen hemen herkesin başına gelebilmektedir. Marka olarak birçok şirketin ürettiği bu telefonlarda şebeke sorunu olduğu ortadadır. Ancak insanlarımız bunun pek farkına varmadan kullanmaya devam ediyor.
ŞEBEKE YOK, eskiden çok sık karşılaşılan ve ya yazılımla ya da donanımla alakalı bir problem olurdu. Donanım tarafında çoğunlukla düşme sonucunda ortaya çıkan bir arıza ve entegre değişimi gibi işlemler görülebilir.
Hiç bu sorunla karşılaştınız mı? Şebeke sinyal seviyesi, yani simgesi, 1’e düşüyor ve ara ara bu şekilde görülüyor. Bazı cihazlarda bölgelere göre değişkenlik gösterirken, bazılarında ise her yerde bu sorun yaşanabilmekte.


- Cep telefonunuzu düşürdünüz mü?
- Sim kart uyumsuz olabilir mi?
İşte bu sorular, çözüme ulaşmak için önemli bir adımdır.
- Cihaz yeniden başlatıldı mı?
- Şebeke ayarlarını değiştirerek test yapıldı mı?
- Cihazı sık sık düşürdünüz mü?
Android şebeke sorunu
Eski dönemleri hatırlayın; Android telefon diye bir şey yoktu hayatımızda. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, dünyanın her yerine sıçrayan bu akıllı cihazlarla birlikte birçok sorun da karşımıza çıkmaya başladı. Dünyanın çeşitli yerlerinde patlak veren bu sorunlar, Türkiye’de de kendini göstermiştir.
Android şebeke hatası alındığında, bu telefonda şebeke olmadığı anlamına gelmektedir. Telefonda şebeke sorunu, genelde telefonun düşürülmesi veya yazılım yüklemeleri sonrasında görülür. Atılan ROM uyumsuzluk yaptığında ya da IMEI atılan cihazlarda bu sorun sıkça ortaya çıkmaktadır.
Peki, şebeke yok ile sinyal yok aynı şey mi? Mantığına baktığımızda, evet diyebiliriz. Sinyal uyarısı genelde televizyonlarda ve uydu cihazlarında sinyalin alınamaması durumunda görülürken, şebeke sıkıntısı ise telefonların çekim gücünde yaşanan problemlerdir.


Şebeke hatasıyla karşılaştığınızda ne yapılmalı? şeklindeki aramalar da bu sorun karşısında kullanıcıların çözüm arayışlarını göstermektedir.

Telefonda şebeke çekmiyor sorununu çözme
Ne yazıktır ki insanlarımız, çeşitli oyunlar oynamak için bu konulara biraz daha az aldırış etmektedirler. Oysaki araştırılıp en iyisi alınsa, bu durumdan rahatlıkla kurtulabilirler.
İşini en iyi yapan markalardan birisi, Samsung markasıdır. Güney Kore şirketinin bir tasarımı olan Android akıllı telefonlar, günümüzde en çok tercih edilen telefon modellerinden biridir.
İş stratejisi gereği, insanlar bir ürün çıkmadan sokaklarda sabahlayarak, kuyruklarda o modeli alabilmek için beklemektedirler. Dünyanın sadece sayılı yerlerinde ve sayılı illerinde yetkili bayileri bulunan bu markanın iş stratejisi oldukça başarılıdır.
Şu an için Türkiye’de, sadece İstanbul ili sınırlarında 2 tane yetkili satış bayisi vardır. İnsanlarımız mobil cihazları araştırırken bazen titiz davranmakta, bazen de gelişi güzel karar verebilmektedir. Her ne alınırsa alınsın, araştırarak güzel bir alışveriş yapılması gerekir.
Şebeke sorunu elbette ki fabrika odaklı bir durumdur. Fabrikada üretildikten sonra, bu akıllı Android cep telefonları gerekli denetim ve testlere tabi tutularak en iyisi için çabalanmalıdır. Günümüz insanları ne yazık ki bunlara fazla önem göstermemektedir.
Cihaz kontrolü için şunlara bir göz atalım:
- Telefonu kapatıp açınız ve şebeke yani ağ ayarlarını kontrol ediniz.
- SIM kartı farklı bir telefonda ve farklı bir SIM kartı da cihazınıza takarak deneyiniz.
- Manuel şebeke araması yapınız. 3G ve LTE şebeke seçeneklerini değiştirip deneyin.
- Aynı operatörü kullanan başka bir kullanıcıda sorun yaşanıp yaşanmadığını öğreniniz.
- Yüklü olan uygulamaları kontrol edin. Sonradan yüklediğiniz uygulamaların sorun çıkarmış olma olasılığını göz önünde bulundurun. Aynı zamanda bir güncelleme yaptıysanız, uyumsuzluk oluşturmuş olabilir.
- Cihazı fabrika ayarlarına döndürünüz.
- IMEI kontrol ediniz, kopyalanmış olabilir.
- Son adım olarak yazılım güncellemesi yapınız. Sıfırdan ROM atılacaksa, doğru yazılım olduğundan emin olunuz.
Şebeke çekmiyor sorunu ile bizimle iletişime geçmek isteyen kullanıcılar, sorunu detaylarıyla — hatta yapabiliyorsanız ekran görüntüleriyle — yorum kısmında belirtiniz.

- WiFi ve mobil verinin kapatılarak test edilmesi gerekebilir. İşlemler sırasında deneme yapılırken, her adımdan sonra uçak moduna alınıp tekrar pasif hale getirilerek deneme yapılabilir.




Donanım tarafında arıza olduğunu netleştirmek adına yukarıdakileri kontrol edelim. Arıza varsa önce yetkili olan servisle iletişime geçiniz. Yüksek fiyatlardan dolayı farklı teknik servisle görüşecekseniz, karar verdiğiniz yerleri internetten araştırmadan tercih etmeyiniz.