Türksat Kablo TV Sinyal Yok Sorunu (Kablonet)

Yazar Teknoloji Haberleri 6 Minimum Okuma

Kablo TV sinyal yok uyarısı daha çok modemin sıfırlanması veya alt yapı gibi sorunlarda ortaya çıkmakta. Bu içeriğimizde, Kablonet hizmetinde sorun yaşayanların ne gibi işlemler yapması gerektiğinden bahsedeceğiz.

Uyarı: Şuan ki durum genel bölgesel bir sorun olabilir. Hizmet sağlayıcınız kaynaklı bir durum olabileceğinden ilk önce çevrenizde aynı sorunla karşılaşan var mı kontrol ediniz.

Sinyal yok sorununun çok sayıda nedenleri var. Bunlardan bazılarına aşağıda yer verdik. Ama dediğimiz gibi genel bir sorun olabilir.

Türksat Kablo TV Sinyal Yok Hatası Nedenleri

Türksat sinyal yok sorunu daha çok kış aylarında ortaya çıkmakta. Bunun temel nedenlerinden biri rüzgar diğeri kar. Rüzgar çanak antenin oynamasına neden olurken kar ise, çanak antenin çekim gücünü zayıflatır veya tamamen engeller. LNB’ nin çanak antene doğru olan alanın karla kaplı olmaması gerekiyor.

Not: Güncel hizmette altyapı üzerinden internet hizmeti şeklinde bu hizmetten yararlanıyorsunuz. Bu durumda ise, cihaz ayarları, modem, kablo ve alt yapı sorunlarına bakmak gerekiyor.

KabloTV sinyal yok sorunu için şunları kontrol edin:

  1. Uydu alıcı cihazını başka bir çanak antende denediniz mi? (komşu veya servis)
  2. Kabloyu ya da kabloları kontrol ettiniz mi?
  3. Çanak antenle oynadınız mı?
  4. Şiddetli yağmur veya rüzgar var mı?
  5. Kanal ayarları veya uydu ayarları ile oynadınız mı?
  6. Uydu alıcıdan sinyal seviyesine baktınız mı? 
  7. Otomatik veya manuel kanal araması yaptınız mı?
  8. Eğer uydu için bir yerden hizmet alıyorsanız müşteri hizmetlerini (0850 804 4444) aradınız mı?
Kablo TV Sinyal Yok Sorunu

Sorunun görüldüğü bazı iller ve ilçeler: İstanbul, Erzincan, Ankara, İzmir, Erzurum, Antalya, Bursa, Trabzon, Adana, Eskişehir, Gaziantep, Sakarya, Antakya, Aydin, Denizli, Diyarbakır, Fethiye, İskenderun, Konya, Muğla ve Kütahya.

Kablo TV Sinyal Yok Sorunu ve Çözüm Yolları

Kablonet kullanıcıları arasında sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biri “Sinyal Yok” uyarısıdır. Bu durum, internet bağlantısı veya uydu bağlantısında kesilmelerden dolayı oluşan sinyal problemleridir.

1. Kablo TV Modeminizin Güç Işığını Kontrol Edin:

  • Modemde güç ışığı yanmıyorsa, elektrik bağlantısının ve modem girişinin kontrol edilmesi gerekiyor. Modem adaptörünü prizden çıkarın tekrar takın. Duruma göre başka bir prizle de denenebilir. Güç ışığı hala yanmıyorsa, modem adaptörünün sorunlu olup olmadığını anlamak için başka bir adaptör ile deneyin. Ürünün garantisi varsa, ilgili müşteri hizmetleri ile görüşün.

2. Modeminizdeki Diğer Işıkları Kontrol Edin:

  • Modeminizin DSL, Internet veya WLAN gibi diğer ışıkları kontrol edin. Her bir ışık belirli bir bağlantı durumunu temsil etmekte ve duruma göre adım atacaksınız. Örnek, kablosuz sorunlarda kablo ile denenmeli. İnternet ışığı yanmıyorsa, modem IP almıyor anlamı taşıyabilir. DLS ışığı yanmıyorsa, telefon hattında veya alt yapı sorunu olduğu anlamını taşıyabilir. Tabi internet sağlayıcının hizmetlerinde sorun yoksa.

