THY Anadolu jet kart ibrazı kaldırma ne demek? Ödemeyi yapacağınız kredi kartınızın uçağa binişte görevlilerimiz tarafından görülmesi için kart ibrazınız gerekmektedir. Kabul ediyor musunuz? Sonrasında “Devam” veya “Vazgeç” butonuna dokunmanız isteniliyor. Eğer vazgeçerseniz uçak biletini alamıyorsunuz. Yani kredi kartıyla uçak biletini onaylamamış oluyorsunuz.
Diğer farklı çıkış durumu da, uçak biletini değiştirmek istediğinizde çıkabiliyor. Müşteri hizmetlerini arayarak bilet değişiminde çıkan fiyat farkını ödemek isterken de kart ve kimliğinizle THY satış ofisine yönlendirilebilirsiniz.
Bu uyarılar PegOnur Air air, Pegasus ve SunExpress şirketlerinde de görülebilir.
Kart ibrazı ne demek ve nasıl kaldırılır sorunuza cevap olarak aşağıdaki detayları okumanız gerekiyor.
Uçak bileti alırken kart ibrazı ne demek?
Kart ibrazı, uçak bileti alırken kredi kartının onaylanma işlemi için çıkan güvenlikle alakalı prosedüre denilmekte. Kısaca bileti alan kişinin kredi kartıyla ödeme yapılmadığından kartın izinsiz kullanımlarını önlemek adına yapılan işlemdir.
Yolcuya ait olmayan kredi kartıyla bilet alındığında bazen karşınıza çıkabiliyor. Yolcu bileti havayolundan alırken işlem yapılan kredi kartı göstermesi istenilir. Görevli personel onay vermesiyle işlemlere başlanır.
İlk defa başıma geliyor. Daha öncede bu şekilde bilet aldım ve böyle bir şey karşıma çıkmadı. Evet bunu diyen çok oluyordur. Aşağıya çıkma nedenlerinden söz edeceğiz. Lakin kesin bunlardan kaynaklıdır diyemiyoruz. Normalde iş akışları bu şekilde oluyor.
Kredi kart ibrazı neden çıkar sorusu için:
- Bileti aldığınız saatle alakalı olabiliyor. Gece yarılarında yapılan işlemlerde şüpheli görülebiliyor.
- Ödeme sırasında “beklenmeyen teknik bir hata oluştu” uyarı çıktığında yapılan sık denemelerden sonra güvenliğin devreye girdiği anlar olabiliyor. Sık yapılan her şey uygulamalarda dahi kısıtlamaya götürür.
- İşlem yapılan kartın internet alışveriş kullanımına kapalı olması veya banka tarafında bir problem olmasından sonra yine böyle bir uyarı çıkabilir.
- Herhangi bir nedenden dolayı işlem yapılamamasından sonra devam etmeye çalışılması.
- Ödeme sırasında kart red edilmesi ve farklı bir kartla devam edilmesi.
- Sistemin belli saat aralıklarında yapılan işlemlerde önlem amaçlı devreye girmesi.
İşte bunlardan biriyle alakalı olması mümkün. Lakin biz sistem arızasıyla karşılaştık ve sık denedikten sonra birde tarayıcıyla işlem yaptığımızda karşımıza çıktı. Kısaca uygulamadan bilet alırken sorun çıktı ve ısrarla denemeye devam ettik. Halbuki sorun uygulamada vardı ve ısrar etmeden tarayıcıyla devam etmemiz gerekiyordu. Tabi biz bundan alakalı olduğunu düşünüyoruz.
Kart ibrazı kaldırma nasıl yapılır?
Kart kısıtlamasını kaldırmak için ya yolcuyla havalimanına gitmeniz gerekiyor ya da acente üzerinden işlem yaparak böyle bir sorunla karşılaşmazsınız. Diğer türlü ilgili havayolunun satış ofisleri ve çağrı merkezinden görüşerek yardım alabilirsiniz.
Müşteri temsilcisiyle işlem yaparken bu uyarı çıkanlarında yine satış noktalarına yönlendirildiğini görüyoruz. Normalde diğer bir öneri olarak kart, kimlik bilgisi ve dilekçe ile şu numaraya fax veya mail atarak talebinizi iletebilirsiniz demeleri gerekirdi. Olurda önerilen yerlere yolcu gidemeyecek durumdaysa bu şekilde bir bilgi de verilmesi gerekir.
Anadolu jet kart ibrazı nasıl kaldırılır sorunuza cevap vermeye çalıştık. Farklı durumlarla alakalı müşteri hizmetleri kanalını kullanabilirsiniz.
Kredi kartı ibrazı çözümü için yukarıdakilerden birinin belki işe yarayacağını düşünüyoruz. Olurda ısrarla kartla yolcunun ilgili yerlere gidilmesi isteniliyorsa ve kart sahibi ile yolcu ayrı şehirlerdeyse, destek kaydı oluşturulabilir veya her ikisi de bulundukları ildeki yetkili ofislere giderek oradan iletişimi sağlayabileceğini düşünüyoruz.
Şikayetle kart kısıtlaması kaldırılabilir mi?
Normalde alternatif sunulabilir bölgede yaşıyorsanız büyük ihtimal olumsuz dönüş yapılacaktır. Lakin acil olan durumlarda ve vakit kalmamışsa o zamanda yetkililerden birinin inisiyatif alarak işleme onay vermesi mümkün. Şef veya müdür onayı ile herhangi bir sıkıntı çıkmayacağını düşünüyoruz.
Peki WhatsApp kullanılarak gerekli evraklar bu şekilde de onaylanabilir mi? Evet olabileceğini düşünüyoruz. Yine bir yetkilinin inisiyatifiyle bu mümkündür.
Bilet düzenleyen gişe personeli işlem yapamaz mı? Yapabilir de bunu yaparlar mı bilemiyoruz. Yani bu sorumluluğu alırlar mı bilemeyiz. Normalde görmüş gibi onaylayabilir. Ama kart çalınma durumları söz konusuysa o zaman başına bele alabilir.
Not: Ödeme sırasında alınan hatadan sonra tekrar tekrar denemeden tarayıcıya yöneliniz. Baktınız olmuyor işlemi yapmayıp ilerleyen saatlerde deneyiniz. Ek yapılacaklardan biri farklı cihazlardan ve internet bağlantısından denenmesi. Belki güvenliğin bunları engellemiş olma olasılığı var.