iPhone yedeklenemedi hatası yaşandığında mevcut yedeği silmek farklı bir alana alıp ve sonra silmeniz çözüm adımlarından biridir.
iPhone’ u yedeklemek için iCloud’ da yeterli alanınız yok sorununda iCloud yedeklerin silinmesi gerekiyor. Lakin yedeği silme işleminin hangi alandan yapacağını bilmeyen çok sayıda kullanıcı var.
Telefonunuzda aşağıdaki gibi ara ara “iPhone Yedeklenemedi yazısı ile karşılaşmanız mümkün. Cihazın yedeklenmesi için iCloud’ da yeterli alan yok uyarısından sonra nadir yüklü olan uygulamaların etkilediği oluyor.
iCloud yedekleme alanı doldu uyarısı alıyorsanız, ya alternatif yedekleme alanlarına yönelmeniz gerekiyor ya da iCloud saklama alanı satın almanız gerekiyor. Alternatif olarak mevcut yedeği silip yenisini atmakta bir öneridir.
iPhone yedeklenemedi hatası
Bazen telefon yedek almaya başlıyor ama bir türlü tamamlanmıyor. Uzun saatler süren veya bıraksanız bir gün boyunca yine yedeklenmediğini göreceksiniz. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın yine aynı durum karşınıza çıkıyor.
Yukarıdaki yedeklenmiyor hatası için en doğru adım ya fabrika ayarına döndürülmesi ya da iTunes kullanılarak güncelleme yapıp denemeniz. Devamında çıkıntı çıkaran cihazlar sıfırdan iOS kurulumu gerekecektir.
Yedeklenemedi, iPhone verilerinin yedeğini alırken oluşan aktarım sorunlarından biridir. Genelde zaman aşımı tarzında bir durum oluşur. Denemek için farklı internet ağlarının dışında birde telefonun yer sorunu olup olmadığına bakmanız şart.
iCloud iPhone yedeklenemedi ne demek
Her ne kadar yer var gibi görülen cihazlar olsa da sistemin rahat rahat çalışması için belli bir yerin olması gerekiyor. Bunun için telefonun yedeklenmesi ve sonrasında yer açma işlemi yapılması gerekir. Ama yedekleme sırasında yedeklenemedi hatası çıkabiliyor. Bu çoğu telefonda görülmekte.
Bunun olası nedenlerine baktığımızda;
- Boş yerin olmamasından kaynaklı aksaklıklar.
- İnternet bağlantısının WiFi üzerinden yapılaması.
- İnternette hız sorunlu olması veya herhangi bir etkenden dolayı veri alışverişi istenildiği gibi yapılaması.
- Engelleyen iç veya dış nedenlerin araştırılması.
- Telefonun yazılımında sorun yaşandığında anlamsız durumlar oluşur.
Şu an için iCloud saklama alanı 5 GB olanı ücretsiz ama genellikle yetmemekte. 2 TB, 50 GB ve 200 GB paketlerden birini düşünmeniz gerekiyor. Fiyatlar aylık olarak ve isteyen yıllık olarak satın almayı tercih etmeli.
Bunun dışında Google Drive üzerinden de ücretsiz olarakta yedek alabilirsiniz. Farklı çok sayıda ücretli ve ücretsiz servislerde bulunmakta. https://teknolojihaberleri.tr
Yukarıdaki adımları izleyerek yedek alma bölümüne ulaşabilirsiniz. Uyarı olarak mevcut yedeği sildiğinizde silinen verilere artık ulaşamayabilirsiniz. Eğer önemli veri olup olmadığından emin değilseniz yedeklemeyi iTunes programı üzerinden bilgisayara alabilirsiniz. Tüm iPhone modelleri için geçerli.
Yedek silme işlemi
- Ayarlardan adınızın yazdığı ilk seçenek Apple kimliği ile başlayan
- iCloud
- Saklama alanını yönet
- Yedeklere girelim
- iPhone’ dokunun
- Yedeklemeyi siliniz
Aşağıya baktığınızda ilgili verinin büyüklüğü görülmekte. Eğer herhangi bir veri bulunmuyorsa o zaman sıfır veya KB cinsinden bir veri ile karşılaşacağız.
iPhone yedeklenemedi sorunu alanların telefonlarının tarih ayarını da kontrol etmeleri gerekiyor. Bunun yanlış olması demek bir çok işlemin yapılmaması demektir.