Televizyonda Wi-Fi bağlantısı var ama internet yok adlı sorun için yardımcı olacağını düşündüğümüz makaleyi sizlerle paylaşıyoruz.


Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte artık her cihaz mümkün olduğunda internete bağlanmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda, artık televizyonlar üzerinden de kablosuz olarak internete bağlantı sağlanabiliyor. Ancak bunun yeni bir teknoloji oluşu, kullanıcıların çok fazla bilgi sahibi olmamasına sebep olurken bazı küçük sorunlar da ortaya çıkabiliyor.
Televizyonda Wi-Fi bağlantısı yapamıyorum, ağ hatası ekrana geliyor ve sebebini bulamadım. Küçükten büyüğe çoğunun başına gelen bu durumun çözümü esasında çok kolay. Alınan hatanın mesajına göre yapılacak adımlar belirleniyor.
Bazı kişiler “Smart TV kablosuz bağlantı yapılmıyor” hatası alıyorlar. Bu hata genel olarak Wi-Fi bağlantısından ya da televizyondan kaynaklanıyor. İlk olarak, kişilerin eğer başka bir bağlantıya bağlanma şansı varsa, ona bağlanmayı denemesi gerekiyor. Böylece kişiler sorunun modemde mi yoksa televizyonda mı olduğunu rahatlıkla fark edebilirler.
Smart TV kablosuz bağlantı var internet yok hatası
- Öncelikle modemin ve televizyonun fişini çekin ve biraz beklettikten sonra takın.
- Wi-Fi bağlantınızı sağlayan modem ve router’ın doğru bir şekilde çalıştığından emin olun. Modemdeki güç veya DSL ışığı yanıyor mu? Bağlantı kabloları doğru bir şekilde takılı mı? Modeminizin fişini çıkarıp bekletip tekrar takın.
- Smart TV’niz, Wi-Fi dağıtıcı ya da modeme yakın mı? Sinyal gücü düşük olduğunda internet bağlantısını verimli şekilde kullanamazsınız. TV’nizi ya da modeminizi daha yakın bir konuma taşıyın. Yapamıyorsanız, bir sinyal güçlendirici cihaz almanız yeterli olacaktır.
- Wi-Fi ağında kullandığınız ağ adında Türkçe karakter olmamasına dikkat edin. Kullanmadıysanız, sorunun düzelmesi için bu sefer başka bir kablosuz ağ adı kullanın.
- Modem kanal ayarını değiştirin. Otomatik olarak ayarlıysa, kanal ayarını 11 seçeneği ile değiştirin.
- Smart TV’nizin doğru IP adresine ve DNS ayarlarına sahip olduğundan emin olun. Ayarları otomatik alıyorsa genellikle sorun olmaz. Ancak elle yapılandırılmış IP adresi veya DNS ayarları kullanıyorsanız, yanlış yapılandırma veya çakışmalar meydana gelebilir.
- Modem güvenlik duvarı veya filtreleme ayarları varsa, bu ayarların internet erişimini engellemediğinden emin olun. Duruma göre bu ayarı biraz esnetip tekrar deneyebilirsiniz.
- Smart TV’nizin yanında başka bir cihazda (örneğin telefon veya bilgisayar) internet erişimi olup olmadığını test edin. Eğer diğer cihazlarda da aynı sorun varsa, sorunun modemden, bina içinden veya internet sağlayıcıdan kaynaklanıyor olabileceğini değerlendirebilirsiniz.
- Smart TV’nizin yazılım güncellemelerini kontrol edin ve gerekli güncellemeleri yapın. Duruma göre manuel yazılım da yükleyebilirsiniz.
- Eğer sorun televizyon kaynaklıysa, cihazı fabrika ayarına döndürüp tekrar deneyin. Bu işlem, cihazın tüm ayarlarını sıfırlayacak ve ilk hâline dönmesini sağlayarak sorunun giderilmesine yardımcı olacaktır.
Smart TV Wi-Fi tanımlanamayan ağ hatası
Eğer farklı bir ağa da bağlanamıyorsanız, sorun televizyondadır ve bu durumda televizyonun ayarlar kısmına girilmesi gerekir. Ayarlar kısmında yer alan Wi-Fi bağlantı ayarları bölümünden kişiler, arama ayarlarını ve bağlanma ayarlarını düzenleyerek modemlere bağlantıyı tekrar deneyebilirler. Duruma göre “Ağı Unut” seçeneğini de kullanabilirsiniz.


