Arızalı tablet veya cep telefonu tamir süresi 20 iş günü ve bu süre aşılırsa ne yapmalıyım diyen bir kullanıcının yapması gerekenlerden ilki dilekçe vermek olmayacaktır.
Onarım için tamir süresi 20 iş günü doldu ne yapmalıyım diyenlerin yapacağı işlemlerin ne olduğunu sizler için sıralayacağız. Bu gibi durumlarda yasal süreç nasıl işlemekte, cihaz değişimi ve para iade gibi talepler nasıl yapılır tüm ayrıntıları paylaşacağız.
Konu için dilekçe yazmak isteyenler oluyor. Tabi doğal olarak süreç nasıl işliyor tam vakıf olmadıklarından dolayı hangi yol izlenecek tam kestiremiyorlar.
Servis yönünden eskiden en iyi Apple’ ın ürünlerinin destek ağıdı ve çoğunlukla müşterisini memnun ederdi. Hatta önemli arızalarda bir kaç kez aynı sorun için servise cihaz gönderildiğinde değişim kararı alırdı. Tabi zamanla bu suistimal edilince daha katı politikala uygulamak zorunda kaldılar. Ülkemizde Apple’ ın servis desteği olan ürünleri Airpods, iPad, Mac, iMac ve iPhone diyebiliriz. Yetkili servisi ise değişken olabiliyor ama bildiğimiz kadarıyla bölgelere göre Genpa ve KVK oluyor.
20 İş Günü Ne Demek ?
20 İş günü, servise gönderilen arızalı ürünün ellerine geçtikten itibaren sayılan ve pazar dahil olmayan gün sayısıdır. Kargonun teslimi ile başlar ve tekrar kargoya verildikten sonra biter. Tabi son yıllarda bir değişim olmadı ise bu süreç bu şekilde işlemekte. Yasal sürecin işleme alınabilmesi için zamanın dolması ve size dönüş yapılan karar neticesinde yapacağınız işlemleri aşağıda bulacaksınız.
Teknik servislerde çoğunlukla aynı iş akışları bulunmakta ve yasal düzenlemeler tümü için geçerlidir.
20 iş günü, genellikle bir ay içindeki tipik iş günlerini temsil eder. Bir iş günü genellikle hafta içindeki iş günleri olarak kabul edilir ve genellikle Pazartesi ile Cuma arasındaki günleri kapsar. Dolayısıyla, 20 iş günü, genellikle bir ayın büyük bir kısmını temsil eder.
Neden 20 İş Günü?
Bu süreç ölçümü, iş dünyasındaki birçok projenin ve görevin planlanmasında kullanılır çünkü aylar genellikle 4-5 haftadan oluşur ve 20 iş günü, bir ayın büyük bir kısmını kapsar. Bu süre, bir projenin ilerlemesini takip etmek, hedeflere ulaşma sürecini değerlendirmek ve performansı ölçmek için kullanışlı bir araçtır.
20 İş Günü Hesaplama:
20 iş günü, genellikle haftada 5 iş günü olduğu varsayılarak hesaplanır. Bu durumda, 20 iş günü şu şekilde hesaplanır: 5 iş günü/hafta x 4 hafta/ay = 20 iş günü.
Proje Yönetiminde 20 İş Günü:
Proje yönetiminde, 20 iş günü, bir projenin belirli bir aşamasının tamamlanması, bir hedefin gerçekleştirilmesi veya bir görevin tamamlanması gibi zaman çerçevelerini belirlemek için kullanılabilir. Proje yöneticileri ve ekipler, bu zaman ölçümü ile projenin zamanlamasını düzenler ve ilerlemeyi izler.
20 İş Gününün Önemi:
20 iş günü, iş dünyasında birçok planlama ve ölçüm sürecinde önemli bir rol oynar. İş süreçleri, proje yönetimi, performans değerlendirmeleri ve hedef belirlemeleri gibi birçok alanda kullanılır. Bu süre, iş dünyasındaki birçok organizasyon için standart bir referans noktasıdır.
Apple 20 İş Günü İçinde Tamir Edilemeyen Cihaz
Süreç garantili ve garantisiz cihaz şeklinde iki ayrı şekilde ele alınabilir. Garantisi biten ürün için zaman dolduktan sonra servisin veya kullanıcının alacağı karara göre karar alınması gerekir. Her iki tarafta süre kavramını ortadan kaldırabilir. Ya da ürün iade edilebilir. Ürün sahibi bu iş gününü beklediği için herhangi bir hak iddiasında bulunamaz. Ama uzun süren ve yapılmayan dönüşler için yasal bir şikayette bulunabilir.
Garantili üründe iş günü dolarsa;
- Ek süre istenilebilir
- Zaman dolduğunda cihaz değişimi talebi oluşturulabilir
- Para iadesi işleme alınabilir
- 4. Kez gönderilen ürün için kullanıcısı değişim isteyebilir
Bu talepler müşteri hizmetleri aranarak oluşturulur. Firma sorumluluğunun gereğini yapmadı ise Tüketici Hakem Heyetine başvuru yoluna gidilir. Sonrası istenilirse mahkeme yoluna gidilir. Sizden cihazın faturası talep edilecek ve varsa servis formu istenilecektir.
Ücret İadesi ve Cihaz Değişimi
Para iadesinin veya değişimin talebinde fatura, aksesuar ve var olan diğer ürünler istenilebilir. Bu genellikle bu şekilde olmakta. Peki eksik bir ürün varsa ne yapılır? O zamanda yapılan işleme göre karar alınır. Yani ücret iadesinde ödenecek tutardan düşülür, yeni üründe sadece cihaz verilir gibi süreçler bulunuyor.
- Çağrı merkezinde talep alınır. Alınan talep merkeze sunulur ve onay süreci başlar
- Olumlu sonuç çıktı ise eksik olan şeylerin servise gönderilmesi istenilir (Fatura ve aksesuar gibi)
- Ücret iadesi için IBAN istenilir ve ödeme için tahmini bir zaman söylenir
- Değişim varsa eksik bir şey yoksa ellerinde varsa gönderilir yoksa üreticiden talep edilir (Bu toplam kullanıcı sayısına göre değişir)