iPhone etkinleştirilemedi: Etkinleştirme sunucusuna ulaşılamadığı için iPhone’unuz etkinleştirilemedi. iPhone’unuzu etkinleştirmek için onu iTunes’a bağlamayı deneyin veya birkaç dakika sonra yeniden deneyin. iCloud etkinleştirme kilidi nedeniyle iPhone’ a erişemiyorsanız, Apple kimliğinizi ve şifrenizi unutsanız bile Tenorshare 4uKey‘i kullanarak etkinleştirme ekranını kolayca atlayabilirsiniz!


iPhone etkinleştirilemedi hatası birkaç gün önce eski bir cihazda karşımıza çıktı. Cihazda çok sık deneme yapılmasından dolayı, kurtarma işlemi bir süreliğine ertelendi ve belirli bir gün verildi. Bu süre içerisinde yapılan denemelerde karşımıza çıkan “iPhone etkinleştirilemedi” sorunu şu an için ortadan kalktı diyebiliriz.
Bu sorunu çözmek için uygulanması gereken adımları aşağıda paylaşıyoruz.
iPhone Etkinleştirilemedi Ne Demek?
“Etkinleştirilemedi” hatası, iPad ve iPhone’da birebir aynı metinle uyarı vermektedir. Uygulanan adımlar da aynıdır.
Bu uyarının çıkış nedeni; işlem sırasında Apple’ın sunucularına ulaşılamaması, internet bağlantı sorunu ya da aşırı denemeler nedeniyle geçici bir engellemedir.


Burada, farklı olası nedenlerden de bahsedeceğiz.
iPhone Etkinleştirilemedi Neden Çıkar?
- Kilit kaldırma sırasında sunucu erişim sorunları yaşanması.
- Aşırı deneme yapılmasından dolayı güvenlik önlemlerinin devreye girmesi.
- İnternet bağlantınızda engellemeler olması ya da bağlantının yetersiz kalması. Bu durumda, hem cihazınız hem de bağlantınız kısıtlanabilir.
- Telefonda yetersiz saklama alanı bulunması nedeniyle işlemlerin yarıda kesilmesi.
- Etkinleştirme sırasında bölgesel ya da yurt dışı kaynaklı sorunların etkili olması.
- Telefonun tarih ve saat ayarlarının yanlış olması.
- Çok sık işlem yapılması veya şifre denemeleri nedeniyle şüpheli hareketlerin algılanması. Bu nedenle işlem engeli uygulanabilir.
- Bulunduğunuz bölge veya ülkede genel bir sorun yaşanıyor olabilir.

iPhone Etkinleştirme Ekranını Geçme Önerileri
Gün içerisinde sürekli deneme yapan kişilerin, bir süre işlem yapmadan beklemeleri gerekiyor. Eğer aşırı deneme yaptıysanız, büyük ihtimalle 1 ila 5 gün arasında bir işlem engeliyle karşılaşmış olabilirsiniz. “Kilit ekranının kaldırılması için sizinle iletişime geçilecek” şeklinde bir gün bilgisiyle karşılaşabilirsiniz.
Bunun dışında şu adımlara da göz atın:
- Uzun süre açık kalan modem ve telefonlarda bu tür sorunlar yaşanabilir. Modemi ve telefonu kapatıp açmanız yeterli olacaktır.
- Deneme yaptığınız internet bağlantısını değiştirin. İsterseniz VPN ile de tekrar deneyebilirsiniz.
- Telefonda boş alan olsa bile, yine de ek alan açmayı deneyin.
- Telefonun ayarlarını ve tarih/saat ayarlarını kontrol edin.
- Kilit ekranında çıkan yönergeleri dikkatle takip edin.
- Sık sık deneme yapanların, birkaç saat bekledikten sonra tekrar denemelerini öneriyoruz. Çok fazla deneme yaptıysanız, bir gün ya da daha uzun süreli bir engel uygulanmış olabilir.
- Tarayıcı kullanarak Apple hesabınızın oturumunu açın ve hesabınızı kontrol edin. Duruma göre ilgili ekrana ek güvenlik adımları eklenebilir.
- Apple hesabınızın şifresini unuttuysanız, tarayıcı üzerinden sıfırlamayı deneyin. Bu işlem, hesap üzerinde bir tür tetikleyici görevi görebilir.
- Telefonu bilgisayara bağlayın ve iTunes üzerinden etkinleştirme ya da kurtarma adımlarını uygulayın. İstediğiniz seçenek görünmüyorsa, Geri Yükle seçeneğini tercih edin.
- Telefona sıfırdan yazılım yükleme (yazılım atma) işlemini gerçekleştirin.
- Son olarak, Apple’dan destek almayı düşünebilirsiniz. Cihazınızın garantisi olmasa bile, bilgi almak amacıyla size yardımcı olacaklardır.
iPhone etkinleştirilemedi ve iPhone etkinleştirme ekranını geçme şeklinde yapılan aramalara yönelik gerekli adımları buraya kadar.


Sonraki: Apple kimliği kalkmıyor