Genel olarak bu bölümde yer alan “Wi-Fi Region” sekmesi, sorunun yaşandığı sekmedir. Bu sekmenin karşısında “Region A” seçeneği seçili olmalıdır.
Modeme uzaklık etkili oluyor mu?
Birçok teknolojik cihazda olduğu gibi televizyonlarda da bu durum söz konusudur. Eğer evinizde modemin durduğu oda ile televizyon birbirine uzaksa bağlantı problemleri yaşanabilir. Ağır görse bile televizyon bağlanamayabilir. Bazen ağı dahi görmede problemler yaşanır. Bunun yanı sıra kullanıcıların modemlerinin sinyal gücü de önemlidir. Eğer düşük bir sinyal yayma özelliği olan modem kullanılıyorsa, bu sinyaller televizyonlar tarafından kolay yakalanamaz.
“Kablosuz bağlanamıyor ve internet yok” sorunu için önce aşağıdakileri kontrol edin:
- Modem uzaklığı
- Modemin kapalı bir alanda olması
- Modemin içerisindeki kanal ayarının uyumsuzluğu
- TV tarihinin yanlış olması (bağlantı olsa dahi internet olmayabilir)
- DNS sorunları
- IP alamama
Duruma göre bu kontrollerin ardından aşağıdaki adımlarla devam ediniz.



Kablosuz ağa bağlı ama internet yok çözümü
Bu sorun genellikle IP ve DNS erişim sorununda oluşur. Bağlantı ayarlarını incelediğinizde “Tanımlanmayan Ağ / Tanımlanamayan Ağ” şeklinde bir uyarıyı görebilirsiniz. Bu gibi durumlarda modemi ve televizyonu, bilgisayarı veya telefonu kapatıp tekrar açarak kablosuz bağlantıyı yeniden kontrol etmelisiniz.
Eğer sorun devam ediyorsa, modem arayüzünden şifreleme tipini WPA PSK veya WPA2 seçeneklerini değiştirerek tekrar deneyiniz. Aynı zamanda kanal ayarını 11 olarak değiştirebilirsiniz. Yukarıdakileri denediğiniz hâlde sorun hala devam ediyorsa, Smart TV ağ ayarlarına girerek manuel IP adreslerini girip modemi kapatıp açarak tekrar deneyiniz. Sonrasında aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:
- Modemi kapatıp açın.
- Başka bir ağa bağlanarak deneyin (örneğin telefonun Hotspot ağı).
- Modemin arayüzünü açıp kanalı 6 ve duruma göre üstüne alarak deneyin.
- TV’ye IP ve DNS elle verin (işlemden sonra modem kapatılması gerekebilir).
- Modemin güvenlik duvarını kapatıp test edin; duruma göre tekrar açın.
- Başka bir ağa bağlanabiliyorsa, modem resetlenir.
- Başka ağlara bağlanamıyorsa, TV’yi fabrika ayarlarına döndürün.
- TV’nin yeni güncellemesi varsa yükleyin.
- Televizyona manuel yazılım atılması gerekebilir.
Eğer yukarıdaki adımları denediğiniz hâlde hâlâ internet bağlantısı sağlayamıyorsanız, teknik destek almak için internet servis sağlayıcınızla iletişime geçebilirsiniz.
Samsung, Vestel, Arçelik, Beko, Philips, Sony, LG, Regal, Seg ve Sunny Smart TV kullanıcıları için “Wi-Fi bağlantısı var ama internet yok” hatasıyla ilgili önemli bir yazı hazırladık. Televizyonda kablosuz internet bağlantı sorununu inceleyerek uygulanacak adımları teker teker deneyebilirsiniz.