Instagram hikayemi sadece 1 kişi görsün sorusunun amacı aslında, kişiye özel paylaşım yapılamamasıdır.
Haberin içeriğinde, önce “hikayeyi sadece bir kişi görsün” sorusunun çıkışındaki soruna yanıt vereceğiz. Ardından özel hikaye paylaşımından bahsedeceğiz.
Paylaşım sırasında “sadece şu kişi görsün” şeklinde paylaşım yapmak için bir seçenek bulunmaktadır. Bu seçenek çıkmadığında, hem telefonun hem de hesabın kontrol edilmesi gerekmektedir.
Hikayemi bir kişi görsün diyenlerin yapacağı işlem çok basit. Paylaşım sırasında “Hikayen” yazan seçeneğin yanında ne çıktıysa (Yakın Arkadaşlar), o seçeneğe parmağınızla basılı tutun ve kişi listesinden görmek istediğiniz kişi veya kişileri seçin. Bu işlem, iPhone cihaz üzerinden örnek olarak verilmiştir.

Instagram hikayeyi sadece 1 kişi görsün çıkmıyor
Paylaşım seçeneğinde kişi olarak seçim yapılmadığı durumda, aklımıza hesap ve uygulama sorunları geliyor. Hesabın testi için başka bir telefonla denemek gerekiyor. Aynı şekilde, telefonla da başka bir hesabın açılıp paylaşım denemesi şart.
Sonuç ne ise, buna göre adım önerilerinde bulunuyoruz.
Telefonda yaşanan bir sorunsa
Android sistemlerde “Uygulamalar” adlı bir başlık vardır. Buraya girdiğinizde, Instagram yazısına dokunup içerisindeki seçeneklere erişmeniz yeterli olacaktır.
iPhone kullanıcılarında ise, “Genel” başlığına girip “Sıfırla” dediğimiz alanda ayarların sıfırlanması yeterlidir. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli husus yanlışlıkla cihazı fabrika ayarına döndürmeniz.
Unutmadan, boş alan ve tarih kontrolünü de yapmayı ihmal etmeyin.
Instagram hikaye paylaşım seçeneği çıkmıyor mu?
Henüz aktif olmadı ama beta olarak çalışmaların yapıldığına dair söylentiler dolaşıyor. Yayına girdikten sonra aktif olmayanlar veya kullanım tarafında problemler yaşayanlar için, aklımıza gelenlerden oluşan başlıkları paylaşmak istedik.
Yayına alındığında bazen kademeli şekilde sunulabiliyor ya da ülkelere göre farklılık gösterebiliyor.
- Cihazdan kaynaklı sebepler olabilir.
- Kullanıcının cihazının uyumlu sürüme sahip olduğundan emin olunmalı. Ayrıca, çıkacak versiyonu desteklemelidir.
- Yeterli yerin olmaması. Baktığınızda boş alan var gibi görünse de, hem sistemin hem de uygulamanın rahat çalışabilmesi için daha fazlası gerekebilir.
- Başka bir telefonla kontrol etmeye çalışınız.
- Önbellek ve verilerin temizlenmesi önerilir.
- Güncellemelerin yapıldığından emin olunuz.
- Uygulama tarafında yaşanan olumsuzluklar olabilir.
- Yeni versiyonun uyum sorunu göstermesi veya sorunlu olması (Desteklenen önceki sürümlerden birini yüklemeyi deneyin).
- Geliştirici sistemlerinde yaşanan aksaklıklar da etkili olabilir.
- Android cihazlarda “Uygulamalar” alanına giriniz ve Instagram yazısına dokunun. İçerisinde bulunan ayarları kontrol ediniz. (Özellikle “Güncellemeleri kaldır” seçeneğine dikkat edin.)
- Profil ile ilgili bir sorun olma ihtimali de unutulmamalıdır.
- Eksik alanların doldurulması ve ek doğrulama yapılması önerilir (Telefon numarası, Facebook ve e-posta ekleme gibi).
