Bimcell ve Türk Telekom 4.5G çekmiyor şikayetlerine baktığımızda, Turkcell ve Vodafone kullanıcılarından da zaman zaman benzer şikayetlerin geldiğini görüyoruz. Özellikle Netgsm 4.5G çekmiyor şikayetleri ise daha sık yaşanmaktadır. Bu konuda yazımızda detaylı nedenlere değineceğiz.
Not: Son zamanlarda bazı telefonlarda 5G seçeneği aktif hale geldi ve bundan kaynaklı internet çekmeme sorunları yaşanmakta. 5G çekmiyor sorunu yaşayanlar için belirtmek isteriz ki bu hizmet şu an için tam anlamıyla geçerli değildir. Telefonunuzun ilgili ayarlarından farklı bir seçeneği seçmenizi öneriyoruz. Örneğin, 3G/4.5G ya da LTE olan seçeneği işaretleyebilirsiniz. Biz, iPhone 12 model bir cihazda 4.5G/5G seçeneği ile karşılaştık ve bu seçeneği 3G/4.5G olarak değiştirdik.
4.5G Çekmiyor Sorunu
Öncelikle, “4.5G neden çekmiyor?” sorusunu yanıtlamaya çalışacağız. Ardından, operatör kaynaklı durumlar ve kullanıcı kaynaklı sorunları ele alacağız. Yazının devamında, bu sorunun çözümü için neler yapılması gerektiğini adım adım anlatacağız.
Şebeke ve internet sorunlarını ele aldığımızda en çok olası neden bölgesel durumlardır. Hizmet aldığınız operatörün bulunduğunuz bölgede sorun yaşaması ya da baz istasyonunun yetersiz kalması gibi durumlar vardır. Ancak bu nedenlerden sadece biridir.
4.5G Çekmiyor Türk Telekom, Vodafone ve Turkcell
4.5G internet sorunları için öncelikle, operatörle ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını sosyal medyadan ve güncel haberlerden takip etmenizi öneriyoruz. Ardından, bulunduğunuz bölgede ve farklı bölgelerdeki tanıdığınız kişilerle görüşerek aynı sorunun yaşanıp yaşanmadığını araştırın.
Operatör ve kullanıcı kaynaklı durumlarda şu kontrolleri yapabilirsiniz:
- Telefonunuzu kapatıp açın. Uzun süre açık kalan işletim sistemleri zaman zaman sorunlar yaşatabilir.
- Telefon ayarlarından 3G ve 4.5G ayarlarını değiştirerek test edin.
- SIM kartınızın ve telefonunuzun 4.5G’yi desteklediğinden emin olun.
- Hattınızın bu servise açık olup olmadığını kontrol edin. Operatörün mobil uygulamasını kullanarak kontrol sağlayabilir veya müşteri hizmetleri üzerinden gerekli kontrolleri ve aktif etme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
- Telefonun şebeke ayarlarının doğru yapılandırıldığından emin olun.
- Hat sorunları için hat resetleme adımlarını uygulayın.
- SIM kartınızı başka bir telefonda test edin. Hem Android hem de iPhone cihazlarla denemeniz faydalı olacaktır.
- Bulunduğunuz bölgede şebeke yoğunluğu ya da altyapı yetersizliği olabilir. Farklı bölgelerde de test yaparak durumu değerlendirin.
4.5G Çekmiyor Netgsm Sorunu
4.5G Netgsm çekmiyor şikayetleri, genellikle yeni geçiş yapan kullanıcılardan gelmektedir. Bu konuda çok sayıda kullanıcı şikayeti nedeniyle operatör bir açıklama yapmıştı. Operatör, belli bir tarihten sonra geçiş yapan kullanıcıların sorun yaşadığına dair bilgi vermişti. Özellikle Turkcell, kendi baz istasyonlarını Netgsm aboneleri için kullandırmama kararı almıştı.
Netgsm ise BTK kararını iletmelerine rağmen hizmet vermedikleri gerekçesiyle durumu ilgili mercilere ilettiklerini açıklamıştı. Şu an için bu konuda nasıl bir adım atıldığı bilinmemektedir. Detaylı bilgiyi “Netgsm şebeke çekmiyor” başlıklı haberimizde bulabilirsiniz.
Telefon Kaynaklı Problemlerde Uygulanacaklar
Telefondan kaynaklı olup olmadığını test ettikten sonra sorunun telefondan kaynaklandığı anlaşılırsa, öncelikle telefonun ağ ayarlarını sıfırlayın. Ardından telefonun ayarlarını sıfırlayarak tekrar deneyebilirsiniz. Son çare olarak fabrika ayarlarına döndürmeyi düşünebilirsiniz. Ancak, bundan önce aşağıdaki adımları uygulamanız önerilir:
- Telefonda güncellemeler varsa, bunları yapın ve sonrasında 4.5G bağlantısını tekrar test edin.
- Sistemde yüklü olan uygulamalarda sorun yaşanıyorsa, sonradan yüklenen uygulamaları kaldırarak durumu test edin.
- Telefonda koruma veya spam engelleme gibi uygulamalar varsa, bu uygulamaların ayarlarını kontrol edin. Gerekirse uygulamayı pasif hale getirerek tekrar deneyin.
- Ağ ayarlarını sıfırlamak, sorunun çözümüne yardımcı olabilir. Bu yöntemi iOS cihazlarda test ettik ve olumlu sonuçlar aldık. Ağ ayarlarını sıfırla işlemiyle ilgili detaylı bilgiyi ilgili konuda bulabilirsiniz.
- Yazılımı sıfırdan yüklemeyi deneyin. Bunun için cihazın resmi yazılım programını kullanabilirsiniz.
4.5G açılmıyor ya da çekmiyor sorunu için yardım almak istiyorsanız, önce operatörünüzle görüşmenizi öneriyoruz.