Xiaomi güncellemeden sonra şarj sorunu

Teknoloji Haberleri Yorum ekle 2 Minimum Okuma

Xiaomi güncellemeden sonra şarj erken bitiyor bazende şarj olmuyor gibi sorunlar çıkabiliyor. Batarya çok geç şarj olduğuyla da karşılaşılıyor.

Bir ara güncellemeden sonra Xiaomi şarj sorunu ortaya çıkmıştı. Çoğu cihazda yazılımdan sonra şarj uzun süre dolmadığı veya şarj hızlı bittiği yönünde şikayetler gelebiliyor. Sanırım yeni sürümden sonra herhangi bir şarj hatasıyla karşılaşılmadı. Yinede olanların yapması gerektiği işlemleri sıraladık ve başka yöntemlerde önerebilirsiniz.

Pil sağlığını ölçen bir programla denemenizi de öneriyoruz ve optimize eden uygulamalarında denenmesi durumu netleştirmek adına iyi olabilir. Tabi pil ömründe veya şarj aletinde sorun yoksa.

Analiz için bakacağınız ilk bölümler:

  • Güncellemeden sonra mı oldu? Genelde aynı modelle ilgili şikayetler var mı?
  • Telefonun depolamasında az yer kalmış olabilir ve size göre fazla da olsa yine yer açınız.
  • Sıkıntı olmadan önce hangi uygulamalar vardı ve sonrasında hangileri yüklendi. (Kaldırılması gerekebilir)
  • Arka planda çalışanları inceleyin.
  • Başka orjinal şarj cihazıyla test edildi mi?

Evet bunlara bir bakmanız gerekiyor ve sonrasında nelerin yapılması gerektiğine bakınız. İşlemlerin durumuna göre önemli verilerin bilgisayara yedeklenmesini öneririz.

Şarj sorununda yapacağınız işlemler:

  • Varsa başka kabloyla ve yine varsa kısa bir kablo test edilebilir. Örnek 10-15 cm’ lik.
  • Sonradan yüklenmiş uygulamaları parça parça kaldırarak denensin.
  • Arka planda çalışabileceklerin çalışmasını durdurup test ediniz.
  • Belki bataryayla alakalı olabilir değiştirilmesi gerekebilir.
  • Donanımı zorlayan sistem sorunu veya uygulamalarda çakışma.
  • Varsa yeni MIUI yükseltmesi yapılabilir.
  • Yazılımın tekrardan yüklenmesi iş görebilir.
  • Fabrika veya hard reset deneneceklerden biri olacak.

Olası başka bir nedeninde virüsle gelen aşırı donanım tüketimi. Bu her dönemde olabilen ve cihazın hantal çalışmasına, donmaları ve erken şarj bitmesine neden olabiliyor.

Bir başka önerimiz Google’ dan konuyu araştırmanız ve cihaz geliştiricisinin Türkiye temsilciliği ile iletişime geçilebilir. Duruma göre talep oluşturma ve servis kaydıda açılabilir. Tabi yukarıdakilerden sonraki yöntem olacaktır ve çoğu servisin ROM atıp ufak bir testten sonra kullanıcıya cihazı gönderdiğiniz biliyoruz.


Güncelleme Tarihi: 12 Temmuz 2020, 20:27

Bu makaleyi paylaş
Takip etmek:
Teknoloji alanında bir çok soruna yönelik çözüm odaklı içerikler üretmekte. Zaman zaman Teknoloji haberlerinin yer aldığı sitemizden destek hizmeti almak isteyen kullanıcıların içeriklerde yer alan müşteri hizmetleri ile iletişime geçmeleri gerekebilir.
Yorum yap

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Exit mobile version