Android Smart TV’ de, Vodafone TV lütfen internet bağlantınızı kontrol ediniz hatası alıyor musunuz? Uyarı çıktığında tekrar dene butonuna bastığınızda sürekli aynı yer çıkıyor mu? Gözlemlediğimiz kadarıyla olası çıkma sebeplerini ve sonrasında çözüm tarafında ne gibi adımlar atılmasından söz edeceğiz.
Evde internet kampanyasının yanında verilen hediye TV hizmetinde bu aralar sürekli “lütfen internet bağlantınızı kontrol ediniz” sorunu karşımıza çıkıyor. Öyle ki bir tuttu mu yakasını bırakmayan cinsten bir problem. Kaç kez tekrar dene seçeneğini denediysek her seferinde aynı mesaj çıkı verdi.
İlk analiz ve sonrasındakiler çözüm odaklı öneriler olacak. Şunlara dikkat edelim:
- İnternetin olup olmadığının ve kopmalar var mı test edilmesi gerekiyor.
- Test ederken aynı anda birden çok cihazda kullanım yaparken uyarıyı aldık. Belki etkisi vardır.
- Aynı anda 4 cihazda kullanım sunulabiliyor. Lakin bu ilk ay ücretsiz olan pakette daha sonra nasıl oluyor bilmiyoruz. Ücretli olana geçildiğinde yine aynı anda cihaz sayısı değişiyor mu bakmak gerekiyor.
Vodafone TV bağlanmıyor sorunu
Smart televizyonda bağlantınızı kontrol ediniz hatasını alanların birden fazla seçeneği denemesi gerekiyor. Yaşanan uygulamadan, bağlantınızdan, hesabınızdan ve şüpheli algısından dolayı kaynaklanabilir.
Her ne olursa olsun her aksaklıkta ilk deneyeceğiniz önerilerden biri fişi çıkarıp bekletip girmek olacak.
Müşteri hizmetleriyle görüşmeden önce aşağıdakilerin uygulanmasını önerebiliriz. Yaşananlar belki geçici sistem arızaları veya kullandığınız internetle alakalı bir şeyler olabilir.
İnternet tarafında oluşan problemler
- Bağlantılarda kopmalar ve aşırı yavaşlamalar yaşanıyor olabilir. Varsa alternatifle test edin. Örnek telefonun internetini paylaştırın.
- Alt yapı arızaları veya bölgesel sorunlar.
- DNS problemlerinin yaşanması. İyi olan adresleri manuel cihazınıza giriniz.
- Yurt dışında yaşanan arızalardan dolayı hizmetlerde aksamalar.
Şüpheli davranış algılanma durumlarında o gün kullanılan internet bağlantısının ve cihazların değiştirilerek test edilmesi gerekebilir. Geçici engel aksaklıklarında beklemek ve alternatiflerle test edilmesi daha sağlıklı olacaktır.
Uygulama tarafında kontroller
Uygulamanın güncelleme almasından kaynaklı uyum sorunları yaşanabilir. Bu her yazılımda olabilecek etkenlerden biridir. Bundan kaynaklı olduğu anlaşılırsa önceki sürümlerle test edilmesi gerekir.
Kullanılan cihazın yazılımının eski olması veya desteğinin sonlandırılmış olması da bunun etkinlerinden biridir.
Uygulamalar adlı alana girip Vodafone bulup içerisinde yer alan önbellek ve güncellemeleri kaldır’ ı çalıştırmanız gerekiyor. Duruma göre tamamen kaldırıp yeniden kurulabilir.
İşlemlerde sık deneme yapanların sistemler tarafında bir engel uygulanma olasılığı var. Böyle durumlarda modemin kapatılması ve açıldıktan sonra tekrar kontrol edilmesini öneriyoruz.
Son olarak oturumun çıkışa atılması ve tekrardan girilmesi denenebilir. Baktınız hala problem devam etmekte o zamanda çağrı merkeziyle görüşmeniz gerekecek.
Sistem ve cihaz arızalarında yapılacaklar
Güncellemelerin kontrol edilmesi ve sonradan yüklenen uygulamaların sorun çıkarma olasılığına karşın bunların kaldırılıp bu şekilde denenmesi. Benzeri uygulamaların birbirini etkileme olasılığı bulunuyor.
Elinizde varsa başka bir hesapla cihazlarınızı test ediniz. Bu arkadaşınızın hesabı olabilir.
Diğer bir uğraştıracak işlem ise kullanılan cihazın veya televizyonun fabrika ayarına döndürülmesi. Hesap tarafında görülebilecek aksaklıklardan alakalı ise belki hizmet sağlayıcısı açacağı bir kayıtla sorunu çözebilir. Ya da hesabın sıfırlanması mümkün.