Android mobil veri nasıl açılır ve kapatılır içeriğimizde, mobil veri kapanmıyor sorununu da ele alarak bir dizi adımla yazımızı şekillendireceğiz.


Bu seçenekler, ilerleyen zamanlarda yeni Android sürümleriyle değişebilir; ancak mantığın aynı olduğunu söyleyebiliriz. Yazının temel amacı, mobil verinin açılmamasına neden olan alanları kontrol etmektir. Pasif görülen seçeneğin nedenlerinden bazılarını aşağıda bulabilirsiniz.
İnterneti tamamen kapatmak istiyorsanız, bu bölümü kapatmanın dışında internet ayarlarını da siliniz. Kesinlikle kullanmayacaksanız, operatörünüzün müşteri hizmetlerini arayarak hizmeti kapattırınız. Dolaşım seçeneği açık olduğunda, ülke sınırlarında ek kullanım nedeniyle yüksek TL düşüşü veya fatura artışı meydana gelebilir.
Android mobil veri açma kapatma
- Android telefonda ekranın üst tarafına dokunup aşağı doğru çekiniz.
- Bazen iki parmağınızla kaydırmanız gerekebilir; yani bildirim panelini açınız.
- Ekrana gelen “Mobil Veri” simgesine dokununuz.
- Mobil veri açıldığında simge koyu renk alır.
- Mobil veri bağlantısını aynı yerden kapatabilirsiniz.
Bazı cep telefonlarında, Ayarlar > Diğer ayarlar > Mobil Ağlar bölümünden de mobil veriyi açıp kapatabilirsiniz.

Alternatif mobil veri bağlantısı açma ve kapatma ayarları:


Mobil Şebeke > Şebeke Operatörü veya Erişim Noktası Adları seçeneğine dokununuz. Mobil veri bağlantısını açmak veya kapatmak için “Mobil Ağ Aç/Kapat” yazısına dokunmanız yeterlidir.
Ana ekrana (Menü) dokunun. Ayarlar > Veri Kullanımı seçeneğine giriniz. Mobil veri trafiği yanındaki açma/kapama seçeneğine dokunarak işlemi gerçekleştirin.
Android internet ayar sıralaması
- İsim operatör ismi istediğiniz olabilir
- APN: internet
- MCC: 286
- MNC: Turkcell 01 Vodafone 02 ve T.Telekom 03
- Onaylama türü PAP
- APN tipi default,supl.
- Diğer seçenekleri boş geçebilirsiniz
Mobil veri açılmıyor sorunu
Android mobil veri açılmıyor şikâyetleri genellikle SIM kart sorunları, telefonun şebeke veya kart yuvası sorunları ve hat ile ilgili problemlerden kaynaklanır. Bunlar hakkında genel başlıklar şu şekildedir:
- Telefon faturanız geç ödendiyse hat üzerinde bir kısıtlama olabilir.
- SIM kartınızda veya kart yuvasında temas sorunu olabilir. Telefonunuzu kapatın, SIM kartı çıkarın ve hafif nemli bir bezle silip tekrar yerine yerleştirin.
- Hattınızı Wi-Fi bağlantısı üzerinden mobil uygulamadan kontrol edin.
- Mobil veri pasif veya silik görünüyorsa, büyük olasılıkla internet veya şebeke ayarlarında sorun vardır.
- Uzun süre kapatılıp açılmayan cihazlarda bazen sorun yaşanır; burada cihazın kapatılarak bekletilmesi gerekir.
- Cihazda yanlış tarih ayarı problem çıkarabilir.
- Telefonunuza gelen güncellemenin uyumsuzluğu sorun yaratabilir.
- Soruna yol açabilecek uygulamalar incelenmelidir.
- Gerekirse cihazın sistemi yeniden kurulabilir veya fabrika ayarlarına döndürülebilir.
- Hat resetleme işlemi yapılabilir; bu, beklenmedik bazı sorunlarda kullanılan bir yöntemdir. Bazı operatörlerin mobil uygulamalarında bu seçenek mevcuttur. Olmayan operatörlerde müşteri hizmetleri ile işlem yapılmalıdır.
- Hattınız operatör tarafından kısıtlanmış olabilir.
Android mobil veri, internet dolaşımı açma/kapama ve mobil veri açılmıyor sorunları ile ilgili makalemiz buraya kadar.