- Yapmış olduğunuz yanlış bir işlem sonucu alınan kısmi ceza durumu olabilir.
- Şüpheli davranışların sergilenmesi (Sık sık şifre yanlış girilmesi, birden fazla yerden hesaba giriş yapılması gibi) etkili olabilir.
- Test amacıyla, profil alanına girebiliyorsanız bir şeyleri değiştirmeye çalışınız. “Kaydet” dediğinizde hata veriyorsa, ya ceza uygulanmış olabilir ya da uygulama tarafında sorun yaşanıyor olabilir. Test için bilgisayardan deneme yapmanız faydalı olacaktır.
Sorun bildiriminde bulunmak isteyenler
Bilgisayardan hesaba ulaşıp eksik alanların doldurulmasını ve ek giriş seçeneklerinin eklenmesini öneririz. Ayrıca, geliştiriciye bildirimde bulunulabilir.
Instagram’a iletmek isteyenler için yapılacakları aşağıda sıralama halinde paylaştık. Dönüş olmadığında, yeniden bildirim yapmak için birkaç gün beklemenizi öneririz.
- Uygulamanın ayarlarını açın ve “Yardım” alanında sorun bildiriminde bulunun.
- Çalışmayan bir özelliği bildirirken, durumu açıkça anlatın ve mümkünse bunu gösteren bir görsel ekleyin.
- Görsel destekli bildirimler, sorunun anlaşılmasını kolaylaştırabilir ve çözüm sürecini hızlandırabilir.

Sorun başvurusunda geri dönüşler
Sosyal medya sorun bildirimlerinde genelde önem sırasına ve yoğunluğa göre dönüş yapılır. Bazen önemsiz görülen bildirimlere hiç dönüş yapılmayabilir. Bu nedenle, yaptığınız başvurunun başlığına ve içeriğine dikkat edin. Anlaşılır bir şekilde yazın ve sorunun hala çözülemediğini anlatan adımlardan da bahsedin.
Özel hikaye paylaşım özelliği
Instagram PIP, canlı yayınlar için çift pencere açılmasına imkan sunan yeni bir çalışmadır. Şu an testlerinin devam ettiğini ve başka bir çalışmanın da yayına alındığını belirtelim.
“Resim içinde resim” olarak bilinen bu özelliğin temelinde, aynı anda çift pencere açılmasını sağlayarak birden çok işle uğraşmanıza imkân vermek yer alır. Bir görüntü köşede küçük bir hâlde dururken, diğeri ise daha büyük şekilde görünmektedir.
Gelelim önemli bir başka yeniliğe: Hikayelerde mahremiyet için görenlerde bir seçenek yer alacak. Normalde tüm takipçiler görebilirken, düzenlemeden sonra sadece istediğiniz kişiler görebilecek. Örneğin, yakın arkadaşlarınız gibi.
Özel hikayeler, Instagram’ın mahremiyet için sunacağı yeni bir seçenektir. Şu an detaylı bir bilgiye ulaşamadık, ancak belli arkadaş gruplarının birbirleri içinde hikâye paylaşımı yapabileceği iddiası internette dolaşıyor. Tabii başlıkta veya içeriğinde değişkenlikler olabilir ve çıkışı biraz zaman alabilir. Eğer kullanıma girdikten sonra “Özel Hikâyeler gözükmüyor” sorunu yaşarsanız, çevrenizde aynı durumu yaşayan var mı diye araştırıp duruma göre aşağıdakilere bakınız.
Bir diğer düzenleme ise DM alanında gerçekleşti. Kötü niyetli kişilerin kullandığı rahatsız edici kelimelerin engellenmesine yönelik bir yenilik hayatımıza girdi. Atılan mesajlar, emojiler ve ifadeler otomatik olarak filtrelenecek. Kaba kelimeler filtrelendiğinden dolayı karşı tarafa ulaşmaları engellenmiş olacak.
Gündemdeki gelişmeler doğruysa, önemli adımların atıldığını görüyoruz ve genel kullanıma sunulana kadar bir dizi değişiklik daha yaşanabilir.