3. Modeminizi Yeniden Başlatın ve Duruma Göre Resetleyin:

  • Modeminizi kapatın, birkaç dakika bekleyin ve tekrar açın. Bu, yeniden IP alınmasını sağlayarak yeniden bir bağlantı oluşturmanızı sağlar.
  • Modeminizi resetlemeniz gerekebilir. Modemin arkasındaki reset çukuruna modem açıkken toplu iğne ile en fazla 20 saniye kadar basılı tutun. Tüm ışıklar gidip gelmesi gerekiyor. Aksi durumda toplu iğneyi geri çekin ve tekrar deneyin.

4. Kablonet Müşteri Hizmetleri ile İletişime Geçin:

  • Sorun devam ederse, Kablonet’ in destek hizmetiyle görüşün ve bağlantınızı inceletin.

5. Altyapı Problemlerini Kontrol Edin:

  • Bölgesel bir kesinti veya altyapı tarafında bir arıza varsa, müşteri hizmetleri ile ve bulunduğunuz bölgedeki diğer kullanıcılarla görüşebilirsiniz.

6. Modem Yazılım Güncellemelerini Kontrol Edin:

  • Modeminizde güncel bir yazılım olup olmadığını kontrol edin. Güncelleme gerekiyorsa yapın. Eğer güncelleme yaptıysanız, belki güncelleme sırasında sorun yaşanış olabilir. Ya da ilgili sürüm sorunlu olabilir. Önceki sürümü yeniden kurun.

Türksat Kablo TV Sorunları ve Çözümleri

Türksat Kablo TV kullanıcıları arasında karşılaşılan sorunlar genellikle teknik veya bağlantı problemlerinden kaynaklanır.

1. Kanal Bulunamıyor veya Sinyal Yok Sorunu:

  • Öncelikle TV’ de ve set üstü kutunuzda tüm kablo bağlantıları kontrol edilmeli. Eğer bağlantınızda bir sorun yoksa, Kablo TV cihazınızı kapatın, birkaç dakika bekletip tekrar açın.

2. Kötü Görüntü veya Donma Sorunu:

  • Bu tür bir durumlar genellikle sinyal kalitesi ile alakalıdır veya hava koşullarından kaynaklanabilir. İnternet tarafınızda test edin.

3. Uzaktan Kumanda Sorunları:

  • Uzaktan kumandanın pillerini değiştirerek deneyin. Pilleri doğru bir şekilde kumandaya yerleştirildiğinden emin olun. Eğer kumandayı çalıştıramadıysanız, cihazla kumanda arasında bir bağlantı sorunu olma olasılığını kontrol edin. Kumandayı farklı bir alanda deneyin.

4. Hizmet Kesintileri:

  • Türksat Kablo TV hizmetlerinde kesintilerin olup olmadığını internetten ve müşteri hizmetlerinden öğrenin. Altyapı veya bakım çalışmaları olup olmadığına bakın.

5. Ses Sorunları:

  • Ses sorunu yaşayanlar, öncelikle televizyon ses ayarlarının incelenmesi gerekiyor. Kabloların doğru bir şekilde yerlerine bağlı olduğundan emin olun. Elinizde varsa başka kablolarla deneyin. Kablosuz kulaklık desteği varsa birde onla deneyin.

6. Abonelik Sorunları:

  • Abonelik tarafında bir sorun yaşanırsa, hizmetin müşteri hizmetleri ile görüşülerek sorun olup olmadığı teyit edilir. Fatura ödemelerinde veya paket değişikliklerinizde yaşadığınız bir sorun olabilir.

Kablo TV sinyal yok ve diğer sorunlar için öneri içeriğimiz buraya kadar.

Sonraki: Televizyonda bazı kanallarda sinyal yok

İnceleme bırak

İnceleme bırak

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Exit mobile version